چند روز قبل وقتی جسد بی‌جان بردیا، کودک ۶ساله از یک کانال آب در اطراف روستای ولنده خارج شد، رسانه ها و فعالان مدنی سخنان آتشین، پرهیاهو و پوپولیستی نامزدهای ششمین دوره شورای اسلامی شهر را در پی سقوط و فوت فریاد 4 ساله در کانال روباز محله الواج علم کردند و موجی از اعتراضات شکل گرفت.
کد خبر: ۱۳۵۰۸۵۷
آنها معتقد بودند، با مرگ بردیا که در ششمین ماه از فعالیت شورای ششم رخ داده است، در بر همان پاشنه می چرخد و خدا می داند در این مدت چندین کودک معصوم، همچون بردیا را کانالهای روباز بلعیده اند و چندین خانواده داغدار شده است و از چشم رسانه ها پنهان...

اما این اتفاق ناگوار که با واکنش های ضدو نقیض در خصوص مشکوک بودن مرگ این کودک و از سوی دیگر موضوع خارج از محدوده بودن کانال آب همراه بود، حساسیت افکار عمومی را برانگیخت و در نهایت پای دادستان و پزشکی قانونی را برای بررسی بیشتر موضوع به قضیه باز کرد.

مجیدی دادستان ارومیه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار جام جم گفت: برای بررسی بیشتر موضوع و با رضایت خانواده بردیا، جسد این کودک کالبد شکافی شده است که هرچند نتایج آن زمانبر خواهد بود اما افکار عمومی را مطلع خواهیم ساخت.

وی با بیان اینکه ماموران دادستانی بارها برای بررسی دقیق موضوع در محل کشف جسد حاضر شده اند، تصریح کرد: با توجه به مسئله ساز شدن کانال های روباز و خسارت های جانی و مالی برای شهروندان، بازپرس ویژه دادستانی برای پیگیری بحث ایمن سازی کانال ها مامور شده است.

با سخنان دادستان ارومیه، ادعاهای علینژاد در خصوص وجود ابهام فوت مرگ کودک ۶ ساله قوت می گیرد.

قائم مقام شهردار منطقه 2 ارومیه که در اظهاراتی فوت بردیا را مربوط به کانالهای خارج از محدوده شهر و مشکوک دانسته بود که البته با واکنش صریح رییس شورای اسلامی شهر ارومیه مواجه شد؛ همچنان بر روی سخنان خود مصر است و در گفت و گو با یکی از رسانه های محلی ارومیه گفته بود: عصر روز پنجشنبه برای بررسی محل حادثه به روستای ولنده رفتم و با نقشه‌‌برداری مشخص شد که این محل ۷۵۰ متر از خط انتهایی محدوده شهری فاصله دارد.

علینژاد با بیان اینکه محل کشف جسد این کودک نه کانال، نه نهر، بلکه جوی آبی به عمق ۳۰ سانتی‌متر است، ادامه داد: ابهامات قضیه وقتی بیشتر می‌شود که محل کشف جسد در روستای ولنده با محل زندگی خانواده این طفل که شهرک شاهد، واقع در بلوار استاد شهریار است، کیلومترها فاصله دارد؛ ضمن اینکه هیچ ارتباط آبی از طریق کانالها یا جوی‌های دو منطقه برقرار نیست.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص علت فوت کودک خردسال باید منتظر نتیجه بررسی های دادستانی و پزشکی قانونی ماند، ابراز امیدواری کرد: با بررسی ابعاد مختلف این حادثه، به دور از فضای التهابی و احساسی، بتوان پاسخ ابهامات را یافت و راز فوت این کودک ناشنوا را سریعا کشف کرد و حقایق را در اختیار افکار عمومی گذاشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها