«جام‌جم» پیامک‌های مردمی به سامانه ۱۶۲رابررسی می کند

مکث آقای قاضی در پاورقی

مکدرهفته‌ای که گذشت، با توجه به شهادت مهمان عزیزمان اسماعیل هنیه پیامک‌های بسیاری به سامانه۱۶۲فرستاده شد که حاوی تسلیت و درخواست انتقام سخت ازرژیم صهیونیستی بود.ث آقای قاضی در پاورقی
کد خبر: ۱۴۶۸۱۷۹
نویسنده صدف تهرانی - گروه رسانه
 
بسیاری از هموطنان ما با این اتفاق همدردی کرده و پیام‌هایشان حاوی خشم از اسرائیل غاصب بود. در کنار این موضوع، از پخش برخی برنامه‌ها تشکر کرده بودندودرخواست‌هایی از شبکه‌های مختلف داشتند، همچنین از بعضی اجراها تقدیر کرده و انتقاداتی نیز به برخی مجریان داشتند. دراین میان برخی کلیدواژه‌ها بیشتر از بقیه تکرارشده بودومخاطبان زیادی آن رادرخواست کرده بودند. در این گزارش به برخی از پیامک‌های ارسالی به روابط‌عمومی صداوسیما می‌پردازیم وپیشنهادها و درخواست‌هایی که مخاطبان از این رسانه داشتند را بررسی می کنیم.
 
روشنگری در حوزه خبر
یکی از کلیدواژه‌های پرتکراری که در پیامک‌ها مورد توجه قرار گرفته، تشکر مخاطبان از برنامه «پاورقی» شبکه دو است. برنامه پاورقی در هر قسمت درصدد است نشان بدهد اخبار کذب رسانه‌های خارجی چطور درمیان مردم ردو بدل می‌شود. همین ویژگی‌ها به جلب توجه مردم منجر شده است. این برنامه با اجرای محمدرضا شهبازی با هدف روشن‌شدن ابعاد اخبارمنتشرشده در فضای مجازی با زبان طنز، سعی در نمایان‌کردن لایه‌های پشت‌پرده اخباروافرادمرتبط بااتفاقات درفضای مجازی داردومی‌کوشدتا بدون پیچیدگی‌های فرمی وزبانی،اخبار واتفاقات روزانه رامرورکند.همچنین این برنامه ازحضورنویسندگان طنزپردازدرقسمت‌های مختلف بهره می‌برد. 
 
برنامه‌ای با ارتش یک‌نفره
برنامه «مکث» از همان اولین کلاکتی که روی آنتن رفت،سروشکل یک برنامه یوتیوبی را داشت که به مرور قالب آن برای مخاطب تلویزیون باورپذیر شد.تیم مکث بزرگ‌تر شده وبیشتر ازآن‌که این برنامه یک ارتش تک‌نفره باشد،ازدیگر نیروهای متخصص هم بهره برده است. این برنامه توانسته مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد تا جایی که هر هفته پیامک‌های تشکر از ساخت این برنامه به روابط‌عمومی صداوسیما ارسال می‌شود.
 
توصیه‌های آقای قاضی
فصل دوم «آقای قاضی» از همان ابتدا توانسته نگاه مخاطبان بسیاری را به خود معطوف کند. از این‌رو هرهفته چند پیام تشکر از تولید و پخش این برنامه به سامانه ۱۶۲ارسال می‌شود.در این فصل با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه۱۲۱» علاقه‌مندان به تماشای چند و چون دادرسی به پرونده‌های قضایی را با فضای تازه‌ای همراه می‌کند که در آن نقش آقای قاضی بیش از پیش پررنگ است. مردی که شمایلی متمایز از قاضی‌های ایرانی که پیش از این درقاب تصویر دیدیم، نمایش می‌دهد.یکی دیگر ازتفاوت‌های فصل دوم آقای قاضی روایت رخداد‌هایی است که در راهرو‌ها و فضا‌های پیرامونی صحن دادگاه شکل می‌گیرد.فصل دوم آقای قاضی چند ویژگی متفاوت از فصل قبل دارد. یکی ازنکات مهم این است که درقسمت اول ازفصل دوم با فضایی متفاوت روبه‌رو می‌شویم که شاید مخاطب را دچار غافلگیری می‌کند. درفصل دوم علاوه‌بر به نمایش گذاشتن درگیری‌‎های داخل دادگاه، به شخصیت قاضی با بازی بهزاد خلج نزدیک می‌‌شویم که نشان داده می‌شود در زندگی شخصی و ذهن خود چه فضایی را تجربه می‌کند.
 
مناظره به سبک «شیوه»
برنامه «شیوه» برنامه‌ای گفت‌وگو‌محور در باب حکمرانی است که تاکنون چهار فصل آن از شبکه چهار سیما پخش شده است. در این برنامه به موضوعات روز، مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پرداخته می‌شود و افراد صاحب‌نظر و کارشناس در هر قسمت مهمان برنامه شیوه به میزبانی عطاءا...بیگدلی می‌شوند تا با گفت‌وگو ومناظره درباب موضوع مطرح‌شده،به تحلیل، نقد و بیان دیدگاه‌های مخالف و موافق خود در زمینه عنوان مورد بحث بپردازند. این برنامه هم جزو پربیننده‌هایی است که در پیامک‌های مردمی به آن اشاره شده است. 
 
حل پرونده‌های جنایی
مجموعه‌های معمایی ــ پلیسی همواره علاقه‌مندان بسیاری دارد. از این رو در برخی پیامک‌ها درخواست پخش مجموعه دیدنی «پوآرو» را از تلویزیون داشتند. گرچه این مجموعه بارها از شبکه‌های مختلف به‌خصوص شبکه تماشا پخش شده، اما بازهم جزو علاقه‌مندی‌های مردم است.پوآروی آگاتا کریستی یک مجموعه تلویزیونی درام بریتانیایی است که از ۸ ژانویه ۱۹۸۹ تا ۱۳ نوامبر ۲۰۱۳ به مدت ۲۵ سال از شبکه ITV۱پخش می‌شد. دیوید سوشی بازیگر نقش اصلی این مجموعه است که در ایران با صداپیشگی اکبر منانی شناخته می‌شود. 
 
مطالبات مردمی  در حوزه سلامت
مجله تصویری «کشیک سلامت» یکی ازبرنامه‌هایی است که درپیامک‌های مردمی بابت پخش آن تشکرشده است.محوریت این برنامه به گفت‌وگوهای چالشی حول موضوعات مختلف حوزه سلامت با حضور کارشناسان خبره کشور اختصاص داشت و در این نوبت شاهدمجله تصویری پزشکی ومطالبه‌محور خواهیم بودکه به‌نوعی صدای مردم دررسانه‌ملی ودرحوزه سلامت محسوب می‌شود.کشیک سلامت با هدف پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مردم ازنظام سلامت و مسئولان این حوزه شامل بخش‌های مختلفی ازجمله گزارش‌های روز، بررسی آخرین اخبار، گفت‌وگو و... خواهد بود.
 
در جست‌وجوی گنج
«نابرده رنج» نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی علی فهامی است که در سال ۱۳۹۰ از شبکه سه سیما پخش شده‌است.تیتراژ پایانی این مجموعه تلویزیونی با صدای احسان خواجه‌امیری بود. داستان این مجموعه به سال‌های دهه ۶۰ و زمان جنگ ایران و عراق بازمی‌گردد.برخی مخاطبان درخواست بازپخش این مجموعه را داشتند.
 
پیام‌های اخلاقی «منم بچه مسلمان»
ازجمله پیامک‌های تشکری که به ۱۶۲ ارسال شده،تشکر ازبرنامه «منم بچه مسلمان» شبکه پویا وقرآن است. برنامه منم بچه مسلمان یکی از تولیدات جذاب شبکه قرآن ومعارف سیما ویژه دو گروه سنی خردسال وکودک است که به‌صورت روزانه در ساعت۱۶پخش می‌شود.این برنامه با ساختارترکیبی نمایشی به موضوعاتی همچون وضو،صدقه، بخشنده‌بودن، عیادت از بیماران، مسئولیت‌پذیری، صرفه‌جویی، اعتمادبه‌نفس، اتحادوهمدلی، کمک به پدر و مادر و راستگویی می‌پردازد.
 
کودکان سر سفره خدا 
یکی از برنامه‌هایی که موردتوجه مخاطبان به‌خصوص والدین بچه‌ها قرار گرفته مربوط به برنامه «سر سفره خدا» است که از شبکه پویا پخش می‌شود.برنامه سر سفره خدا برای چندمین سال متوالی به‌عنوان برنامه سحرگاهی شبکه کودک روی آنتن رفته و در ماه محرم هم پخش شد  و با استقبال خوبی هم از سوی کودکان و نوجوانان مواجه است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها