نویسنده جوان روسی در ایران توسط نشر عنوان معرفی شد

بستنی قیفی «ماریا بوتیوا» به ایران رسید

کتاب بستنی قیفی نوشته ماریا بوتیوا نویسنده روس و برگردان محمدرضا نظری توسط نشر عنوان منتشر شد.
کد خبر: ۱۳۶۲۸۵۷

به گزارش جام جم آنلاین از امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی نشر عنوان،ماریا بوتیوا نویسنده روس، در این مجموعه داستانی با زبانی شیرین، کودکانه و رئالیستی، از دید راوی، ماجراهایی را در سه فصل متنوع از گذشته و حال سه دختر کوچک به تصویر کشیده است.

ماریا الکساندروونا بوتیوا، نویسنده، شاعر، نمایشنامه‌نویس و روزنامه‌نگار، ۱۹۸۰ در شهر کیروف روسیه متولد شد. بوتیوا دانش‌آموخته دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه دولتی اورال در شهر یِکاترین‌بورگ است.

او تاکنون برنده جایزه «تری‌اومف» ۲۰۰۵، نامزد جایزه «دیبیوت» سال ۲۰۰۵، فینالیست جایزه بین‌المللی ادبیات کودک «زاوِتنایا میچتا» ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، جایزه «آندری بِلی» و «پروز» ۲۰۱۳ و برنده فستیوال کتاب کودک «داستان بلند-قصه» ۲۰۱۸ شده است

بر پایه این گزارش، این کتاب با برگردان محمدرضا نظری در 230 صفحه قطع رقعی برای رده سنی نوجوان و بزرگسال منتشر شده ، محمدرضا نظری دانش‌آموخته ترجمی زبان روسی است و بستنی قیفی نخستین کتاب وی به شمار می‌رود.

اضافه می شود: کتاب‌ بستنی قیفی در کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیخ در فهرست «کتاب‌های قابل ‌قدردانی و خارق‌العاده کودکان» قرار گرفته بستنی قیفی یکی از بهترین کتاب‌های لیست «بیبلیاگود» در ۲۰۱۳ بود و نامزد دریافت جایزه «کانگرو» شد. همچنین این کتاب، جایزه افتخاری از «ولادیسلاک کارپیوین» را نیز دریافت کرده است.

گفتنی است؛ کتاب بستنی قیفی شامل ۴۵ داستان از نویسنده روس، ماریا بوتیوا است که برای نخستین بار در ایران توسط نشر عنوان معرفی و منتشر شده و هم اکنون در اختیار علاقه مندان کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها