رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و منابع انسانی شورای اسلامی شهر کرج

شهر هوشمند دانش بنیان در البرز ایجاد می شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و منابع انسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: زیرساخت های مناسب برای ایجاد شهر هوشمند، اشتغال دانش بنیان و جذب نخبگان علمی در شهر کرج و استان البرز فراهم شده است.
کد خبر: ۱۳۶۲۶۸۷

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

عمار ایزدیار» روز دوشنبه در بازدید از کارخانه نوآوری البرز گفت: در روزهای پایانی سال گذشته، شاهد افتتاح رسمی مرحله نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز بودیم که با افتتاح این مجموعه، چرخه اکوسیستم نوآوری کامل شده است.

وی افزود: در طول سالهای گذشته، برخی از شرکت های دانش بنیان به دلیل نبود زیر ساخت ها به پایتخت یا استان های دیگر مهاجرت کردند که در این راستا باید با برنامه ریزی جلوی مهاجرت شرکت ها را گرفته و از ظرفیت آنها برای حل معضلات شهری در حوزه های مختلف شهری همچون در بحث حوزه حمل و نقل ترافیک شهری و تسهیلات رفاهی برای شهروندان استفاده کنیم.

ایزدیار  ادامه داد: انجام مهاجرت معکوس نخبگانی از تهران یا استانهای دیگر به استان البرز و شهر کرج نیز از موضوعاتی است که با توجه به زیرساختارهای آماده شده، در سال جدید تحقق خواهد یافت که امیدواریم موضوع دوبرابر شدن شرکت دانش بنیان در این منطقه از کشور سریع تر انجام شود. 

عضو شورای اسلامی  شهر کرج گفت: با توجه به احداث مجموعه های هتلینگ در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق به زودی شاهد اسکان نخبگان و پژوهشگران در بخش هتل و اسکان کارخانه خواهیم بود که تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری و خروجی بهتر دستاوردهای علمی و پژوهشی آن می گذارد.

وی افزود: بر همین اساس نیز با همکاری کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز، کمپین "سال نو ، کسب و کار نو" باهدف ایجاد فعالیت های مبتنی بر اقتصاد خلاق، در دستور کار قرار گرفته است که با حمایت های مناسب مسئوولین ارشد استان همچنین شورای شهر و شهرداری کرج با فعال سازی فاز دوم کارخانه نوآوری البرز، می تواند شاهد تحول در فعالیت های نوآورانه و فنآورانه و زمینه سازی مناسب برای ایجاد "شهرهوشمند دانش بنیان و اشتغال" محور خواهیم بود.

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز توسط شهرداری کرج و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجهیز و راه اندازی شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها