فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی؛

نرخ وقوع جرائم در آذربایجان‌شرقی پایین است

فرمانده انتظامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در 6 ماهه سالجاری تعداد 938 پرونده قاچاق در استان تشکیل و ارزش کالاهای قاچاق کشف شده 125 میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۱۳۴۱۶۱۴

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ،  سردار حسین عبدی در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا  برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: هفته ناجای امسال با شعار "پلیس هوشمند امنیت پایدار" از امروز شروع و تا 32 مهر ماه ادامه خواهد داشت که برای امسال 47 برنامه ابلاغ شده از ناجا و 150 برنامه استانی در پلیس آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: برنامه های هفته ناجا امروز با مراسم صبحگاه آغاز و دومین برنامه نشست خبری با اصحابه رسانه بوده که در خدمت شما عزیزان و اصحاب قلم و اندیشه هستیم که با قلم خود در اجرای ماموریت های پلیسی و برقراری نظم و امنییت یاریگیر پلیس هستید که از همه شما عزیزان و رسانه های خبری تشکر و قدردانی می کنم.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" است که از بیانات مقام معظم‌ رهبری در مورد انتظاراتشان از نیروی انتطامی استخراج شده است،گفت: در سال‌های اخیر هوشمندسازی و تجهیز پلیس سرعت یافته است چرا که دیگر به شکل سنتی نمی‌توان پیشگیری و کشف جرایم را عملیاتی کرد.

وی 75 درصد کارهای نیروی انتظامی را ارائه خدمت به مردم عنوان کرد و ابراز داشت: بخش‌های مختلف پلیس از قبیل صدور گذرنامه، گواهینامه، پلیس+10 و غیره به صورت الکترونیک و فناورانه صورت می‌گیرد، تبادل احکام و نامه‌ها بین نیروی انتظامی با پزشکی قانونی، دادگستری و مراجع رسمی به صورت الکترونیکی است و در آینده نزدیک نیازی به انتقال متهم نخواهیم داشت.

سردار "عبدی" سطح وقوع جرایم را بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری دانست و ادامه داد: جرایم خشن بسیار پایین‌تر از سایر استان‌ها است که مدیون فرهنگ مردمی و نظارت‌های اجتماعی و خودمراقبتی در کنار وجود علمای دینی در استان است تا شبکه‌های سازمان یافته جرم در این استان شکل نگیرد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه رتبه استان در سرقت مسلحانه 50 درصد کمتر از میانگین کشوری و در حد صفر است، افزود: سرقت به عنف 7 درصد کمتر، راهزنی 14 درصد کمتر، شرارت 10 درصد کمتر و جعل 15 درصد کمتر از میانگین کشوری است که در احساس امنیت در این استان اهمیت دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه پلیس مسئول برقراری امنیت اجتماعی و آرامش جامعه است گفت: به قول شهید سلیمانی، مسئولیت "اقتدار، امنیت و آرامش" بر عهده نیروی انتظامی است و تاکنون به خوبی از عهده این سه حوزه بر آمده‌ایم.

سردار "عبدی" تعداد کل تماس‌ها با پلیس 110 در شش ماهه اول امسال را بیش از یک میلیون تماس اعلام کرد و گفت: 15 درصد افزایش تماس داشتیم و تعداد تماس‌های عملیاتی یک درصد افزایش یافته که تعداد قابل توجهی از تماس‌ها مربوط به ارشاد و راهنمایی پلیسی بوده است.

کشف 125 میلیارد تومانی کالای قاچاق در آذربایجان شرقی

سردار "عبدی" با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی استان در 6 ماه اول سالجاری 938 پرونده قاچاق را تشکیل و به داسرا ارسال کرده، افزود: در این راستا 1000 نفر دستگیر شده و ارزش کالاهای قاچاق کشف شده  125 میلیارد تومان بوده که در این زمینه 492 خودرو هم توقیف شده است.
وی خاطرنشان کرد: 12 پرونده اخلال در نظام اقتصادی، 11 پرونده تسهیلات غیر مجاز، 3 پرونده اختلاس و 35 پرونده احتکار با 219 متهم دستگیری در 6 ماهه اول امسال به ثبت رسیده که ارزش این پرونده‌ها 403 میلیارد تومان است.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کاهش 22 درصدی تصادفات فوتی و جرحی خبر داد که دلیل اصلی کاهش آن محدودیت‌های کرونایی است، ابراز داشت: تعداد فوتی ها 5 درصد افزایش یافته است اما مجروحان تصادفات آذربایجان شرقی 4 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 34 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر در آذربایجان شرقی داریم، تصریح کرد: 4 هزار و 478 کیلوگرم در 6 ماهه کشفیات داشتیم و 51 درصد پرونده حوزه مبارزه با مواد مخدر افزایش داشته که در تعداد قاچاقچیان دستگیر شده هم 23 درصد افزایش را شاهد هستیم و از سوی دیگر تعداد دستگیری معتادان و تحویل به کمپ ماده 15 و 16 هم 106 درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی، بیشترین آمار سرقت خرد را مربوط به خانه‌ باغ‌ها اعلام کرد و گفت: در حوزه سرقت‌های مهم هم بیشترین فراوانی در حوزه خودرو، قطعات و محتویات خودرو است که 30 درصد کل سرقت‌های استان را به خود اختصاص داده و 93 درصد سرقت‌های خودرو کشف شده است لذا مردم اگر از پارکینگ استفاده کرده و به ایمنی خودروهای توجه کنند، میزان سرقت ها به شدت کاهش می‌یابد.
وی از افزایش 13 درصدی جرایم سایبری اشاره کرد و گفت: کلاهبرداری رایانه‌ای،برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و هتک حیثیت به ترتیب بالاترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها