طنین قهرمانان ایرانی در پارالمپیک

«فرزندان ایران» عنوان کاروان ورزشی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران است که با شعار«ایمان، ایثار و افتخار» راهی پاریس شده‌اند. ۶۵ورزشکار ایرانی در ۱۰رشته ورزشی بخش آقایان و پنج رشته ورزشی در بخش بانوان برای شرکت در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک تابستانی از ۷ تا ۱۸ شهریور به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۱۴۷۰۶۹۵
نویسنده مریم کریمی‌ - گروه رسانه
 
دراین بین نقش رسانه‌ها درپوشش رسانه‌ای این رویداد مهم ورزشی کشور برهیچ‌کس پوشیده نیست. رادیوورزش از جمله رسانه‌هایی است که در پوشش مسابقات المپیک۲۰۲۴ پاریس، خوش‌درخشید و در این دوره از مسابقات پارالمپیک با دست‌پر به میدان آمده است.

رقابت ورزشکاران بر امواج صدا
رادیوورزش در پوشش مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس نقش پررنگی را ایفا کرد. این روزها با آغاز رقابت‌های پارالمپیک این شبکه باردیگر پا در میدان گذاشته تا راوی افتخارآفرینی قهرمانانی باشد که دشوارتر از هر ورزشکار دیگری و با تلاش مضاعف‌به این درجه می‌رسند. علی‌اصغر احمدی، مدیر شبکه رادیویی ورزش در گفت‌وگو باجام‌جم درباره نقش رادیو‌ورزش در پوشش این دوره از مسابقات توضیح می‌دهد: رادیوورزش به‌عنوان یکی ازفراگیرترین رسانه‌های شنیداری، برحسب ماموریت و وظیفه ذاتی خود همچون مسابقات المپیک، به پوشش کامل رقابت‌های ورزشکاران ایرانی در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد پرداخت. برنامه‌ریزی کاملی برای این امرمهم صورت گرفته است.باتوجه به ساعت برگزاری رقابت‌ها که عمدتا در طول ساعات کاری هموطنان است، رادیو به‌عنوان مهم‌ترین رسانه در دسترس و آسان برای کسب آخرین اطلاعات به سمع و نظرمخاطبان می‌رسد. پخش گزارش‌های زنده و در لحظه، ارائه تحلیل‌های اجمالی و گفت‌وگو با کارشناسان و... بخش‌هایی از برنامه‌های این شبکه است.
   
همیشه با ورزش در باشگاه خبر
شبکه‌ورزش ویژه‌برنامه‌هایی را در‌این‌خصوص تدارک دیده است که احمدی به برخی برنامه‌ها و اقداماتی که این شبکه رادیویی برای پوشش این دوره ازمسابقات طراحی کرده است اشاره می‌کندومی‌گوید: طراحی ویژه‌برنامه‌های پارالمپیک و اختصاص کامل برنامه‌هایی تخصصی نظیر«جهان ورزش» به‌ویژه«جهان‌ورزش جانبازان» و«توان‌یابان»، «همیشه با ورزش»، «باشگاه خبر»و... به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌پردازد. دعوت از گزارشگران و کارشناسان مجرب و مورداقبال مخاطبان برای گزارش لحظه‌به‌لحظه رقابت‌های ورزشکاران ایرانی و پاسخ‌گویی کامل و سریع به نیاز مخاطبان اولویت اصلی این شبکه رادیویی است. ویژه‌برنامه‌های «صدای پارالمپیک» و «از پارالمپیک چه خبر؟» به‌طور ویژه برای این دوره از بازی‌های پارالمپیک پیش‌‌بینی و طراحی شده‌اند. در برنامه صدای پارالمپیک، ضمن ارائه گزارش‌های کامل رقابت ورزشکاران ایرانی، برخی از مهم‌ترین رقابت‌های حساس سایر رشته‌ها نیز گزارش خواهد شد. در ضمن در کنار گزارشگران مجرب، از کارشناسان مطلع و پیشکسوتان هر رشته ورزشی به فراخور نیاز مخاطبان و جدول برنامه مسابقات استفاده خواهد شد. سایر برنامه‌های زنده و تولیدی ثابت شبکه نیز در طول این بازی‌ها، به این بازی‌ها می‌پردازند.
   
اعزام خبرنگار به پاریس
مدیر شبکه رادیویی ورزش در جواب به این پرسش که آیا خبرنگار اعزامی به پاریس خواهید داشت؟ پاسخ می‌دهد: درخصوص اعزام خبرنگار و گزارشگر به محل برگزاری رقابت‌ها، نیز ان‌شاء‌ا...با موافقت و مساعدت مسئولان ذی‌ربط، تعدادی از گزارشگران شبکه رادیویی ورزش برای پوشش رقابت‌ها اعزام خواهند شد تا با حضور در محل برگزاری رقابت‌ها، گزارش‌های بکر و جامعی از رقابت‌های ورزشکاران ایرانی تقدیم مخاطبان شود.ان‌شاء‌ا... به‌کرات راوی افتخارآفرینی فرزندان این مرز‌و‌بوم و به‌اهتزازدرآمدن پرچم پرافتخار کشور عزیزمان در آوردگاه پارالمپیک باشند.احمدی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مخاطبان از پخش و تحلیل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ رادیوورزش، یادآوری می‌کند: در طول بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و با پخش همزمان تمامی رقابت‌های ورزشکاران ایرانی، بازخورد بسیارخوبی از مخاطبان دریافت کردیم که اغلب تشکر و قدردانی از زحمات همکاران شبکه، تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه آنان در پوشش رقابت‌ها بود. البته برخی نظرات مخاطبان شامل انتقادات و پیشنهادهایی هم بود که بسیاری از آنها پس از بررسی و اقتضای برنامه‌ها، اعمال شد. وی درباره این که آیا رادیوورزش برنامه خاصی را در گفت‌وگو با مدال‌آوران المپیک یا پارالمپیک تدارک دیده است؟ توضیح می‌دهد: شبکه رادیویی ورزش از ماه‌ها قبل با ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه حضور در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک۲۰۲۴ شده بودند، گفت‌وگوهای متعددی را در طول مدت‌زمان آماده‌سازی، انجام‌داده و پخش کرده است، همین رویه را هم تا زمان انجام رقابت‌ها و پس از مسابقات خواهد داشت و حتی پس از بازگشت این ورزشکاران به میهن عزیزمان با دعوت در برنامه‌های تخصصی شبکه رادیویی ورزش با ورزشکاران حین رقابت‌ها یا بلافاصله پس از آن، باتوجه به محدودیت‌های امنیتی از طرف کشور میزبان یا ملاحظات حرفه‌ای مربیان انجام خواهد شد. حتی گزارشگران اعزامی رادیوورزش حتی‌الامکان این مأموریت را نیز به نحو‌احسن و در راستای تأمین نظر مخاطبان انجام خواهند داد.
   
آوای مجاهدت جانبازان و توان‌یابان 
زین‌العابدین مختاریان، مدیر گروه مسابقات و ورزش قهرمانی که خودش هم از ورزشکاران است و رادیوورزش را درگاهی برای تشویق مخاطبان به ورزش می‌داند، با تاکید بر این که رادیو ورزش تنها رسانه‌ای است که برای رشته‌های مختلف ورزشی به‌صورت تخصصی برنامه دارد، توضیح می‌دهد: علاوه‌بر این‌که در شبکه رادیویی ورزش مشوق مخاطبان به امر ورزش هستیم، در برنامه‌ها با حضور کارشناسان مجرب و پیشکسوت، روسای فدراسیون‌ها، مسئولان وزارت ورزش مهم‌ترین اخبار و رویدادهای ورزشی هر رشته مورد تحلیل، بررسی دقیق و کارشناسی قرار می‌گیرد. برای جانبازان و توان‌یابان عزیز هم که جایگاه ویژه‌ای چه در جامعه و چه در شبکه رادیویی ورزش دارند،برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.برای ایام برگزاری بازی‌های پارالمپیک ویژه‌برنامه‌هایی درنظرگرفته شده است که بسته به فشردگی رقابت‌های هرروز، در یک یا چند نوبت حدودا سه‌ساعته گاه در روز بیش از ۱۰ساعت، این رقابت‌ها را پوشش می‌دهد.درکناربرنامه‌های ویژه، اغلب برنامه‌های ثابت وروزمره شبکه رادیویی ورزش هم رویکرد پارالمپیکی خواهند یافت. مدیرگروه مسابقات وورزش قهرمانی رادیوورزش درباره حضورگویندگان، مجریان و گزارشگران ورزشی شبکه رادیویی ورزش که اغلب خودشان از ورزشکاران، متخصصان وکارشناسان آگاه و مطلع به رویدادهای مختلف جهان ورزش هستند، توضیح می‌دهد: دربرنامه‌های ویژه پارالمپیک از پیشکسوتان وکارشناسان متخصص رشته‌های مختلف ورزشی با اولویت پیشکسوتان جانباز و توانیاب به‌صورت حضوری یا تلفنی استفاده می‌شود.ضمن این‌که گویندگان،مجریان و گزارشگران شبکه رادیویی ورزش نیز خود افرادی ورزشی، آگاه و مطلع‌به رویدادهای مختلف جهان ورزش هستندوغالبا به‌طور تخصصی صرفا در امر ورزش به فعالیت می‌پردازند. ان‏شاءا...کاروان پارالمپیک نیز باموفقیت، افتخار،سربلندی و کسب مدال‌های متعدد از این مسابقات خارج شود.
   
پخش ویژه مسابقات بانوان
مریم رستمی، مدیر رادیوورزش بانوان با تاکید بر این که از ورزش بانوان حمایت می‌شود، درباره پوشش ورزش بانوان در این دوره از مسابقات می‌گوید: پخش زنده مسابقات بانوان مانند المپیک و پارالمپیک در دستور کار است.همچنین ساخت مستند «قهرمانان پارالمپیک»که ازگذشته هم جزروال کار رادیوبانوان بوده است راشروع کردیم ودرحال‌حاضرهم مشغول ساخت مستند «بانوان قهرمان پارالمپیک» هستیم. وجه‌تمایز مانسبت به شبکه‌های دیگر وحتی سیما، پخش مستقیم رقابت‌های بانوان است که با اعزام خبرنگار ما به پاریس به‌صورت ویژه مسابقات بانوان را پخش خواهیم کرد. پس از پارالمپیک هم در ویژه‌برنامه‌ها به نقد و بررسی مسابقات بانوان می‌پردازیم.امیدوارم که دختران قهرمان پارالمپیک ما دراین مسابقات موفق باشند. ما ازمدت‌ها پیش ارتباط با مسئولان ورزشی، مربیان المپیکی و پارالمپیکی را در برنامه‌های«بانوی ایرانی» و«باشگاه بانوان» شروع کردیم. رادیوورزش همان‌قدر که به ورزش بانوان می‌پردازد به همان اندازه در رادیو ورزش بانوان از ورزش بانوان حمایت می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها