متخصص تغذیه هشدار داد؛

اثرات مخرب شکر بر بدن

شکر با توجه به اینکه طرفدار زیادی دارد ولی برای بدن مضر است که در مطلب ذیل می خوانید.
شکر با توجه به اینکه طرفدار زیادی دارد ولی برای بدن مضر است که در مطلب ذیل می خوانید.
کد خبر: ۱۳۱۴۰۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، نرگس جوزانی، متخصص تغذیه درباره عوارض شکر اظهار کرد: ماده اصلی تمام مواد شیرین، شکر است. این ماده‌ کریستالی سرشار از گلوکز، فروکتوز و گالاکتوز است. شکری که ما اکنون مصرف می‌کنیم ماده تصفیه‌شده‌ای است که در کارخانه تمام ویتامین‌ها، پروتئین و آنزیم‌های آن جدا می‌شود و به‌صورت ماده‌ غلیظ پودری درمی‌آید که مصرف آن نه تنها سودی ندارد بلکه مضر است.

او گفت: شکر یک ماده سمی برای بدن محسوب می‌شود که در طولانی مدت، عوارض خود را نشان می‌دهد. این ماده خوراکی نقش عمده‌ای در پوسیدگی دندان داشته و می‌تواند موجب خونریزی لثه، تخریب استحکام استخوانی شود.

جوزانی بیان کرد: شکر عامل اصلی خیلی از بیماری‌ها به خصوص دیابت است. شکر می‌تواند در بروز بیمار‌های قلبی، تصلب شرائین، بیماری‌های روحی، افسردگی، پیری، فشارخون بالا و سرطان نقش داشته باشد. این سم سفید باعث عدم تعادل هورمونی بدن و آسیب به غدد داخلی بدن مثل غدد فوق کلیوی و لوزالمعده می‌شود که میزان قند خون را تا حدود زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد. مصرف بی رویه شکر می‌تواند باعث خستگی مزمن شود.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: خوردن شکر برای زنان می‌تواند خطرات افزایش علائم سندرم قاعدگی ایجاد کند. کاهش وزن را در افراد چاق مشکل می‌سازد، زیرا با مصرف زیاد قند، مقدار انسولین خون افزایش می‌یابد که این منجر به افزایش ذخیره کربوهیدرات و چربی در بدن می‌شود. حتی خوردن شکر موجب تداخل در جذب کلسیم، منیزیم و پروتئین‌ها می‌شود. خوردن شکر موجب کاهش انعطاف پذیری و عملکرد بافت‌ها می‌شود که با ادامه داشتن این موضوع فرد دچار بیماری‌های خطرناک تری می‌شود.

او گفت: خانواده‌ها باید مراقب برنامه غذایی کودکان خود باشند و به خصوص خوردن شکلات و شیرینی‌جات که می‌تواند در کاهش ظرفیت یاد گیری و عملکرد حافظه، بر هم زدن تعادل هورمون‌ها تاثیر خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها