مدیر آب وخاک سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

22 درصد از آب کشاورزی استان به وسیله قنوات تامین می شود

رييس اداره منابع آب شهرستان هاي اردكان و ميبد از صرفه جويي 759 هزارم ميليون مترمكعب آب از منابع آب زيرزميني ناشي از مجوزهاي صادرشده در راستای اقدامات حفاظتی از ابتداي سالجاري تاكنون خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۳۲۸۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مصطفي وطنخواه با اعلام اين خبراظهارداشت: مجوزهاي صادر شده در اين مدت 310 مورد شامل مجوزهای حفر، بهره برداری، تغییرمحل و لایروبی چاهها، حفر پیشکار قنوات، تعمير منصوبات چاهها و تامين آب واحدهای صنعتی و دامی می باشد.

وی افزود: از تعداد 302 حلقه چاه کشاورزی فعال در حوزه عملکرد این اداره تاکنون 237 حلقه معادل 78.5 درصد مجهز به کنتور هوشمند شده است و با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال اکثر چاههای فعال مجهز به کنتور خواهد شد.

وطنخواه تصریح کرد: از تعداد 142 حلقه چاه صنعتی فعال در محدوده شهرستان های اردکان و میبد تاکنون 100 حلقه معادل 70 درصد مجهز به كنتورهوشمند شده است.

اين مسئول همچنين برداشت ساليانه آب از چاههای فعال منطقه را 121 ميليون متر مكعب برشمرد و گفت: 98 ميليون متر مكعب در بخش كشاورزي، 13 ميليون مترمكعب در بخش صنعت و خدمات و 10 ميليون متر مكعب در بخش شرب و بهداشت ساليانه برداشت مي شود.

وي با بيان اينكه در شهرستان های اردکان و میبد 25 دهنه چشمه و 212 رشته قنات دایر وجود دارد  افزود: از مجموع 237 دهنه چشمه و رشته قنات فعال نيز ساليانه حدود 20 ميليون متر مكعب تخليه صورت مي گيرد كه كلا براي كشاورزي استفاده مي شود.

وطنخواه تعداد چاههاي غيرمجاز شناسايي شده در اين مدت را 10 حلقه برشمرد و گفت: از اين تعداد چاه، 9حلقه پر و یا مسدود شده است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها