معیارهای انتخاب نرم افزار حسابداری چیست؟ چگونه بهترین نرم‌افزار حسابداری را برای شرکت، سازمان، استارت آپ و... خود انتخاب کنیم؟ در جهان امروز در هر زمینه‌ای قدرت انتخاب بالایی داریم. تنوع محصولات و خدماتی که ارائه می‌شود ما را در انتخاب‌ها آزادتر از قبل می‌گذارد. اما همیشه انتخاب گزینه‌ی درست کار آسانی نیست. در این خصوص این مقاله نگارش شده است تا معیارهای انتخاب نرم افزار حسابداری را بررسی کنیم تا به انتخاب دقیق و بهینه‌تری برای ساز و کارهای مالی مجموعه خود برسید. با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۳۲۰۹۹۱
 
معیارهای انتخاب نرم افزار حسابداری
 
 

بررسی سابقه شرکت ارائه‌دهنده نرم ‌افزار حسابداری


هر روز شرکت‌های زیادی در ایران به منظور رفع نیاز‌هایی تاسیس می‌شوند. اما برخی از این شرکت‌ها باتوجه به نداشتن استراتژی مشخص عمر کوتاهی دارند. به همین دلیل اولین معیار انتخاب نرم‌ افزار حسابداری قبل از هر چیزی سابقه فعالیت شرکت است. شرکتی که سالهاست که هزاران مشتری و صد‌ها شعبه دارد را ترجیح می‌دهید یا شرکتی که چند ماهی است که از عمر آن می‌گذرد و شعبه‌ای ندارد؟

هر شرکتی محصول یا خدماتی را به بازار عرضه می‌کند؛ به مرور زمان باتوجه به کیفیت محصول و خدماتش در میان مردم شناخته شده و پیشنهاد می‌شود یا ناشناخته و از بین می‌رود. بررسی سابقه شرکت به شما کمک می‌کند تا بتوانید با اطمینان بیشتری برای خرید نرم‌افزار حسابداری خود اقدام کنید.

شرکت‌هایی که سابقه طولانی در کسب و کار خود دارند معمولا به طور مرتب دسترسی‌ها را آسان می‌کنند و شعبه‌های زیادی را در سراسر ایران افتتاح می‌کنند و خدمات آموزشی نرم‌افزار حسابداری خود را در دسترس همگان قرار می‌دهند تا هر گروه یا شرکت کوچکی نیز بتوانند از محصول و خدمات‌شان استفاده نمایند. معمولا تعداد مشتریان شرکت‌های باسابقه بسیار بیشتر است و کاربران سابقه شرکت را به منظور اعتبار شرکت می‌دانند.

 

معیارهای انتخاب نرم افزار حسابداری

پشتیبانی معیاری بسیار ضروری برای انتخاب

 

طبیعی است که وقتی شما با خدماتی روبرو هستید که احتمال خرابکاری، هک شدن، حذف اطلاعات، ارور نرم‌افزاری و یا مهمتر از هر چیز امکان سفارشی‌سازی را می‌خواهید باید کسی وجود داشته باشد که به سوالات و مشکلات شما پاسخ بدهد. خدمات پس از فروش گاهی مهمتر از محصول می‌شود و شرکت‌هایی که سابقه طولانی‌تری دارند معمولا به دنبال برندینگ خود و رضایت مشتری هستند و برایشان بسیار مهم است که خدماتی که ارائه می‌دهند در صورت وجود باگ یا هر نوع اروری پشتیبانی آنلاین و سریعی داشته باشند و نسبت به رفع ارور، اقدامات فوری و لازم را انجام دهند. به نرم‌افزاری که ارزان ارائه شده و عمر کوتاهی دارد باید شک کرد و به دنبال یک شرکت قوی و ماندگار باشید.
 


قیمت نرم ‌افزار حسابداری چقدر مهم است؟


هر شرکتی که تاسیس می‌شود به دنبال سود است. اساسا شرکتی که سودده نیست به‌زودی از بازار خداحافظی می‌کند. قیمت نرم‌افزار حسابداری هر شرکتی باتوجه به نوع خدمات و امکاناتی که ارائه می‌دهد باید منطقی باشد. شرکت‌هایی که از نظر امکانات، پشتیبانی، امنیت و... قدرت رقابت با نرم‌افزارهای استاندارد و برند را ندارند، محصول خود را ارزان منتشر می‌کنند تا توجه مشتریان را به قیمت معطوف کرده و فرصتی برای فروش بالای خود ایجاد کنند. هر چند که باتوجه به پشتیبانی ضعیف و عمر کوتاهی که احتمالا خواهند داشت سود کلانی را نصیب خود می‌کنند.

 قیمت نرم‌افزار حسابداری به عوامل زیادی بستگی دارد به همین دلیل قیمت‌های بالای یک شرکت را نباید مانعی برای خرید دانست. حسابداری هر شرکتی از حساس‌ترین امورات شرکت هاست. شرکتی که در بخش مالی با نواقصی همراه باشد آسیب و خسارت جبران ناپذیری را ممکن است متحمل شود. بجای توجه به قیمت به امکانات، زیر ساخت‌های نرم‌افزاری، امنیت، رابط کاربری، خدمات پس از فروش، سابقه شرکت، آموزش، سازگاری نرم‌افزاری با انواع سیستم عامل‌ها، بروزرسانی، امکان تهیه نسخه پشتیبان و... توجه کنید تا در ادامه متحمل زیان و خسارت جبران ناپذیر نشوید.
 

معیارهای انتخاب نرم افزار حسابداری


آموزش نرم‌افزار حسابداری؛ تسهیلگری برای حسابدار


هر نرم‌افزاری با تکنولوژی و زبان طراحی خاصی تولید می‌شود. شرکت‌های تولید نرم‌افزار حسابداری با توجه به شناختی که از بازار و ساز و کار شرکت‌ها دارند، نرم‌افزار حسابداری با امکانات گسترده‌ای را طراحی می‌کنند؛ اما استفاده از همه‌ی امکانات موجود در  نرم‌افزار نیاز به آموزش دارد. به همین دلیل است که شرکت‌های معتبر و با سابقه توجه جدی به آموزش و نحوه استفاده از محصول خود دارند تا حسابداران بتوانند از تمامی بخش‌های نرم‌افزار حسابداری به راحتی استفاده نمایند.

به‌طور مثال هر بخش از نرم ‌افزار فروشگاهی به منظور هدفی خاص طراحی و ایجاد شده است تا حسابدار بتواند علاوه بر تسلط بر امور فروشگاهی، گزارش‌های متنوع و دقیقی را به منظور بررسی و تحلیل فروشگاه به مدیران شرکت ارائه دهد. در واقع در دسترس بودن آموزش نرم‌افزار حسابداری، تسهیلگری مهم برای حسابدار خواهد بود که با استفاده از آن بتواند راندمان کاری خود را بالاتر ببرد.
 


بروزرسانی مداوم و بهبود عملکرد نرم‌افزار حسابداری


در عصر دیجیتال، هر روز با تغییرات عظیمی روبرو هستیم به همین دلیل باید نرم‌افزار حسابداری با آخرین ورژن سیستم عامل‌ها سازگار باشد. از طرفی ممکن است روند بازار و تولید نیز متفاوت شود. بهترین نرم ‌افزار حسابداری بازرگانی نرم‌افزاری است که بطور مرتب نیاز‌های شرکت را با بروزرسانی‌هایی که خواهد داشت برطرف و ارور‌ها و باگ‌هایی که در نرم‌افزار بوجود آمده را کاملا رفع کند.

معمولاً بروزرسانی‌ها علاوه بر اینکه امکانات جدیدی را در اختیار کاربران می‌گذراند در بخش گرافیک و سرعت نیز بهبود پیدا می‌کنند. قوانین و مقررات مالیاتی نیز ممکن است هر سال با تغییراتی همراه باشد در بروزرسانی‌های که شرکت‌های مطرح نرم‌افزار حسابداری ارائه می‌دهند، می‌توان به راحتی همسو و مطابق با آخرین قوانین و مقررات، عملیات حسابداری خود را به انجام رساند.
 


بررسی امکانات؛ معیاری جدی و مهم برای انتخاب نرم‌افزار حسابداری


بهترین نرم‌افزار حسابداری باید کلیه عملیات و فرایند حسابداری شامل ثبت، طبقه‌بندی، اندازه‌گیری، تلخیص، ترازنامه، صورت‌های مالی، مغایرت‌های بانکی، انواع حسابداری ارزی و ریالی، دفاتر کل و روزنامه و بطور کلی چرخه کامل حسابداری را فراهم و پوشش دهد تا حسابدار در روند کار با نواقصی همراه نباشد. در واقع کلیه‌ی کار‌های حسابدار باید در نرم‌افزار قابلیت ثبت و بررسی داشته باشند.
 


سپیدار سیستم ارائه‌دهنده بهترین نرم‌افزار حسابداری در ایران


در بالا معیار‌های انتخاب نرم‌افزار حسابداری را بررسی کردیم. نرم‌افزار حسابداری باید علاوه بر پاسخگویی نیاز‌های حسابداری و مالی شرکت باید امنیت، سرعت، رابط گرافیکی جذاب، دسترسی آسان، قابلیت سفارشی‌سازی و تهیه گزارش‌ها و صورت‌های مالی، دیتابیس قوی، امکان تهیه نسخه بکاپ و... را داشته باشد؛ تا با خیالی آسوده بتوان از آن استفاه کرد.

سپیدار سیستم با تفکیک سازمان‌ها از یکدیگر از سال 1387 با طراحی 6 نرم‌افزار مختلف آمده است تا راه‌حلی بسیار عالی و همسو با فعالیت‌های مالی شرکت شما چه بخش فروش، انبارداری، حقوق و دستمزد، تزازنامه، خرید مواد اولیه و............... ارائه دهد؛ که علاوه بر تسهیل کار‌های حسابدار نسبت به شفاف‌سازی امور مالی شما گام مهم و اثربخشی را بردارد. اگر برای تهیه نرم‌افزار حسابداری مجموعه خود سوالی یا درخواستی دارید می‌توانید با شماره تلفن 021-81022000 تماس و یا به وب‌سایت رسمی سپیدار سیستم مراجعه نمایید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها