تهمینه میلانی به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران جوایز اسکرین آسیا پاسفیک انتخاب شده است که ریاست آن را هوانگ جیانگزین فیلمساز چینی بر عهده دارد.
کد خبر: ۲۸۵۸۳۹

اسکرین دیلی اعلام کرد: پیشتر جینا کیم، فیلمساز تحسین‌شده کره‌ای، به عضویت در هیئت داوران سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک در سال 2009 برگزیده شده بود و دو عضو دیگر آن غیر از میلانی و جیانگزین عبارتند از فیروز عباس خان از هند و دیوید ویلیامسن فیلمنامه‌نویس قدیمی سینمای استرالیا.

تازه‌ترین تجربه کارگردانی هوانگ جیانگزین "بنیانگذاری یک جمهوری" به مناسبت شصتمین سال تاسیس جمهوری خلق چین به نمایش درآمد و رکورد بهترین افتتاحیه امسال را بالاتر از "رد کلیف" به نام خود ثبت کرد. جیانگزین از فیلمسازان مشهور سینمای چین است که بیش از 60 جایزه ملی و بین‌المللی در کارنامه دارد و رئیس اتحادیه کارگردانان پکن است.

دس پاور رئیس جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک APSA درباره انتخاب اعضای هیئت داوران این دوره گفت: جمهوری خلق چین ملتی بزرگ در عرصه فیلمسازی است و تاثیر آن بر سینمای چهار گوشه دنیا در نسل‌های مختلف احساس شده است. ما احترامی فراوان برای میراث سینمایی چین و فیلمسازان تحسین‌شده این کشور قائلیم.

امسال 212 فیلم از 43 کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه برای حضور در جوایز فرم پر کردند که در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید. نامزدهای بخش‌های مختلف جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک دوشنبه آینده 12 اکتبر اعلام و جشن سومین دوره آن و اهدای جوایز به برگزیدگان روز 26 نوامبر در استرالیا برگزار می‌شود.

این جوایز با حمایت سی ان ان اینترنشنال، یونسکو و فدراسیون بین‌المللی اتحادیه تهیه‌کنندگان (فیاپف) اهدا می‌شود. برگزیدگان در رشته‌های فیلم بلند، انیمیشن، مستند، فیلم کودک، دستاورد کارگردانی، فیلمنامه، دستاورد فیلمبرداری، بازیگر زن و مرد جایزه می‌گیرند. فیاپف و یونسکو هم جداگانه از برگزیدگان خود تقدیر می‌کنند و جایزه ویژه هیئت داوران هم اهدا می‌شود.

هونگ جون کیم از کره جنوبی ریاست شورای انتخاب نامزدهای جوایز دوره سوم APSA را بر عهده دارد و محمد اطبایی از ایران، فیلیپ چی از سنگاپور، آن دمی گرو از استرالیا، راسل ادواردز از استرالیا، مایتیلی رائو از هند، یوکا ساکانو از ژاپن و زی فی از چین دیگر اعضای این هیئت هستند.

پارسال بروس برسفورد فیلمساز سرشناس استرالیایی ریاست هیئت داوران جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک را به عهده داشت که امسال فیلم سینمایی "آخرین رقصنده مائو" به کارگردانی او پس از تنها یک هفته نمایش در سینماهای استرالیا به فیلمی پرفروش تبدیل شد. فیلم داستان لی کونکسین کودک چینی بااستعداد را روایت می‌کند که به ستاره‌ای در باله آمریکا بدل می‌شود.

تهمینه میلانی امسال فیلم سینمایی "سوپراستار" را روی پرده سینماهای ایران داشت که پس از درخشش در جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر در اکران عمومی هم به فروشی قابل قبول دست یافت. "سوپراستار" به تازگی در جشنواره منبر طلایی شرکت کرد و هفته آینده برای حضور در جشنواره میل ولی راهی آمریکا می‌شود.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها