پژوهش‌ های اخیر حاکی است، مسواک زدن صحیح دندان‌ ها می تواند از ابتلا به آرتریت روماتوئید جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۳۱۴۳۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، مطالعه نشان می‌دهد باکتری‌های ناسالم در دهان با شرایط خود ایمنی ارتباط دارند؛ محققان می‌گویند این یافته موید شواهد رو به رشدی است که نشان می‌دهد ابتلا به آرتریت روماتوئید (RA) با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ارتباط دارد.

پژوهش‌های اخیر حاکی است، مسواک زدن صحیح دندان‌ ها می تواند از آرتروز نیز جلوگیری کند؛ این تحقیق توسط مرکز آکادمیک دندانپزشکی در آمستردام انجام شده و یافته‌های آن بیانگر آن است، شرایط خود ایمنی ممکن است با باکتری های ناسالم در دهان مرتبط باشد.

یافته های منتشر شده در مجله Arthritis & Rheumatology حاکی از آن است که بهداشت دهان و دندان می تواند باکتری های مضر و خطر ابتلا به بیماری آرتریت روماتوئید را رفع کند.

یوهانا کروز، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: گام بعدی این است که ببینید آیا هدف قرار دادن این باکتری‌ها ، به نام‌های پروفتلا و ویلونلا خطر آرتروز را کاهش می‌دهد یا خیر.

به گفته کارشناسان، سهل انگاری در مسواک زدن روزانه باعث می شود باکتری های دهان وارد جریان خون شوند و زمینه را برای ایجاد آسیب در ناحیه مفاصل فراهم کنند. محققان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده اند احتمال آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) در افرادی که به بیماری‌های عفونی لثه مبتلا هستند بسیار بالاتر است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها