رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه کشاورزی در سفر دوم رئیس جمهور به استان کردستان که پنجشنبه این هفته انجام می شود، افتتاح می شود.
کد خبر: ۱۴۲۸۴۳۲
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، پیمان اسکندری صبح امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه ها به مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان اشاره و اظهار کرد: در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان که اوایل تیرماه سال گذشته انجام شد ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش کشاورزی مصوب شد تا ظرف ۲ سال به این بخش اختصاص یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه کشاورزی در سفر دوم رئیس جمهور به استان کردستان که پنجشنبه این هفته انجام می شود، افتتاح می شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون یک هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال از این اعتبار پرداخت شده است، اضافه کرد: برای اجرای ۱۰۷ طرح، ۳۴ هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی مصوب شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: تاکنون به ۲۲ طرح افزون بر ۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عاملیت بانک های مختلف پرداخت شده است.

اسکندری بیان کرد: سفرهای استانی رئیس جمهور به کردستان با توجه به دیدگاه ویژه آیت الله رئیسی نسبت به بخش کشاورزی، بی شک منجر به توسعه و رونق این بخش در استان خواهد شد.

وی از افتتاح سه پروژه با اعتبار هزینه شده سه هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهور خبرداد و گفت: با بهره برداری از این تعداد پروژه که از مصوبات سفر اول است، برای ۶۳۶ نفر اشتغالزایی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: طرح های قابل افتتاح شامل شبکه آبیاری فرعی و زهکشی رودخانه مرزی استان، پایاب سد گاران و زریوار، طرح آبیاری کم فشار شهرستان قروه، طرح بسته بندی حبوبات زنان روستایی قروه، طرح گاوداری شیری دیواندره و فاز نخست مجتمع گلخانه ای شرکت صنایع کشت و زرع پوپو است.

اسکندری یادآور شد: پیش بینی شده است در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان ۱۲ طرح و پروژه که از این تعداد ۶ طرح با اعتباری بیش از ۹ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۱۷ نفر در حال تاسیس و اجرا است، مورد بازدید مسئولان کشوری قرار گیرد.

وی یکی از پروژه‌های کشاورزی قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به استان را افتتاح طرح پرورش گاو شیری در شهرستان دیواندره خواند و گفت: برای اجرای این پروژه از محل بند الف ماده ۵۲ قانون بودجه و کمک های فنی اعتباری تاکنون هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه این دومین طرح پرورش گاو شیری در استان است، افزود: میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال است.

اسکندری درادامه بیان کرد: در طرح پرورش گاو شیری ۲ هزار راسی، سالانه ۹ هزار تن شیر و ۱۷۵ تن گوشت قرمز تولید خواهدشد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها