پادکست‌ ها چند سالی است که پایشان به زندگی ما بازشده و کنار تلویزیون و فیلم دیدن و چرخیدن در فضای‌مجازی جای خودشان را پیدا کرده‌اند.
پادکست‌ ها چند سالی است که پایشان به زندگی ما بازشده و کنار تلویزیون و فیلم دیدن و چرخیدن در فضای‌مجازی جای خودشان را پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۵۳۸۱۳

به‌ دلیل استقبال زیاد مخاطبان این روزها در همه‌ زمینه‌ها می‌توانید پادکست‌های خوبی را به زبان‌فارسی پیدا کنید.

شعر هم از آن چیزهایی است که هر ایرانی به آن علاقه دارد و ناگفته پیداست که پادکست‌های مربوط به این حوزه تعداد قابل‌توجه و کیفیت قابل‌قبولی داشته باشند.

اگر به‌خاطر محدودیت‌ های کرونا یا به هر دلیل دیگری شب‌ یلدا را تنها سپری می‌کنید می‌توانید از این بسته‌ کوچک پیشنهادی کمک بگیرید و این شب را متفاوت از شب‌های دیگر بگذرانید.

پادکست ری‌را

در این پادکست خبری از کلاسیک‌ ها نیست. هر آنچه هست درباره‌ شعر معاصر ایران است. هر قسمت از این پادکست درباره یک شاعر و یک شعر اوست.

زمان این پادکست کوتاه است و خیلی خلاصه ولی دقیق درباره‌ شاعر و سبک‌زندگی و کاری‌اش برای مخاطب توضیح داده می‌شود. تا به حال 21قسمت از این پادکست منتشر شده است.

اگر می‌خواهید درباره‌ حسین منزوی، شفیعی کدکنی‌، منوچهر آتشی و... بیشتر بدانید، این «ری‌را» انتخاب خوبی است.

پادکست نظامی گنجوی

برای خیلی از ما نظامی گنجوی در حد همان کتاب‌های‌فارسی مدرسه باقی‌مانده و بعدا هیچ‌وقت فرصتی پیش نیامد که سراغش‌برویم.

این پادکست بهانه‌ خوبی است تا دوباره پنج‌گنج نظامی را بشنویم. از پنج مثنوی مشهور نظامی تا اینجای کار هفت‌پیکر و خسرو و شیرین را می‌توانید در این پادکست‌بشنوید.

پادکست هنر حافظ

بهترین انتخاب برای شب یلدا شاید همین پادکست «هنر حافظ» باشد. دکتر حسین صادقی‌فرد در هر قسمت این پادکست یک غزل حافظ را برای شنوندگانش می‌خواند، آن را معنی می‌کند و توضیحاتی را درباره‌ آن شعر به مخاطبش می‌دهد.

اگر از آن دسته از مخاطبانی هستید که حافظ‌خوانی و پیدا‌کردن معانی پیدا و پنهان شعرها برایتان سخت است، می‌توانید این پادکست را بشنوید

پادکست فردوسی‌ خوانی

وقتی یک قسمت از این پادکست را بشنوید خواهید دید که برخلاف تصور خیلی از ما‌ چقدر فهمیدن شعرهای این کتاب آسان و شیرین است.

امیر خادم در این پادکست همه‌ شاهنامه را خوانده و بیت‌هایی را که لازم بوده هم برای مخاطب توضیح داده است.

صدای گرم و گیرای گوینده و اطلاعات خوب او که در زمان‌های درستی با قطع شعر به مخاطب داده می‌شود باعث‌شده تا فردوسی‌خوانی یکی از پادکست‌های محبوب فارسی باشد.

مینا نوری - خبرنگار / ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها