سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان:

ایران هیچ پیامی از آمریکا دریافت نکرده است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که دولت جدید آمریکا علیرغم فراگیری بیماری «کووید-19»، همچنان سیاست شکست‌خورده «فشار حداکثری» علیه ایران را ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۰۶۲۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار تصویری از یک دختر 6.5 ساله ایرانی که تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی قرار گرفته، تأکید کرد که ایالات متحده همچنان به سیاست شکست‌ خورده «فشار حداکثری» دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا علیه ایران ادامه می‌دهد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی که در صفحه توئیتر خود به همراه تصویر دختری 6.5 ساله ایرانی به نام «یسنا» منتشر کرده بود، با انتقاد از سیاست‌های ظالمانه ایالات متحده علیه ایران نوشت: «این دختر کوچکی است که هزینه گزینه‌های ظالمانه و غیرانسانی سیاستمدارانی از فرسنگ‌ها دورتر را پرداخته است. وضعیت وی در ایران منحصر به فرد نیست. ایالات متحده حتی باوجود بیماری کووید-19، همچنان سیاست‌ شکست‌ خورده «فشار حداکثری» ترامپ را ادامه می‌دهد».

ظریف سپس با مطرح کردن این موضوع ادامه داد: «آیا زمان آن نرسیده که گزینه‌ای را امتحان کند که شاید واقعاً کارساز باشد؟»

ظریف در پیام توییتری خود مطلبی مربوط به دختری ۶.۵ ساله ایرانی به نام یسنا را منتشر کرده بود که در تیتر آن نوشته شده بود:«یک دختر ۶.۵ ساله دولت ایالات متحده را تحت پیگرد قرار داد».

آمریکا همچنان سیاست شکست‌ خورده «فشار حداکثری» علیه ایران را ادامه می‌دهد (+عکس)

داستان این دختر ایرانی به تأثیر تحریم‌ های ظالمانه ایالات متحده بر زندگی مردم عادی ایران اشاره شده بود و در بخشی از آن نوشته شده بود: «من یسنا، دختری 6.5 ساله هستم که در سن 6 ماهگی، به واسطه یک واکسن تاریخ گذشته و فاسد، دچار تشنج شدم و از آن زمان دارو مصرف می‌کنم. داروهای زیادی مصرف کرده‌ام و تنها چهار دارو بر روی بدن من جواب داده است که از آن میان دو دارو، آمریکایی است».

در ادامه این داستان آمده است: «خانواده من با هزار مشکل این داروها را تهیه می‌کردند تا این که سیاستمداران نادان آمریکا یک شبه یک تصمیم اشتباه و غیرانسانی گرفتند و دیگر خانواده من نتوانستند داروی مورد نیاز مرا تهیه کنند و بیماری من بدتر شد و موجب شد به دفعات تشنج کنم و 99 درصد از تکلم خود را از دست دادم و قدرت تصمیم‌گیری من 90 درصد کاهش یافت».

وی در پایان نامه خود با انتقاد از سیاستمداران آمریکایی گفت: «من مجبورم که هزینه اشتباهات سیاستمداران آمریکایی را بپردازم. همان سیاتمدارانی که حتی نمی‌توانند سگ‌ها و خانواده‌های خود را کنترل کنند».

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا، علیرغم فشارهای جامعه بین‌الملل برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل مبارزه با کرونا، دولت پیشین آمریکا هیچ‌گونه اقدامی در این زمینه انجام نداد و حتی دولت جدید این کشور نیز تاکنون نه تنها اقدامی در این زمینه انجام نداده است بلکه معافیت‌ های تحریمی را به بازگشت ایران به تعهدات برجامی منوط کرده است.

روز گذشته (پنجشنبه)، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده در مصاحبه با شبکه آمریکایی «پی بی اس» در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم این کشور برای برداشتن تحریم‌ های ایران گفت اگر ایران به تعهداتش ذیل برجام بازگردد، برخی معافیت‌ها در نظر گرفته خواهد شد اما فاصله زیادی تا آن وجود دارد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها