رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: یک هزار و 287 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی در هفت ماهه امسال انجام شده است.
کد خبر: ۱۳۴۵۹۷۹
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، سهیل فضل وزیری صبح امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه های استان،  اظهار کرد: آتش‌نشانان این سازمان در راستای امدادرسانی بموقع به شهروندان همواره با آمادگی کامل در حفظ جان و مال همشهریان گرامی در زمان بروز حوادث تلاش می‌‌کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی سنندج در هفت ماهه امسال یک‌هزار و 287 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات را در سطح شهر انجام داده‌اند که 663 عملیات از این تعداد اطفاء حریق و 624 عملیاتمربوط به امداد و نجات بوده است.

فضل وزیری عنوان کرد: از 663 فقره عملیات اطفاء حریق صورت گرفته در هفت ماهه امسال؛ 272 فقره مربوط به اطفاء حریق فضای سبز، کشاورزی، جنگل و مرتع، 206 فقره مسکونی، 60 فقره خودرو و ماشین آلات، 37 مورد تجاری، 38 مورد ضایعات و زباله، 14 مورد انبار، 12 مورد اداری، تاسیسات شهری 4 مورد، صنعتی 3 مورد، یک مورد مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز تجمعی و آموزشی یک مورد و 15 فقره مربوط به سایر موارد بوده است.
 
وی همچنین افزود: 267 مورد گرفتن حیوانات موذی و وحشی، 184 مورد گیر کردن در آسانسور، 52 فقره تصادف، گیرکردن انگشتر 24 فقره، محبوس شدن در اماکن 14 مورد، 8 فقره سقوط در چاه و ریزش چاه، 4 مورد انفجار گاز، آبگرفتگی و سیلاب 4 فقره، 3 مورد ریزش آوار، سقوط اشیاء و اجسام 3 مورد، سقوط از ارتفاع 4 مورد، عملیات غواصی 2 مورد، برق گرفتگی یک مورد، خفگی و گازگرفتگی یک مورد و 53 فقره سایر موارد از 624  فقره عملیات انجام شده امداد و نجات بوده است.یک هزار و 287 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد.

فضل‌وزیری تصریح کرد: از یک‌هزار و 287 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات؛ 939 ماموریت در داخل محدوده شهر، 42 عملیات در خارج از محدوده و 3 مورد از ماموریت های انجام شده در محدوده روستاها بوده است.

فوت 13 شهروند سنندجی در حوادث

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در عملیات های انجام شده؛ 64 نفر از شهروندان و یک نفر از آتش‌نشانان مجروح و 13 نفر از شهروندان نیز متاسفانه فوت شده‌اند.

وی تاکید کرد: 208 نفر از همکاران تحت آموزش درون سازمانی قرار گرفته‌اند و 249 نفر نیز از ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی و مدارس و پیش دبستانی به صورت برون سازمانی آموزش دیده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها