مدیرکل نظارت بر ایرلاین های سازمان هواپیمایی کشوری:

اگر زائران اربعین بلیت را گران خریده‌اند مابه التفاوت برمی‌گردانیم

با تصمیم‌گیری برای اعزام زائران به عراق از طریق هوایی، ۱۰ پرواز رفت و برگشت ویژه اربعین در مسیر کرمانشاه- نجف برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۱۳۳۸۸۲۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، با توجه به عدم موافقت عراق در بازگشایی مرز‌های زمینی مقرر شد تعداد محدودی از متقاضیان از طریق پرواز به زائران اربعین در عراق بپیوندند.

سهمیه در نظر گرفته شده برای استان کرمانشاه ۶۰۰ زائر است که هنوز تکمیل نشده و به همین دلیل سامانه سماح برای ثبت‌نام متقاضیان باز است.

با توجه به اینکه اعزام امسال تنها از طریق راه‌های هوایی امکان‌پذیر است قیمت بلیط رفت و برگشت برای هر زائر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت بلیط یکطرفه برای هر زائر دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده و زائرانی که بلیط یک‌طرفه خریداری می‌کنند می‌توانند برای مسیر بازگشت تنها از مرز زمینی مهران وارد کشور شوند.

متقاضیان شرکت در اربعین امسال پس از ثبت نام در سامانه سماح می‌توانند یکی از ۹ دفتر زیارتی استان را برای اعزام انتخاب کنند که در این مرحله ۶۵ هزار تومان بابت هزینه‌های بیمه زائر و هلال احمر از متقاضی دریافت می‌شود و هزینه دریافت ویزا رایگان است.

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه اظهار داشت: پرواز‌های کرمانشاه به نجف تا هشتم مهر ماه ادامه خواهد داشت و از مردم درخواست می‌شود قبل از هر چیزی در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

وی عنوان کرد: زائران باید تست پی‌سی‌آری که حداقل مربوط به ۷۲ ساعت قبل باشد را در آزمایشگاه مرکزی واقع در میدان جوانشیر انجام دهند.

بیاتی گفت: زائران باید دو دز واکسن را تزریق کرده و کارت واکسن را همراه داشته باشند و برای تهیه بلیت ویزا را از طریق حج و زیارت دریافت کنند.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از این استان به عنوان دروازه عتبات عالیات و قدمگاه زائرین حسینی نام برد و اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا امسال نیز امکان خدمتگزاری به زائرین برای اعزام از طریق مرز خسروی فراهم نشد، ولی با تمهیدات اندیشده شده مقدمات و زمینه‌های لازم برای اعزام زائرین و مشتاقان زیارت اربعین حسینی (ع) به صورت هوایی انجام و پیش بینی شده است.

وی افزود: تمام دستورالعمل‌ها برای حفظ سلامت زائرین اربعین حسینی است و براین اساس متقاضیانی که بر اساس اعلام قبلی و دستورالعمل ابلاغی حج و زیارت در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند؛ می‌توانند با ویزای معتبر، داشتن تست پی سی آر منفی و انجام دو دز واکسیناسیون نسبت به اخذ بلیط اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: برای اعزام به مراسم اربعین تزریق دو دز واکسن قطعی است و در واقع افرادی که در مراسم اربعین شرکت می‌کنند بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و اعلام وزارت بهداشت باید حتماً گواهی دو دوز واکسن را داشته باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها