آیت‌ا... سیستانی در پیام خود از ایجاد انسجام داخلی تا رصد هوشمندانه تحرکات آمریکا را متذکر شد

دست مرجعیت روی شانه مردم

وزیرفرهنگ و ارشاداسلامی در جمع نمایندگان مازندران:

سیره علمی و عملی آیت الله کوهستانی باید الگوی نسل جوان قرار گیرد

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه علمی و عرفانی بالای آیت الله فقید محمد کوهستانی در کشور بویژه استان مازندران ، تصریح کرد که سیره علمی و عملی آیت الله کوهستانی باید الگوی نسل جوان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۱۷۲۲۹

به گزارش جام جم آنلاین مازندران سیدعباس صالحی در دیدار اعضاء شورای سیاستگذاری همایش علمی آیت الله کوهستانی افزود: بنده از نوجوانی با نام و جایگاه رفیع معنوی و علمی ایشان آشنا بوده و نسبت به آن مرحوم علاقه وجودی ویژه دارم.

وی تاکید کرد: آیت الله کوهستانی در دل مردم جای داشت به طوری که مردم منطقه ایشان را پدر معنوی خود می دانستند و این سنت پیامبر (ص) انسان را به وجد می آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سلوک معنوی ایشان که همراه با خداباوری عملی بود موجب شد تا برای خدمت به مردم روستا و منطقه خود از جایگاه علمی و حوزه نجف دست بکشد و این از خودگذشتگی و ایثار برای هدفی بزرگ تر بود.

وی با قدردانی از تلاش  برگزار کنندگان همایش، افزود: این همایش باید با نگاه و روش درست علمی و متناسب با جایگاه و شان این عالم بزگوار برگزار شود و به ابعاد دیگر از جمله ؛ جایگاه بیت و همسر ایشان نیز پرداخته شود.

صالحی اظهار داشت: مخاطبان اصلی این همایش نسل جوان عام و نسل جوان حوزه هستند که این همایش باید پیوند  این نسل جوان را با علم و علما مستحکم تر کندو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حد توان حامی این رویداد فرهنگ و دینی خواهد بود و این افتخاری برای ماست.

در این دیدار که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران ،سیدعربعلی جباری امام جمعه بهشهر ،غلامرضا شریعتی نماینده مردم نکا ،بهشهروگلوگاه در مجلس شورای اسلامی، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و تعداد دیگری از مسئولان فرهنگی استان و شهرستان بهشهر حضور داشتند.

در پایان این دیدار همچنین از پوسترفراخوان و کتاب چهل سخن شامل کلمات قصار آیت الله کوهستانی رونمایی شد .

برنامه ریزی برای برگزاری همایش علمی آیت الله کوهستانی از سال ۹۷ شروع شد و سال ۹۸ فراخوان آن انتشار یافت. این همایش قرار بود اواخر سال ۹۸ یا اوایل سال ۹۹ برگزار شود که به خاطر شیوع کرونا به تعویق افتاد.

این همایش بر مبنای دریافت مقالات علمی پیرامون شخصیت این عالم عارف، در هشت محور زهد، پارسایی و ساده زیستی در سیره عملی ، نقش ایشان در فرهنگ عمومی، توحید ، خداباوری و ولایتمداری در سیره این عالم ربانی، آیت الله کوهستانی(ره) از منظر بزرگان، کرامات، حالات عرفانی و جلوه‌های رضا و تسلیم در سیره ایشان، سیره عملی آیت الله کوهستانی(ره) و مدیریت حوزه علمیه و آرا و نظرات فقهی، فلسفی و عرفانی ایشان فراخوان داده بود.

آیت ‎الله محمد کوهستانی از علمای برجسته و وارسته شرق مازندران بود.

این عالم ربانی در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در روستای کوهستان از توابع بخش مرکزی بهشهر در خانواده ای  متدین و عالم چشم به جهان گشود و از همان دوران کودکی در فراگیری علم و دانش و علوم دینی تبحر خاص داشت.
آیت ‎الله کوهستانی پس از ۲۰ سال تحصیل و فراگیری علوم حوزوی ، سرانجام به درجه اجتهاد رسید و با بازگشت از نجف اشرف به زادگاه خود ، حوزه علمیه ای تاسیس کرد و به تعلیم و تربیت طلاب همت گماشت .
عالمان بنامی از محضر این استاد فرزانه کسب علم کردند که آیت الله شهید هاشمی نژاد از جمله آنان بود.
آیت‌الله کوهستانی در هشتم اردیبهشت ‌ماه سال ۱۳۵۱ به ‌علت شدت بیماری ، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و پس از تشییع باشکوه در روستای کوهستان و شهرستان بهشهر ، بنا به وصیت به مشهد مقدس منتقل و در جوار بارگاه امام رضا (ع) در ' دارالسیاده ' به خاک سپرده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها