«رادیو صبا» در ماه محرم با هجده عنوان ویژه برنامه با مخاطبان همراه و همدل می شود.
کد خبر: ۱۳۷۴۱۲۴

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو صبا، این شبکه رادیویی به مناسبت آغاز ماه محرم با هجده عنوان برنامه در این ایام با مخاطبان همراه و همدل می شود.

«دل و دلدار،صبح ارادت، ساده و صمیمی، دفتر سرخ، چکامه باران، به روایت فرات، نستعلیق، ردیف عاشقان، سرگذشت، مهرتابان، شهرآرا، القصه، فصل شیدایی، بر بوی زلف یار، مجلس شبیه، منظومه عشق، فراترازعشق و شب آفتابی» عنوان برنامه هایی است که در به صورت زنده ، تولید ی و آرشیوی از رادیو صبا پخش می شود.

برنامه های جدیدی که ویژه این ایام تولید شد است از روز هشتم مرداد راهی آنتن صبا می شود. ویژه برنامه تولیدی «به روایت فرات» به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی روایتی است از رجزخوانی های دلاورانه ستارگان درخشان کربلا، آنگاه که در مدار عشق حسین درخشیدند. این برنامه از زبان رود فرات به روایت رجزخوانی ها در روز عاشورا می پردازد که از روز اول محرم هر روز ساعت 14 تقدیم مخاطبان می شود.

مشاعره آیینی «چکامه باران» که در آن شرکت کنندگانی که عاشق اهل بیت (ع) هستند بدون محدودیت سن دریک محفل ادبی گرم وصمیمی به شعرخوانی درباره امام حسین (ع) و واقعه عاشورا می پردازند. این برنامه به تهیه کنندگی سجاد کبادی نژاد و اجرای داوود حیدری از روز سیزدهم مرداد هر روز ساعت 8 صبح همراه مخاطبان می شود.

«مهر تابان» با اجرای سارا عرب پوریان در قالب روایت داستان و نمایش در بازه های زمانی امروز، گذشته و گذشته های خیلی دور به شناخت امام حسین (ع) در جریان زندگی افراد می پردازد. این برنامه از سیزدهم مرداد ساعت 21 در هشت قسمت به تهیه کنندگی مژگان فرزین راهی آنتن می شود.

مجله رادیویی «نستعلیق» که رنگین کمانی است از هنر متعهد، بازتابی از تلاش هنر برای واگویی آنچه 14 قرن پیش در صحرای سوزان کربلا رخ داد، آنچه شاهدان زنده اش از اهالی تاریکی بودند اما نورش در تاریخ همیشه زنده ماند روزهای سیزدهم و چهاردهم و بیست مرداد ساعت 10 صبح به تهیه کنندگی نسیم صباغان و با اجری رضا عباسی تقدیم شنوندگان می شود.

ویژه برنامه «ردیف عاشقان» به تهیه کنندگی مهدی استاد احمد با شعار «با ادیبان» با اجرای اساتید ادبیات «اکبر کتابدارد و روح الله احمدی» مروری بر آثار ادبی و آیینی دارد و به شعر خوانی شاعران در رثای ابا عبدالله حسین (ع) می پردازد این برنامه از هشت مرداد در 13 قسمت هر شب ساعت 22 تقدیم شنوندگان می شود.

درویژه برنامه «القصه» آنهایی که علاقمند گویندگی هستند، هر کدام برگ هایی از کتاب «سقای آب و ادب» را می خوانند تا در کنار هم سمفونی زیبایی از کلام و صدا برای ادای دین به علمدار با وفای ، سالار شهیدان خلق کنند. این برنامه به تهیه کنندگی رضا عزتی از هشت مرداد در هر شب ساعت 21:30 همراه مخاطبان می شود.

«دفتر سرخ» ویژه برنامه ای است برای روایت قصه ها و داستان های عاشورایی با لحن دلنشین امیرحسین مدرس که از روز اول محرم هر روز ساعت 13:30 تقدیم مخاطبان می شود.

ویژه برنامه مستند «سرگذشت» در این ایام در سه قسمت به تهیه کنندگی و اجرای انسیه شمس اللهی همراه شنوندگان می شود.

برنامه ترکیبی«شهر آرا» که تلفیقی ازداستان ونمایش های اخلاقی با ترانه و موسیقی مناسب ایام محرم است که به تهیه کنندگی مجید امجدی فرد و اجرای زهرا مدبر در هشت قسمت از سیزده مرداد همراه مخاطبان می شود.

برنامه های زنده

رادیو صبا در ویژه برنامه «دل و دلدار» به صورت زنده با مخاطبان همدل و هم نوا می شود، «دل و دلدار» که قصه دلی است که دلدارش را در میانه های دشت تفتیده کربلا در کارزار عشق و خون جستجو می کند در هفت قسمت از 13 مرداد با اجرای مریم خادم پور تقدیم مخاطبان می شود.

مجله صبحگاهی «صبح ارادت» برای عرض ارادت به اهل بیت (ع) از روز پنجم محرم به صورت زنده با اجرای لاله جلال آبادی و تهیه کنندگی رضا عزتی هر صبح ساعت 6:15 به صورت زنده همراه شنوندگان می شود.

ویژه برنامه «ساده و صمیمی» با هدف پخش دلگویه های مردمی درباره امام حسین (ع) و واقعه روز عاشورا هر شب ساعت 20 از هشت مرداد به صورت زنده به تهیه کنندگی امیر اکبری تقدیم مخاطبان می شود.

ویژه برنامه «بربوی زلف» یار که نوای خاطره انگیز شعر، قصه و موسیقی در محرم های کودکی ما است با اجرای منصور ضابطیان از هشت مرداد تقدیم مخاطبان می شود.

ویژه برنامه «مجلس شبیه» با خوانش مقتل و اشعار عاشورایی هر شب ساعت 22 از هشت مرداد تقدیم شنوندگان می شود. این برنامه با هدف نقل نسخ و آثار منسوب به امامان (ع) و آشنا كردن مخاطب با این متون تولید شده است. كه با بیان و لحن آرام امیرحسین مدرس با مخاطبان همراه وهمدل می شود.

«شب آفتابی» عنوان ویژه برنامه ای گفتگو محوراست که با هدف بررسی ادبیات آیینی و خوانش متن ادبی و آیینی از دوازده مرداد هر شب ساعت 23 با اجرای امین خرمی تقدیم مخاطبان می شود.

ویژه برنامه «فراتراز عشق»از هشت مرداد به تهیه کنندگی رضا عزتی به روایت محرم و واقعه عاشورا از زاویه فیلم های تلویزیونی و سینمایی با موضوع ماه محرم و واقعه عاشورا می پردازد که از هشت مرداد هر روز ساعت 5:30 راهی آنتن می شود.

ویژه برنامه « منظومه عشق » با هدف نقل نسخ و آثار منسوب به امامان (ع) و آشنا كردن مخاطب با این متون راهی آنتن می شود. این ویژه برنامه از هشت مرداد هر شب ساعت 12 شب به تهیه کنندگی زینب بروند مجد وبیان و لحن آرام امیرحسین مدرس با مخاطبان همراه وهمدل می شود.

«فصل شیدایی» ویژه برنامه روز تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) و یارانش است که با مرور خاطرات از آیین‌های عزاداری در محرم از زبان مردم، پخش نوحه‌ها و صدا‌های ماندگار در عزای امام حسین (ع)، مقتل خوانی و مرور واقعه عاشورا همراه و هم نوای مخاطبان می‌شود. این برنامه در این روزها ساعت 10 صبح با اجرای محمد امرایی و تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی تقدیم مخاطبان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها