انتقاد فرزاد حسنی از علاقه مدیران به مجریان کم‌خطر

برنامه تلویزیونی «جام‌جم» شامگاه سه‌شنبه با حضور فرزاد حسنی و مجید یراق‌بافان روی آنتن شبکه سه سیما رفت و به نقد سیاست‌های تلویزیون در حوزه دعوت از مجریان و حمایت از مجری‌بازیگر‌ها پرداخت.
برنامه تلویزیونی «جام‌جم» شامگاه سه‌شنبه با حضور فرزاد حسنی و مجید یراق‌بافان روی آنتن شبکه سه سیما رفت و به نقد سیاست‌های تلویزیون در حوزه دعوت از مجریان و حمایت از مجری‌بازیگر‌ها پرداخت.
کد خبر: ۱۵۲۴۲۹۰

مجید یراق‌بافان در این برنامه با اشاره به ویژگی‌های مجریان صداوسیما و این‌که چگونه باید باشند، عنوان کرد: معمولا این‌گونه است که یک نفر به‌عنوان مجری از طرف شبکه‌ها به کمیته مجریان صداوسیما معرفی می‌شود و ۱۱ نفر در این کمیته مجری را براساس مهارت‌های کلامی و رفتاری او انتخاب می‌کنند. این مجری اولین ویژگی اش این است که باید دارای مولفه‌های گویش و منش باشد.

فرزاد حسنی هم با بیان این‌که فن بیان یعنی درست حرف بزنید، گفت:، اما فن خطابه و اندیشیدن و تسلط بر اوضاع و مدیریت در لحظه از عهده چه‌کسی بر می‌آید؟ مجری می‌تواند خیلی فصیح باشد و اصلا ماننددستگاه تولید کلمه عمل کند، اما بدون برخورداری از دیگر ویژگی‌ها، این توانایی به تنهایی آشناست سودی ندارد. یراق‌بافان نیز در ادامه گفت: باید دید آیا او مدیریت هوش هیجانی را هم دارد، در لحظه می‌تواند برنامه را مدیریت کند؟ رفتار سازمانی دارد؟ و با روان‌شناسی سازمانی دارد؟ اینها همه مواردی است که مجری باید داشته باشد، اما ما فکر می‌کنیم مجری فقط باید خوب سشوار کشیده باشد و لباس خوب بپوشد. تمام تلاش‌های یک تیم چند‌نفره از سیاست‌گذاری شخص رئیس صداوسیما تا گروه برنامه‌ساز را، یک مجری با اجرای غیر دقیق خود می‌تواند نابود کند؛ یا بالعکس، یک مجری می‌تواند تمام کم‌کاری‌ها را بپوشاند. حسنی در ادامه گفت: اصلا یک شبکه تلویزیونی غیر از برنامه ترکیبی و مجریانش چه مفهومی دارد؟ مگر ما این‌همه درگاه برای عرضه فیلم و سریال نداریم؟ پس یک شبکه تلویزیونی چه‌معنایی غیر از برنامه ترکیبی دارد؟ باید در آوردن و پرورش مجری همه‌چیز با حضور مدیر مربوطه صورت بگیرد. وی گفت: مسعود کیمیایی یک روز گفت «دوبله مگر هنر است؟ اما منوچهر اسماعیلی دوبله را هنر می‌کند.» حالا اجرا مگر هنر است؟ اما منوچهر نوذری اجرا را به هنر تبدیل می‌کند. حسنی با بیان این‌که نگاه مدیران اغلب این‌گونه است که مجری‌ای روی آنتن برود که کم‌خطرتر باشد، گفت: امروز که قرار بود من به این برنامه بیایم، چند نفر نزدیک به سکته قلبی بودند! بیش از ۵۰ نفر هم الان منتظر هستند که ایراد بگیرند و وقتی با چنین دیدگاهی به کار نگاه می‌شود، طبیعی است که در نهایت، یک برنامه معمولی در یوتیوب برای شما گردن‌کلفتی می‌کند. چون از این همه ظرفیتی که دارید استفاده نمی‌کنید و می‌ترسید.

یراق‌بافان نیز در ادامه یادآور شد: این‌که می‌گویی از سر مطایبه با حضورت چهار‌ستون بدن بعضی می‌لرزد، به این دلیل است که در بعضی موارد برخی مدیران سراغ افراد کم‌ایمن رفته‌اند که به چالشی بدل شده است. ما هنوز هم در تلویزیون، مجریان باسواد و اهل مطالعه داریم. افرادی که تا چند ساعت پیش از اجرا وقت برای مطالعه صرف نکنند جلوی دوربین نمی‌روند، اما همه این‌گونه نیستند. البته ایمن‌بودن باید مبتنی بر استاندارد‌ها باشد نه تعریف شخصی افراد. حسنی هم عنوان کرد: می‌دانید ایمن‌سازی از نظر برخی یعنی چه؟ یعنی فردی را برای اجرا انتخاب می‌کنند که عاشق دوربین است. او جرات دارد جلوی یک مسئول کشور صحبت کند؟ جرات دارد یک فیلم و سریال را نقد کند؟ او عشقش است که با آنها عکس بیندازد، دوست دارد هر روز بگوید من به‌واسطه مجری‌بودن با سلبریتی‌ها عکس گرفته‌ام. او نتوانسته بلاگر شود، به رادیو راهش نداده‌اند، دوبلور و بازیگر هم نشده است و حالا آشنا دارد و وارد تلویزیون می‌شود، اما ایمن‌سازی واقعی به‌معنای صید باهوش‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها