ظریف در دیدار با وزیر خارجه ایرلند تاکید کرد؛

لزوم لغو موثر تحریم‌ها به عنوان شرط بازگشت ایران به تعهدات برجامی

وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر اعلام کرد که به زودی طرح اقدام سازنده و دقیقه ایران از طریق کانال‌های دیپلماتیک ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۰۶۲۱۶

به گزارش جام جم آنلاین،‌ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر گفت که به زودی طرح اقدام سازنده ایران از طریق کانال‌های دیپلماتیک ارائه خواهد شد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «سیاست ایران پر جنب‌وجوش بوده و مقامات نظرات گوناگونی را ابراز می‌کنند.»

ظریف در ادامه نوشت: «اما این عقاید نباید با سیاست کشور اشتباه گرفته شود.»

برنامه اقدام سازنده را به زودی اعلام خواهم کرد (+عکس)

ظریف در ادامه نوشت: «به عنوان وزیر امور خارجه ایران و مذاکره کننده اصلی هسته‌ای، به زودی برنامه اقدام سازنده خود را- از طریق کانال‌های دیپلماتیک مناسب- ارائه خواهم کرد.»

ظریف در پایان هشتگ «پایبندی،‌اقدام، جلسه» را یادآوری کرد.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اردیبهشت سال 1397 به صورت یکجانبه و بر خلاف قوانین بین‌المللی از توافق هسته‌ای که مورد تایید سازمان ملل بود خارج شد.

ترامپ درصدد بود با در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری،‌ ایران را مجبور کند که به میز مذاکره آمده و توافقی که مورد نظر تیم دولت ترامپ بود حاصل شود.

دولت ترامپ در حالی روز 20 ژانویه (1 بهمن) به کار خود پایان داد که به هدف خود در قبال ایران دست نیافت و با وجود بدعهدی تروئیکای اروپا، ایران با در پیش گرفتن صبر راهبردی، همچنان توافق برجام را حفظ کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که تنها زمانی به توافق هسته‌ای با ایران باز خواهد گشت که نخست ایران کاهش تعهدات خود را متوقف کرده و کاملا به تعهداتش پایبند شود.

مقام‌های جمهوری اسلامی در واکنش به این درخواست واشنگتن تاکید کرده‌اند که آمریکا نخست از برجام خارج شده و تنها پس از پایبندی کامل به برجام و راستی آزمایی آن از سوی ایران، کاهش تعهدات برجامی خود را باز خواهد گرداند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها