اگر بیشتر وقت خود را به خوابیدن نادرست و عدم رعایت برنامه‌های مربوط به زیبایی بگذرانید، کرم‌های ضدآفتاب٬ جلسات میکرودرم ابریژن و درمان‌های لازم برای جوان‌سازی پوست هیچ تأثیری نخواهد داشت.
اگر بیشتر وقت خود را به خوابیدن نادرست و عدم رعایت برنامه‌های مربوط به زیبایی بگذرانید، کرم‌های ضدآفتاب٬ جلسات میکرودرم ابریژن و درمان‌های لازم برای جوان‌سازی پوست هیچ تأثیری نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۱۵۲۳۴

به گزارش جام جم آنلاین، وقتی می‌خوابیم، ناخواسته آسیب‌هایی به پوست و موی خود وارد می‌کنیم. اگر بیشتر وقت خود را به خوابیدن نادرست و عدم رعایت برنامه‌های مربوط به زیبایی بگذرانید، کرم‌های ضدآفتاب، جلسات میکرودرم ابریژن و درمان‌های لازم برای جوان‌ سازی پوست هیچ تأثیری نخواهد داشت. بنابراین پیش از آنکه بخواهید بخوابید، بهتر است این اشتباهات رایج مربوط به خواب را که واقعا برای پوست و مویتان مضر است بشناسید.

۱.اگر پیش از خواب صورت‌تان را نشویید

حالا که سن و سال تان بالاتر رفته شستشوی هرازگاهی صورت با صابون پیش از خواب اصلا کافی نیست. سعی کنید هر شب به مدت چند دقیقه به کمک انگشتانتان، مواد تمیزکننده مخصوص صورت را با حرکات دورانی به آن بمالید. برای آنکه مطمئن شوید اثر کرم یا هر چیز دیگری روی صورتتان از بین رفته می‌توانید از تونرهای مخصوص استفاده کنید. البته اگر هر شب این کار را نکردید مشکل بزرگی پیش نخواهد آمد. فقط باکتری و کثیفی را تصور کنید که روی بالشتان می‌جنبد.

۲.اگر هرازگاهی روبالشی‌تان را عوض نکنید

ملحفه‌ها و روبالشی‌ها اغلب در معرض تجمع روغن، کثیفی و باکتری هستند که نخستین عامل مضر برای بسته شدن منافذ پوست محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌شود یک یا دو بار در هفته روبالشی‌تان را شسته یا تعویض کنید خصوصا اگر نسبت به جوش و کهیر حساس هستید. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید هر روز صبح اسپری تمیزکننده به روبالشی‌تان بزنید تا باکتری‌ها کشته شوند.

۳.اگر از روبالشی‌ های زبر استفاده کنید

تحقیقات نشان می‌دهد استفاده طولانی‌مدت از روبالشی‌های زبر می‌تواند منجر به بروز چین و چروک، آسیب به کلاژن‌ها و تولید جوش شود. توصیه می‌شود که از روبالشی‌های ابریشمی یا ساتن استفاده کنید چرا که باعث می‌شود جای خط اتو یا چروک روبالشی کمتر روی صورت‌تان بماند. اگر از محصولات مراقب از پوست مخصوص شب استفاده می‌کنید، استفاده از روبالشی‌های ابریشمی باعث می‌شود که این محصولات بیشتر روی صورت و پوستتان بماند. در واقع به جذب و حفظ رطوبت کمک کرده و مکمل اثرات مرطوب‌کننده‌های پوستی هستند. از طرفی زبر بودن روبالشی می‌تواند تبعاتی برای موهایتان هم داشته باشد. بسیاری از خانم‌ها نمی‌دانند که روبالشی عادی پنبه‌ای برای کوتیکول مو بسیار زبر بوده و می‌تواند منجر به شکنندگی آن شود. بهترین کار این است که یک روبالشی ساتن تهیه کنید.

۴.اگر از محصولات مراقب از پوست مناسب شب استفاده نکنید

شب، بهترین زمان برای امتحان کردن کرم‌های هیدراته است. در واقع خوابیدن زمانی است که بدن طی آن خودش را بازیابی و مرمت می‌کند٬ بنابراین بهترین زمان برای استفاده از ماسک‌های شبانه خواهد بود. یکی از ماسک‌هایی را که مناسب پوستتان است پیدا کرده و پیش از خواب پوستتان را با آن مرطوب کنید. علاوه بر این، بسیاری از این محصولات حاوی ترکیبات گیاهی هستند بنابراین در حفظ طراوت پوستی و نرمی آن تأثیر بسزایی دارند.

۵.اگر روی شکم یا به پهلو بخوابید

مهم نیست که چند شب را رو به بالا خوابیده‌اید،‌ مهم این است که وقتی بیدار می‌شوید می‌بینید به پهلو خوابتان برده است. و همین مسئله به مرور باعث پیدا شدن خط و خطوط ریز پوستی می‌شود. خوابیدن به پهلو یا روی شکم می‌تواند به بروز چین و چروک بیانجامد: در واقع خط و خطوطی که به واسطه فشار زیاد به پوست رخ می‌دهد. این حالت خوابیدن می‌تواند منجر به شل شدن و افتادگی پوستی شده و زمینه را برای بروز باکتری‌ها فراهم کند. از دیگر مضرات خوابیدن به پهلو این است که وقتی بیدار می‌شوید چشمانتان پف خواهد داشت چرا که بخشی از مایعات بدن در آنجا جمع شده است.

۶.اگر موقع خوابیدن موهایتان را باز بگذارید

اگر موهایتان را موقع خوابیدن باز بگذارید خصوصا اگر آن روز آنها را نشسته باشید، این عمل باعث انتقال روغن به روبالشی و از آنجا به پوستتان می‌شود. بهترین کار این است که به آرامی موهایتان را با کش مو بسته یا آنکه آنها را گیس کنید.

۷.اگر به اندازه نخوابید

خوابیدن به اندازه برای سلامت و تندرستی شما بسیار مفید است، و از طرفی به درخشندگی پوست هم کمک می‌کند. در این میان انسجام و ثبات نقش مهمی داشته و صرفا وفاداری به یک برنامه‌ی زمانی مشخص برای خواب در طول هفته کافی نیست. حواستان باشد که باید هر شب هفت تا نه ساعت بخوابید.

۸.اگر عادات نا‌مناسبی برای خوابیدن داشته باشید

سعی کنید یک ساعت قبل از خوابیدن آب ننوشید؛ چرا که باعث می‌شود صبح‌ها با صورتی پف کرده بیدار شوید، خصوصا در اطراف چشمانتان. نفس عمیق را فراموش نکنید. کمبود اکسیژن حالت خسته و کدر به پوست می‌دهد. اکثر زنان پیش از خواب تمرینات تنفسی انجام نمی‌دهند. در واقع تنفس عمیق پیش از خواب باعث تقویت میزان اکسیژن ارسالی به مغز،‌ ریه‌ها و سلول‌های بدن شده و به جوان‌سازی پوست حین خواب کمک می‌کند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها