یزد - رییس اداره منابع آب شهرستان های یزد و اشکذر از مجهز شدن 99 درصد چاههای کشاورزی یزد به کنتور هوشمند خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۲۹۸۹

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، مجید زارع بیدکی با بیان اینکه مهمترین طرحی که در حال حاضردر حوزه حفاظت از منابع آب دراین اداره در حال اجرا می باشد طرح تحویل حجمی آب و نصب کنتورهوشمند است با قدردانی از بهره بردارانی که در این امر همراه بوده اند گفت: کنتورهای هوشمند، میزان برداشت آب از هر چاه را مطابق پروانه بهره‌برداری و برابر میزان حجم برداشت سالیانه درج شده در پروانه، تنظیم و از برداشت اضافی آب از چاه‌ها جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه درشهرستان یزد 516 حلقه چاه کشاورزی،صنعت و خدمات و شرب و یهداشت فعال است افزود: از 143حلقه چاه مجاز فعال کشاورزی 141حلقه معادل 99درصد به کنتور هوشمند مجهز شده است.

زارع بیدکی تصریح کرد: از 255حلقه چاه بخش صنعت و خدمات و دولتی نیز201 حلقه معادل 79 درصد مجهز به کنتور شده اند و برای مجهز شدن چاههای باقی مانده مخصوصا چاههای دولتی، نیاز به همکاری دیگر دستگاه ها می باشد.

این مسئول همچنین برداشت سالیانه آب از این تعداد چاه را 137میلیون متر مکعب برشمرد و گفت: 93میلیون متر مکعب دربخش کشاورزی، 20میلیون مترمکعب در بخش صنعت و خدمات و 24میلیون متر مکعب در بخش شرب و بهداشت سالیانه برداشت می شود.

وی با بیان اینکه هیچ چشمه دائمی در این شهرستان فعال نیست خاطر نشان ساخت: از 10 رشته قنات فعال نیز سالیانه 6میلیون متر مکعب تخلیه صورت می گیرد که کلا برای کشاورزی استفاده می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها