مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: مشکلات جدی در این پروژه وجود دارد و سرمایه‌گذار نیز اقدام جدی برای تکمیل این پروژه انجام نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۳۱۶۰۷۵
به گزارش جام جم آنلاین جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در نشست خبری که به مناسبت هفته میراث فرهنگی برگزار شد گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی برنامه‌هایی از قبیل نشست با فعالان و تشکل‌های مردم نهاد گردشگری، چاپ تمبر یادبود مسجد جامع، بافت تاریخی و جنگ چالدران، مسابقه عکاسی، تقدیر از فعالان گردشگری، نمایش آجرهای لعاب قلایچی مسترد از سوئیس، آغاز عملیات اجرایی سایت موزه جنگ چالدران در مساحت ۴ هکتار به عنوان بزرگترین سایت موزه شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: سه کاروانسرای نفت ارومیه ، کاروانسراهای خان و بین راهی قطورخوی برای ثبت در فهرست ملی و جهانی در دستورکار مرمت و احیاء قرار گرفته اند.
جباری ضمن اشاره به 42 بنای تاریخی در اراضی پادگان لشکر 64 ، عنوان کرد: ۴۲ بنای تاریخی در اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه وجود دارد که ۹ هکتار از این پادگان به عنوان باغ‌موزه در نظر گرفته شده است که توسط دانشگاه شهید بهشتی طرح کاربری این منطقه براساس هویت تاریخی استان تهیه شده است که از جمله آن موزه‌های سواره‌نظام، ارتش و تجهیزات نظامی از جمله این کاربری‌ها هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: بقعه ابراهیم محمد بن خلیلان نیز از محل اعتبارات شهرداری ارومیه احیا می‌شود و حدود یک و نیم میلیارد تومان برای اتمام این پروژه پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه احیای این بقعه در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار بوده و پس از احیا، کار محوطه‌سازی این بنا آغاز  و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده این مجموعه به اتمام برسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد:
جباری به مشکلات جدی پیش روی پروژه تله کابین ارومیه اشاره کرد و گفت : مشکلات جدی در این پروژه وجود دارد و سرمایه‌گذار نیز اقدام جدی برای تکمیل این پروژه انجام نمی‌دهد که چنانچه اقدام جدی سرمایه‌گذار آغاز نشود، از پروژه خلع ید خواهیم کرد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها