خندیدن به وضع موجود

«اجتناب عالیجناب» مجموعه داستانی منتشر شده از سید‌مهدی شجاعی است که هفت داستان کوتاه او را در خود جای داده است.
«اجتناب عالیجناب» مجموعه داستانی منتشر شده از سید‌مهدی شجاعی است که هفت داستان کوتاه او را در خود جای داده است.
کد خبر: ۱۴۱۴۴۹۱

نویسنده از طریق این روایت‌ها مبانی و ریشه‌های فکری و اجتماعی، اصطلاحات و مفاهیم رایج و بسیاری از روابط ناسالم فکری معمول در جامعه را به چالش کشیده و مورد واکاوی قرار داده است. برای این کار مانند بسیاری دیگر از آثارش از زبان طنز به عنوان ابزاری برای روایت خود استفاده کرده تا گزندگی ماجراهایی را که قصد پرداختن به آن را دارد، خواندنی کند. داستان «اجتناب عالیجناب» نمونه‌ مشخصی از همین روایات است که با شیوه‌ای طنزگونه به بی‌سوادی و ناآگاهی برخی مجریان قانون، ضعف آنها در درک مفاهیم و در نتیجه بهره‌برداری از آنها پرداخته است.

به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟
اجتناب عالیجناب از آن دسته کتاب‌هایی است که برای پرکردن یک عصر تابستانی بسیار کاربردی‌ است. محتوای کتاب ساده و گیراست و خواننده را به خود جلب می‌کند. این کتاب برای تمام گروه‌های سنی از نوجوانان تا بزرگسالان مناسب است و می‌تواند دقایق جذابی را برای خواننده رقم بزند. کمی فکرکردن به این داستان‌ها می‌تواند ما را نسبت به رفتارهایی که در اطراف‌مان می‌بینیم دقیق کند و شاید برای بعضی افراد هم باعث تجدیدنظر در بعضی مسائل شود.

اجتناب عالیجناب چقدر وقت می‌برد؟
اجتناب عالیجناب یک کتاب حدودا ۲۵۰ صفحه‌ای است که از هفت داستان تشکیل شده است. شما می‌توانید هر شب با اختصاص دادن زمانی حدود نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه‌ هر داستان را بخوانید و در یک هفته کتاب را تمام کنید. برای خواندن تمام محتوای کتاب هم زمانی حدود چهار تا پنج ساعت لازم است.

درباره سید مهدی شجاعی چه می‌دانیم؟
سیدمهدی شجاعی، داستان‌نویس و روزنامه‌نگاری است که اواخر دهه‌ ۵۰ در سن حدود ۲۰ سالگی نخستین آثارش را در مطبوعات و کتاب‌ها منتشر کرد.آثاری که همواره مورد توجه جدی اهالی کتاب در ایران قرار گرفته و آثارش هم در میان کتابخوان‌ها صاحب یک امضای شخصی است. کشتی پهلوگرفته، طوفان دیگری در راه است، پدر، عشق و پسر، دموکراسی یا دموقراضه و کمی دیرتر از رمان‌ها و غیر قابل چاپ، سری که درد می‌کند، از نیستان و ... دیگرستان، ضیافت و ضریح چشم‌های تو از جمله مجموعه داستان‌های این نویسنده به شمار می‌رود. شجاعی حدود ۴۰۰ عنوان کتاب و مقاله در حوزه‌های ادبیات به ویژه ادبیات دینی، مذهبی و اجتماعی و همچنین کودک و نوجوان منتشر کرده‌ است. او پیش از این در حوزه‌های دیگر هنری هم فعالیت‌هایی داشته و کارهای قابل‌توجهی را ارائه داده است.

انتشارات: نیستان
نویسنده: سید مهدی شجاعی
سال انتشار: ۱۴۰۰
تعداد صفحه: ۱۲۲ صفحه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها