همه ما در هر سنی دوست داریم در شغلی که داریم، به موفقیت برسیم و جایگاه خاصی داشته باشیم که می‌توان این راه را آسان‌تر طی کرد.
همه ما در هر سنی دوست داریم در شغلی که داریم، به موفقیت برسیم و جایگاه خاصی داشته باشیم که می‌توان این راه را آسان‌تر طی کرد.
کد خبر: ۱۲۹۰۲۷۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در فرهنگ لغت، موفقیت، «رسیدن به نتیجه‌ای است که می‌خواهید و یا انتظارش را می‌کشید.» بنابراین، می‌توان گفت اگر نتیجه کار ما همان چیزی باشد که به آن رسیده‌ایم در کار خود موفق بوده‌ایم، خواه این خواسته، فروش بالای محصول معرفی شده از طرف ما یا رسیدن ما در شغلمان به جایگاهی باشد که انتظارش را داشته‌ایم.

برخی از افراد بر این عقیده‌اند که برای رسیدن به موفقیت در زندگی حتما انسان باید به یک سن خاصی برسد، اما بعضی‌ها هم هستند که برای موفقیت خود دست به هر کاری می‌زنند و باید به آن نتیجه‌ای که می‌خواهند برسند و برایشان مهم نیست در چه سنی به آن مقصود برسند.

با این حال، باید این را در نظر گرفت که برای رسیدن به موفقیت باید مسیر خاصی طی شود، ولی راه‌هایی هم وجود دارد که می‌توانند رسیدن به اهداف مشخص در زندگی و یا موفقیت در کار را کوتاه‌تر کنند تا انسان زودتر به خواسته مورد نظر خود برسد. بنابراین، راه‌هایی را مشاهده کنید که باعث می‌شوند خیلی سریع‌تر به اهدافتان در کار برسید.

اهدافتان را مشخص کنید

برای سریع‌تر به موفقیت رسیدن، ابتدا به یک نقشه راه برای حرفه خود نیاز دارید که از این گذشته، اگر نقطه پایانی در ذهنتان نداشته باشید، نمی‌توانید از میانبر‌های مسیر خود استفاده کنید.

تعریف موفقیت برای همه متفاوت است. بنابراین مهم است که اهداف زندگی شخصی خود را به طور کامل مشخص کنید و از خود بپرسید، می‌خواهید در حرفه خود به چه چیزی برسید؟ تا آنجا که می‌توانید همه چیز را برای خودتان مشخص کنید، زیرا تنها زمانی که اهداف مشخصی را برای خودتان تعریف کرده باشید، می‌توانید گام‌های عملی در جهت رسیدن به آن‌ها بردارید.

اهداف بزرگ و بلند مدت به شما کمک می‌کنند تا چهارچوبی برای شغل خود ایجاد کنید و با در نظر گرفتن آن اهداف می‌توانید اهداف کوچکتری را هم ایجاد کنید که با رسیدن به آن‌ها بتوانید روحیه بگیرید و این اهداف کوچک، می توانند  نقطه عطف قابل دستیابی برای شما باشند. بنابراین، با بالا بردن سطح توقعات خود، همیشه انگیزه‌ای برای کار سخت خواهید داشت که در نهایت، به شما کمک می‌کند به موفقیت برسید.

یک روال عادی ایجاد کنید و از آن پیروی کنید

اغلب افراد موفق این را می‌دانند که تکرار، یک فایده بزرگ دارد؛ روال شما را رو به جلو حرکت می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا به رشد خود ادامه دهید و اگر وقت خود را برای یک کار به صورت متمرکز بگذارید، می‌توانید راحت‌تر روی کار‌های خود نظارت داشته باشید و علاوه بر این، یک برنامه روزمره می‌تواند به شما کمک کند تا عادت‌های خوبی برای خودتان ایجاد کنید که این عادت‌ها می‌توانند کار شما را به سرعت پیشرفت دهند.

به عنوان مثال، این را در نظر بگیرید که روزانه یک ساعت را به مطالعه ژورنال‌هایی بگذرانید که مربوط به شغلتان هستند و اگر زمان‌های مشخصی را برای فعالیت‌های خاص اختصاص دهید، این کار‌ها بعد از مدتی مانند حافظه عضله می‌شوند و با انجام روال‌های مثبت می‌توانید سریع‌تر به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید.

یک استاد پیدا کنید

بیشتر افرادی که موفقیت بسیاری را کسب کرده‌اند، یک استاد برای خود پیدا کرده‌اند و این مربی کسی است که در همان مسیر شغلی شما، اما در مراحل دیگری از این مسیر قرار گرفته باشد. بنابراین، این مربی یا استاد می‌تواند اطلاعات و راهنمایی‌هایی را در اختیار شما قرار دهد.

این افراد همچنین می‌توانند شما را در مواردی مانند چگونگی جلوگیری از مشکلات احتمالی و نحوه نزدیک شدن به مراحل بعدی حرفه‌تان راهنمایی کنند. یک استاد می‌تواند ایجاد ارتباط بین شما و دیگران باشد که می‌تواند به پیشرفت شغلی شما نیز کمک کند. بنابراین، استاد در مسیر کاری می‌تواند از بسیاری جهات به نفع شما باشد. چرا که به شما کمک می‌کند که چگونه سریع‌تر به هدف خود برسید.

یک روال ساده در زندگی جاری کنید

اگر زندگی را ساده بگیرید، می‌توانید موانعی که سر راهتان وجود دارند را با کمترین زحمت بردارید و کار‌های روزمره مثبت و ایجاد کردن عادت‌های مثبت می‌تواند به شما کمک کنند تا سریع‌تر در حرفه خود پیشرفت کنید، اما عادت‌های بد و کار‌های روزمره‌ای که باعث هدر رفتن وقت شما می‌شوند، نتیجه معکوس در مسیر پیشرفت شما خواهند داشت.

ابتدا، همه مواردی را که وقت شما را می‌گیرد و به پیشرفت شغلی شما کمک نمی‌کند، در نظر بگیرید. مواردی مانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی در هر چند دقیقه یا مرور در سایت های مختلف، در حالی که باید کار کنید. هنگامی که این کار‌های وقت‌گیر را در روز خود شناسایی کردید، سخت کار کنید تا آن‌ها را از بین ببرید.

برای اینکه بتوانید مورادی را که حواس شما را پرت می‌کنند، از بین ببرید، به نظم و انضباط در زندگی نیاز دارید، اما شما می‌توانید بیشتر تمرکز کنید. چراکه این کار باعث می‌شود خیلی سریع‌تر به جایی برسید که می‌خواهید.

نه گفتن را یاد بگیرید

فرمول مشخصی برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد، اما یک فرمول مشخص برای شکست هست و آن هم سعی در راضی نگه داشتن همه است.

بله گفتن کاری آسان و خوشحال‌کننده است، اما اگر خیلی زیاد به دیگران بله بگویید ممکن است برای خودتان بد باشد. اگر فرد بله‌قربان گویی هستید، احتمالاً موافقت می‌کنید که پروژه‌ها و تعهدات زیادی را به عهده بگیرید، اما در این میان، نوعی دیگر از افراد هم هستند که به راحتی با یک کار موافقت می‌کنند.

اگر شما بله قربان گو باشید تا لحظه آخر جا می‌زنید و آن کار را انجام نمی‌دهید. در هر صورت، باید توجه داشته باشید که هیچکدام از این دو حالت نمی‌توانند به شمااز نظر شغلی کمک کند.

ممکن است نه گفتن کار سختی به نظر بیاید، اما معمولاً در طولانی‌مدت بهتر است، چون یکپارچگی شما را نشان می‌دهد و باعث می‌شود شما وقت خود را بابت کار‌هایی که مانع پیشرفت شما هستند، تلف نکنید.

هوشمندانه پول پس‌انداز کنید

وقتی که یک فیش حقوقی ثابت دارید، سخت است که در هر کاری پیشرفت کنید، ولی باید بدانید که اگر می‌خواهید سریع‌تر به موفقیت برسید باید در مورد پس‌انداز پول، هوشمندانه عمل کنید.

در حق خودتان لطفی کنید و بخشی از حقوق خود را به عنوان پس‌انداز کنار بگذارید. ممکن است که این مسئله خنده‌دار باشد، اما کمی خویشتن‌دار باشید، چون می‌تواند به موفقیت شما در آینده بیفزاید. افراد موفق معمولاٌ در حد توان خود زندگی می‌کنند و این مسئله به معنای خساست نیست، بلکه افراد موفق می‌دانند گاهی اوقات برای پول درآوردن، پول لازم است و آن‌ها می‌خواهند آماده باشند.

هنگامی که هوشمندانه درباره پس‌انداز کردن پول خود تصمیم بگیرید، می‌توانید با گذشت زمان در یک حاشیه امنیت مطمئن رشد کنید تا وقتی نوبت به سرمایه‌گذاری یا راه‌اندازی یک کار جدید می‌رسد، آماده باشید که به سرعت اقدام کنید و این کار را بدون حتی فکر کردن به ورشکستگی انجام دهید.

از اشتباهات خود درس عبرت بگیرید

شکست یک چاشنی است که به موفقیت عطر و طعم می‌دهد. با دانستن این مسئله باید بدانید که به عنوان یک کارآفرین هرچقدر از منطقه امن خود بیشتر خارج شوید، احتمال اشتباه شما هم بیشتر می‌شود.

اگر می‌خواهید موفق شوید، نمی‌توانید اجازه دهید این اقدامات نادرست شما را خرد یا خراب کنند. شما می‌توانید به جای اینکه شکست‌های خود را به عنوان پایان دنیا ببینید، آن‌ها را فرصتی برای رشدتان بدانید و در نهایت، شکست‌ها می‌توانند بزرگترین معلمتان باشند. از این گذشته، چیزی که امروز به شما احساس شکست می‌دهد، می‌تواند کاری کند که بعد‌ها از شکست‌های بزرگ جلوگیری کنید.

روی پیشرفت خود تمرکز کنید، نه کمال. چراکه اگر بتوانید از اشتباهات خود درس عبرت بگیرید، قوی‌تر و باهوش‌تر از گذشته خواهید شد و این می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر به موفقیت برسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها