سخنگوی سازمان غذا و دارو:

فضای مجازی محل خرید و فروش دارو نیست

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: فضای مجازی محل خرید و فروش دارو نیست و کالا‌های سلامت محور باید از مکان‌های معتبر تهیه شوند.
کد خبر: ۱۲۹۳۰۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، کیانوش جهانپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دارو اگر ساخته یک شرکت داروسازی معتبر باشد به هیچ عنوان در فضای مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام برای آن تبلیغ نمی‌شود.

وی افزود: تمام شرکت های دارویی بر این امر توجه دارند که فضای مجازی محل خرید و فروش دارو نیست، زیرا تبلیغ دارو در این شبکه‌ها، محافل تخصصی یا پایگاه‌های اطلاع رسانی و مجلات تخصصی حوزه پزشکی و داروسازی تخلف بوده و ممنوع است.

جهانپور گفت: داروهای ارائه شده در فضای مجازی محصولات بی اصالتی هستند که یا به صورت زیرزمینی در کشور تولید می‌شوند یا محصولات بی کیفیت کشورهای همسایه هستند که به صورت قاچاق توسط سودجویان وارد شده و دور از چشم ناظران عرضه می شوند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: خرید دارو و کالا‌های سلامت محور باید از مکان‌های معتبر و با برچسب تایید و اصالت کالا از سامانه «ttac» انجام شود. وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو توصیه می کند هموطنان تحت هیچ شرایطی کالاهای سلامت محور را از فضای مجازی تهیه نکنند.

وی یادآوری کرد: خرید و فروش مکمل‌ها و انواع فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در داروخانه‌های آنلاین مجاز است، البته مراکز تجاری مجاز به ارائه کالا‌های سلامت محور غیر دارویی از جمله مکمل‌ های غذایی و تغدیه‌ای نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها