خورش طلاکوله، خورشتی خوش طعم با اصالتی گیلانی

طرز تهیه خورش طلا کوله خوشمزه و عالی

این خورش خوشمزه شباهت زیادی به خورش فسنجان و یکی از خورش های محبوب در استان گیلان است. طلا کوله در زبان گیلکی یعنی جوجه خروس و این خورش به صورت سنتی در گیلان با گوشت خروس تهیه می شود.
کد خبر: ۱۲۹۴۱۵۸

طرز تهیه خورش طلا کوله خوشمزه و عالی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپارسی دی

مواد لازم خورش طلا کوله

  • گوشت خورشتی ۶۰۰ گرم
  • مغز گردو ۲۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سبزی خورشتی ۶۰۰ گرم
  • آرد برنج یک قاشق سوپخوری
  • آبغوره ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زرد چوبه به اندازه کافی
طرز تهیه خورش طلا کوله خوشمزه و عالی
 

سبزی خورشتی مناسب برای تهیه خورش طلا کوله متشکل از نعنا ، جعفری و گشنیز است. برای دستور بالا از ۳۰۰ گرم جعفری ، ۱۵۰ گرم نعناع و ۱۵۰ گرم گشنیز استفاده کنید. اگر بیش از حد از نعنا استفاده کنید ممکن است طعم خورش تلخ شود.

طرز تهیه خورش طلا کوله خوشمزه و عالی

طرز تهیه خورش طلا کوله

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم شود.

پس از اینکه پیاز نرم و شفاف شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زردچوبه و فلفل سیاه با پیاز یکدست شوند. در ادامه گوشت را پس از شستشو به صورت قیمه ای ( مانند خورشت‌ قیمه ) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

چند دقیقه دیگر مخلوط پیاز و گوشت را تفت دهید تا گوشت به طور کامل سرخ شود و تغییر رنگ دهد. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت با حرارت ملایم بپزد.

در مرحله بعد سبزیجات را پس از شست و شو  به صورت ساطوری ریز خرد کنید سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید پس از اینکه روغن داغ شد سبزیجات را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی سرخ شوند.

پس از اینکه گوشت نیم پز شد مغز گردو را چرخ کنید و به همراه سبزیجات به قابلمه اضافه کنید. در مرحله بعد آرد برنج را کم کم در نصف لیوان آب سرد حل کنید سپس به خورشت اضافه کنید. حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا آب اضافی خورش تبخیر شود و روغن بیندازد.

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش آبغوره را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به خورشت اضافه کنید. در پایان پس از اینکه خورش جا افتاد آن را به همراه برنج سرو کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری رب انار هم به این خورش اضافه کنید.

 

برای مشاهده دستور العمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها