فوت و فن‌های پخت یک مربای خوشمزه و بهاری

عطر و طعم بهشتی مربای توت‌فرنگی

مربای توت‌فرنگی، یکی از انواع مرباهای پرطرفدار و بسیار خوشمزه در جهان است که مانند انواع مرباها به‌عنوان صبحانه یا عصرانه سرو می‌شود. مربای توت فرنگی را می‌توانید همراه خامه، کره یا انواع پنکیک‌های صبحانه سرو کنید.
مربای توت‌فرنگی، یکی از انواع مرباهای پرطرفدار و بسیار خوشمزه در جهان است که مانند انواع مرباها به‌عنوان صبحانه یا عصرانه سرو می‌شود. مربای توت فرنگی را می‌توانید همراه خامه، کره یا انواع پنکیک‌های صبحانه سرو کنید.
کد خبر: ۱۴۰۵۱۷۳

مواد لازم مربای توت فرنگی
توت فرنگی: ۱ کیلو گرم
شکر: ۸۰۰ گرم
جوهر لیمو: نوک قاشق
آب: نصف لیوان

طرز تهیه مربای توت فرنگی
برای تهیه مربای توت فرنگی ابتدا باید آنها را خوب بشویید و اجازه دهید تا در داخل آبکش آب اضافی آن گرفته شود. برگ‌های توت فرنگی را جدا کنید و داخل قابلمه لعابی که گنجایشش سه برابر مقدار توت فرنگی‌هاست بریزید. ابتدا مقداری از توت فرنگی‌ها را در قابلمه لعابی بریزید و بعد روی آنها شکر بریزید. به همین ترتیب دو تا سه بار این کار را انجام دهید تا توت فرنگی و شکر تمام شود. در آخر، نصف لیوان آب را به توت فرنگی‌ها اضافه کنید و در آن را بگذارید تا حدود ۱۲ساعت درون یخچال بماند. پس از گذشت ۱۲ساعت شکر‌ها آب شده‌اند و در توت فرنگی‌ها حل می‌شوند. حالا قابلمه مربا را روی حرارت زیاد قرار دهید تا شهد آن به جوش بیاید. نیاز به هم‌زدن زیاد مربا نیست اما باید به آن توجه کامل داشته باشید تا سرریز نشود. پس از این‌که شهد به جوش آمد کف صورتی رنگی روی مربا ایجاد می‌شود. بهتر است این کف‌ها را بردارید و این کار به شفافیت و خوشرنگ شدن مربای شما کمک زیادی می‌کند. پس از جوشیدن، حرارت گاز را متوسط کنید و بگذارید تا حدود نیم ساعت مربا بپزد تا قوام یابد. نوک قاشق چایخوری جوهر لیمو را به مربای توت فرنگی اضافه کنید و هم بزنید. پس از این که شربت مربا پس از خنک شدن حالت چسبندگی پیدا کرد، مربای شما حاضر است. برای آزمایش قوام آمدن مربای توت فرنگی، ابتدا مقدار کمی از شربت مربا را بردارید و بگذارید تا کمی خنک شود. با نوک انگشت مقداری از شربت خنک شده را بردارید. اگر حالت چسبندگی پیدا کرد، مربای شما حاضر است. شعله گاز را خاموش کنید و بگذارید تا مربا خنک شود. مربای شما حاضر است.

نکات مهم در باره تهیه مربای توت فرنگی:
بهتر است برای تهیه این مربا از توت فرنگی‌های ریز استفاده کنید. میزان شکر برای مربای توت فرنگی این‌طور است که به ازای هر یک کیلو توت فرنگی ۸۰۰‌گرم شکر نیاز است اگر مربای توت‌فرنگی را با شعله کم بپزید، رنگ آن تیره می‌شود و توت فرنگی‌ها درون آن له می‌شوند. مهم‌ترین نکته در پخت مربا، قوام آمدن شربت آن است که باید به آن دقت‌کنید.

خواص توت‌فرنگی
توت فرنگی منبع عالی از ویتامین C است و می‌تواند منجر به ایجاد آنتی بادی‌های تقویت کننده برای سیستم ایمنی بدن شود و در نهایت توانایی بدن را برای مبارزه با عفونت افزایش ‌دهد.
به‌دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های مغزی در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. همچنین تغییرات نورون‌ها را خنثی می‌کند و در نهایت منجر به بهبود سلامت مغز می‌شود. مطالعاتی روی زنان نشان می‌دهد که مصرف توت فرنگی می‌تواند کاهش حافظه در زنان مسن را به تأخیر بیندازد.
اسید الاگیگ و آنتی‌اکسیدان‌ها نقش مهمی در به وجود آمدن توت فرنگی دارند که برای کاهش وزن مناسب هستند. التهاب مزمن، یکی از دلایل افزایش وزن است و طبق آنچه در بخشی از ورزش و تناسب اندام نمناک خواندید هورمون‌هایی که شما را لاغر می‌کنند، مسدود می‌شوند.
توت فرنگی یکی از غذاهای ضد التهابی شگفت‌انگیز است و قابلیت کاهش وزن را دارد. علاوه بر این آنتوسیانین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های اصلی هستند که باعث افزایش تولید هورمون‌های لاغری در بدن‌می‌شوند.
این هورمون‌ها متابولیسم و سوخت و ساز بدن را ترویج می‌بخشند و اشتهای شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهند و ممکن است حتی باعث سوزاندن چربی‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها