اقدامات ستاد مرکزی اربعین حسینی برای حل مشکل گرما ویژه زائران اربعین
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت و گو با رادیو اربعین تشریح کرد:

اقدامات ستاد مرکزی اربعین حسینی برای حل مشکل گرما ویژه زائران اربعین

رادیو اربعین؛ هدیه معاونت صدا به زائران

رادیو اربعین دوشادوش زائران در این حرکت فرهنگی، برنامه های جهانی شدن اربعین را بطور جدی دنبال می کند.
کد خبر: ۱۴۶۷۹۶۹
نویسنده تیمور کوشکی - کارشناس رسانه

سال گذشته در ایام اربعین حسینی، ۲۶ میلیون زائر بیش از ۹۰ کشور از مردم جهان، در یک بازه کوتاه زمانی، شیعیه و غیر شیعه، مسلمان و غیر مسلمان بصورت رایگان و بدون آنکه هزینه‌ای بابت غذا، مکان یا بازدید از یکی از بزرگترین مکان‌های مقدس شیعیان جهان بپردازند، بین ۳ روز تا یک هفته در کشور عراق اقامت داشتند. 

چنین رکوردی در جهان بی نظیر است و چنین خدمات رسانی عمومی از جنبش تلفیقی از خدمات دولتی و مردمی، نشانگر اتحاد و توافق کامل مردم و دولت عراق و اتحاد کامل آن‌ها با دولت و مردم ایران یعنی دو کشور همسایه در یک موضوع مهم یعنی پذیرایی از زائران مرقد مطهر امام حسین (ع) در ایام اربعین، بی نظیرترین و بهترین رویداد ارتباطی در جهان است که به تنهایی قادر است، هر نوع معادله دنیای سرمایه داری را در هم بشکند و پیشتازی تفکر مسئولیت اجتماعی را در دنیا اثبات کند و زیبایی این تفکر را به رخ جهانیان بکشد و مدل ارتباطی جدیدی را به جهان عرضه کند.

با درایت رسانه ملی و از افتخارات معاونت صدای جمهوری اسلامی در راستای ترویج معارف حسینی رادیو اربعین بعنوان هدیه‌ای از سوی رسانه ملی امسال هم از اول ماه صفر تا پایان این ماه برنامه‌های خود را به صورت ۲۴ ساعته به منظور همگرایی و واگرایی به اربعیون تقدیم می‌کند. اربعین امسال متفاوت از سال‌های قبل با شرایط پیش آمده همانگونه که مقام معظم رهبری برای حج تاکید بر برائت فرمودند، این فرمان در اربعین امسال عملیاتی شود. امسال همه عاشقان و احرار جهان در دنیا از حرکت رژیم کودک کش غاصب بیزارند.

اربعیون ایران، عراق، لبنان و یمن در ایام اربعین و در تجمع احرار همگرایی جهان اسلام و بلکه جهان انسانیت را به نمایش می‌گذارند و رادیو اربعین دوشادوش زائرین در این حرکت فرهنگی برنامه‌های جهانی شدن اربعین را بطور جدی دنبال می‌کند.

رادیو اربعین نشست‌های بین المللی را با حضور طلاب و صاحب نظران در جهت تحقق شعار اربعین ۱۴۰۳ پوشش رسانه‌ای خواهند داد. بدنبال ساماندهی طلاب زبان دان که سال گذشته ۲۱۰۰ طلبه زبان دان در ۱۱ استان عراق و در مسیر‌های منتهی به کربلا ساماندهی و مستقر بودند امسال هم در بخش مخاطب عام و خاص و حتی مخاطبان نخبه و غیر ایرانی رسالت خود را به انجام خواهد رسانید.

از دیگر پوشش‌های رسانه‌ای رادیو اربعین توجه به موکب‌های فرهنگی در مسیر پیادهروی اربعین است که این موکب‌ها توسط تیم‌های برنامه ساز تقویت می‌شوند. ضمن اینکه در فضای مجازی و اسنان رسانه‌ها رادیو اربعین اهداف فرهنگی شعار انتخاب شده را دنبال و از ۵۷ موکب دانشگاهی فعال در این حوزه پشتیبانی رسانه‌ای خواهد کرد.

رادیو اربعین تلاش مضاعف دارد تا بایکوت فضای اربعین در رسانه‌های بین المللی را بشکند و زحمات رسانه‌ای ۱۴۰ شهید عملیلات وعده صادق را با انزجار از رزیم صهیونیستی از طریق برنامه‌های شبانه روز خود به مخاطبین ایران و عراق (نجف- کربلا) و ظرفیت رسانه‌ای خود بعنوان جریان سازی رسانه‌ای با محتوایی آرایش رسانه‌ای دقیق طراحی و عملیاتی نماید.

رادیو اربعین بنا به تاکید مقام معظم رهبری و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و نیرو‌های مردمی، بدنبال جهانی شدن اربعین است، زیرا این رویداد عظیم فرهنگی ظرفیت‌های بزرگی دارد و مخاطبین رسانه‌ای ما تشنه پیام رهایی و نجات از جهل و ظلم و ستم هستند؛ و چه سرزمینی بهتر از نام و یاد رهبر بزرگ آزاد گان و صاحب مکتب نجات بخش آن امام حسین (ع) که امروز فریاد هل من ناصر ینصرونی او جهان اسلام را دعوت به همدلی و برائت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها