دیدگاه فیس بوک در زمینه ورود به بازار مصرف کنندگان به جای کسب و کار‌ها موجب شده است که احتمال پیشی گرفتن پلتفرم اتاق‌های پیام رسان از سایر رقبا در سال 2021 بیشتر باشد.
کد خبر: ۱۲۹۶۶۳۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایتنا،دیدگاه فیس‌بوک در زمینه ورود به بازار مصرف کنندگان به جای کسب و کار‌ها موجب شده است که احتمال پیشی گرفتن پلتفرم اتاق‌های پیام رسان از سایر رقبا در سال 2021 بیشتر باشد.
 
در طی 9 ماه گذشته تعداد کاربران فعال نرم‌افزارهای تماس ویدیویی زوم و مایکروسافت تیمز در طی قرنطینه حاصل از شیوع ویروس کرونا افزایش چشم گیری پیدا کرد و حتی نرم‌افزار زوم در جایگاه چهارمین واژه با بیشترین تعداد جستجو در گوگل در سال 2020 قرار گرفت.
 
با این حال وقتی فیس‌بوک از سرویس رقابتی خود به نام اتاق‌های پیام رسان (Messenger Rooms) رونمایی کرد، ورق برگشت. این پلتفرم کنفرانس ویدیویی کاملا رایگان است، 50 نفر به صورت همزمان‌می توانند در آن شرکت کنند و تنها پیش نیاز آن این است که میزبا این اتاق‌ها حساب کاربری فیس‌بوک فعال داشته باشد.
 
آنچه موجب برتری این پلتفرم شد این بود که ریشه آن برخلاف بسیاری از رقبای مطرح، به بازار تجاری نمی‌رسد. اتاق‌های پیام رسان از زمان عرضه اش در ماه آوریل به عنوان سرویسی در نظر گرفته شده است که در اولین گام سعی دارد که به مصرف کنندگان نهایی خدمت رسانی کند.
 

 

 
به گفته کانر هیز به عنوان مدیر محصول  پیام رسان فیس بوک، ممکن است بازار کنفرانس ویدیویی شرکتی ممکن است اشباع شده باشد اما همچنان فضای زیادی برای پلتفرم‌هایی وجود دارد که از دید مصرف کننده نهایی و نه شرکت‌ها به مفهوم کنفرانس ویدیویی نگاه‌می کند.
 
همچنین سطح آشنایی قبلی با موارد استفاده از تجارت (به عنوان مثال جلسات و سخنرانی‌ها) وجود داشت که سیستم عامل‌های متمرکز بر مصرف کننده از آن بهره مند نبودند. به گفته هیز، زمان لازم بوده است تا مردم عادت کنند از تماس‌های ویدئویی به عنوان بخشی از زندگی شخصی خود نظیر تماس با خانواده، معاشرت با دوستان، شرکت در کنسرت‌ها و کلاس‌ها و غیره استفاده کنند.
 
تا پیش از عرضه اتاق‌های پیام‌رسان، بازار‌های شرکت محور پیشرفته ترین نوع بازار در زمینه تماس‌های ویدویی بودند و بنابراین خدمات تجارت محور مهمترین نکته برای کنفرانس ویدیویی تلقی‌می شد اما در این میان فیس بوک با ارائه پلتفرمی به مردم سراسر جهان نشان داد که ‌می‌توانند در هر جای دنیا که باشند، بدون تماس از نزدیک با یکدیگر در دورهمی‌های خانوادگی به راحتی شرکت کنند.
 
همین توجه به کاربر نهایی و رویکرد مصرف کننده محور بودن برگ برنده اصلی فیس‌بوک نسبت به سایر رقبا است. این در حالی است که رقبای این کمپانی همگی با پیشینه‌ای از فعالیت پلتفرم‌های تماس تصویری زمینه کسب و کار‌ها و تجارت محور بودن وارد بازار شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها