نمک یا کلرید سدیم ، ماده معدنی است که به طور طبیعی در دریاها و در رسوبات زیرزمینی یافت می شود. این یک ترکیب شیمیایی یونی با فرمول NaCl است. این بدان معناست که برای هر گرم نمک ، تقریباً 40 درصد (39.337٪) سدیم (Na) و بیش از 60٪ (60.663٪) کلر (Cl) است.
نمک یا کلرید سدیم ، ماده معدنی است که به طور طبیعی در دریاها و در رسوبات زیرزمینی یافت می شود. این یک ترکیب شیمیایی یونی با فرمول NaCl است. این بدان معناست که برای هر گرم نمک ، تقریباً 40 درصد (39.337٪) سدیم (Na) و بیش از 60٪ (60.663٪) کلر (Cl) است.
کد خبر: ۱۲۹۱۲۴۶

نمک ما از کجا می آید؟

به گزارش جام جم آنلاین، نمک مستقیماً از آب دریا یا آب نمک طبیعی یا از کارخانه های سنگ نمک برداشت می شود. در اروپا ، بیش از 200 تا 250 میلیون سال پیش رسوبات سنگ نمک در نتیجه تبخیر دریاهای اولیه تشکیل شده است .استخراج نمک سه نوع است: تبخیر خورشیدی ، استخراج سنگ نمک و استخراج محلول. هر یک از آنها شامل فناوری خاصی است و تولید کنندگان نمک بسته به شرایط خاص توپوگرافی و اقتصادی -منطقه عملیاتی خود ، مناسب ترین تکنیک را انتخاب می کنند.

نمک روی میز رای پخت و پز
بدون شک آشنا ترین کاربرد نمک عنصری برای پخت و پز و تهیه غذا است. بدن انسان توانایی تولید نمک خود را ندارد ، بنابراین بدن به منابع مختلف نمک در غذا نیاز دارد تا مصرف روزانه لازم را تأمین کند. نمک همچنین نقش مهمی در ساخت بسیاری از غذاها از نظر تکنولوژیکی دارد. علاوه بر عملکرد شناخته شده آن به عنوان نگهدارنده و تقویت کننده طعم ، برای قوام و بافت بسیاری از غذاها مانند نان و پنیر نیز اساسی است. در اروپا ، فقط حدود 7٪ از کل نمک تولید شده نمک غذایی است.

 

نمک ، یک عنصر اساسی در صنایع شیمیایی است
. نمک ماده اولیه تولید کلر و سود سوز آور است. آنها با الکترولیز نمک به صورت نمک تولید می شوند. کلر یک ضد عفونی کننده بسیار موثر و یک جز اساسی در تولید شیمیایی هزاران محصول روزانه است. سایر کاربردها در صنایع شیمیایی عبارتند از:


• صنعت خمیر کاغذ و کاغذ: برای خمیربرداری و خنثی سازی ، شستشو و سفیدکاری و پردازش کاغذهای باطله
• منسوجات: دباغی چرم ، اتمام پشم و پنبه ، رنگ آمیزی و سفید شدن
• مواد افزودنی نفتی
• رنگها

تصفیه آب و تأثیر آن بر بازده انرژی
آب سخت آبی است که حاوی مواد معدنی محلول نامرئی ، عمدتا مواد معدنی کلسیم و منیزیم باشد. به طور معمول ، مردم به دلیل تجمع مقیاس در کتری ها و سرهای دوش یا سایر لوازم خانگی که از آب استفاده می کنند ، به تأثیر آب سخت پی می برند. مشکلات مرتبط با آب سخت را می توان با نصب نرم کننده آب برطرف کرد. نرم کننده های آب با روند تبادل یونی کار می کنند. اساساً آب از طریق میلیون ها دانه رزین کوچک با بار منفی عبور می کند که مواد معدنی سختی را جذب می کند - کلسیم و منیزیم. این رزین برای پاک کردن مواد معدنی "شسته" می شود و دوباره مورد استفاده قرار می گیرد. نمک برای بازسازی رزینهای تبادل یونی ضروری است. نرم شدن آب باعث افزایش کارایی و طول عمر دستگاههای پر مصرف انرژی می شود. با این کار نمک به کاهش مصرف انرژی کمک می کند و زباله های لوازم معیوب را کاهش می دهد.

 

نمک در زمستان امنیت ما را حفظ می کند
در طول زمستان روی نمک حساب می کنیم تا جاده هایمان ایمن و بدون برف و یخبندان باشد. نمک به دلیل مزایای بسیار زیاد ، پرکاربردترین ماده یخ زدایی در اروپا و سراسر جهان است. این ماده نه تنها به طور طبیعی یافت می شود و هم ذخیره و استفاده از آن آسان است ، بلکه در صورت استفاده صحیح از کمترین تأثیر محیطی نیز برخوردار است. وقتی نمک به یخ و برف زده شود ، دمای انجماد آب را کاهش می دهد و بنابراین یخ و برف را ذوب می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها