برای بسیاری از جوانان ورود به بازار کار مساوی با پیدا کردن رشته‌ای آینده دار برای تحصیل و مطالعه بسیار و تحقیق قبل از انتخاب آن رشته است. برای این کار آنها ابتدا مواردی مانند فرصت‌های شغلی فعلی، رشد شغل مورد نظر در آینده و همچنین مسئولیت‌ها و حقوق و دستمزد آن را بررسی می‌کنند تا بتوانند در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشند. این کار در واقع یک کار بسیار حساب شده و متفکرانه‌ای است، چرا که مسیر شغلی آنها در آینده به درستی پایه ریزی می‌شود و در واقع تمام مراحل شغلی با فکر برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۰۳
 
بازار کار برای حسابداری در ایران چگونه است؟
 
 
یکی از مشاغلی که بسیاری از افراد در مرحله جستجو به آن می‌رسند، حسابداری است. مشاغل و شاخه‌های حسابداری بسیار متنوع است و می‌توان گفت که در میان مشاغلی قرار می‌گیرد که تقاضا برای آن همیشه زیاد بوده است. چرا که نمی‌توان شرکت‌ها را بدون حضور افراد مطمئن در حساب و کتاب تصور کرد و به همین خاطر استخدام حسابدار همیشه در میان آگهی‌های شغلی دیده می‌شود. به همین خاطر پیدا کردن کار برای موقعیت شغلی حسابداری به روش‌های مطمئن مانند مراجعه به وب‌سایت‌های کاریابی معتبر، کار سختی به شمار نمی‌آید.

افزایش تقاضا برای متخصصان حسابداری

حسابداری و مشاغل مرتبط به آن همیشه در شرکت‌ها مورد نیاز هستند و می‌توان این را در نظر گرفت که با فارغ التحصیلی در رشته حسابداری می‌توانید انتظار داشته باشید که آگهی‌های شغلی بسیاری برای انتخاب داشته باشید. با توجه به بررسی‌ها و آمارهای جهانی رشته حسابداری و مشاغل مربوط به آن تا بیست سال آینده 6 درصد رشد خواهد داشت که این میزان رشد برای دیگر مشاغل نیز همین اندازه است و میزان قابل قبولی برای بازار کار به شمار می‌آید.

همچنین مشخص شده است که نقش حسابدار و حسابرس در میان 15 شغل با رشد سریع قرار دارند و انتظار می‌رود که شرکت‌هایی که حسابدار استخدام می‌کنند روز به روز افزایش یابد و میزان استخدام این افراد در شرکت‌ها رشد خوبی داشته باشد.

اما اگر بخواهیم درباره چراهای این موضوع بگوییم و عنوان کنیم که چرا حسابداری همیشه تقاضا بسیار دارد باید دو مورد را بیان کنیم.
  •  شرایط اقتصادی: یکی از عوامل اصلی رشد مشاغل در اقتصاد مقاومتی است. در این برهه از زمان و اقتصاد به حسابداران و حسابرسان بیشتر از هر زمان دیگری نیاز است. نیاز به خدمات حسابداری حرفه‌ای، به ویژه در زمان اقتصادی حال حاضر برای رسیدگی به امور مالی و مالیاتی، بیشتر است.

 

  •  جایگزینی نیروی کار بازنشسته: خدمات مالی در صنایع مختلف همیشه نیروی کار خواسته است و در این میان نیز نیروی کار بسیاری در شرکت‌ها مشغول به کار هستند که زمان بازنشستگی آنها بسیار نزدیک است. در واقع بسیاری از حسابداران امروزی در حال آماده کردن خود برای دوران بازنشستگی هستند که برای جایگزینی آنها به نیروی ماهر و تازه نفس نیاز است.

این دو مورد تنها بخش کوچکی از دلایل پرتقاضا بودن حسابداری می‌باشد و به همین خاطر به هیچ عنوان نباید نگران این باشید که کار برای این رشته تحصیلی وجود ندارد و شما می‌توانید با دسترسی داشتن به منابع عالی کاریابی، بهترین مشاغل را پیدا کنید.


بازار کار برای حسابداری در ایران

 

بازار کار برای حسابداری در ایران چگونه است؟

 


حسابداری، تهیه سندهای مالیاتی، دفترداری و کارهای مربوط به حقوق و دستمزد، در میان وظایفی قرار می‌گیرند که در تمام کسب و کارها باید انجام شوند و افراد عادی و ناآگاه به امور مالی و حسابداری قادر به انجام این کارها نیستند. به همین خاطر تقاضا برای استخدام حسابدار و حسابرس در تمام شرکت‌ها همیشه وجود دارد و در ایران نیز در حال حاضر، حسابداری در میان مشاغل پرتقاضا به شمار می‌آید.


حقوق حسابداران نیز معمولا خوب در نظر گرفته می‌شود و افرادی که به عنوان حسابدار در ایران کار می‌کنند به طور معمول حقوق تعریف شده‌ای دارند، که میانگین آن معمولاً هر ماه حدود ۴.۹۰۰.۰۰۰ تومان است. میزان حقوق حسابدار در ایران از ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است. بنابراین می‌توان حقوق خوبی نیز برای این افراد در نظر گرفت که البته با توجه به تحصیلات و سابقه کاری می‌تواند متفاوت باشد.


قدم اول را برای وارد شدن به بازار کار حسابداری بردارید


آگهی‌های شغلی بی شماری در زمینه حسابداری منتشر می‌شود که شما می‌توانید تمام آنها را با توجه به توانایی‌ها و مهارت‌هایی که دارید بسنجید و برای تمام آنها حتی رزومه ارسال کنید. حیطه خدمات حسابداری به قدری بزرگ و گسترده است که شما می‌توانید علاوه بر خود حسابداری در مشاغلی مانند تحلیلگر بودجه، مدیر مالی و موارد دیگر نیز مشغول به کار شوید و انتخاب اینها تماما به علاقه و توانایی شما بستگی دارد.


راهی آسان برای آگاهی از آگهی‌های شغلی حسابداری این است که به ایران تلنت مراجعه کنید و لیست فرصت‌های شغلی این رشته را مشاهده کنید و از میان صدها آگهی، مواردی که با رزومه شما بیشتری همخوانی دارد را انتخاب و برای آنها رزومه ارسال کنید.


منبع: شقفنا
 
 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها