استفاده از گیاهان برای ساختن رنگ یک هنر قدیمی است که به شما این احساس را منتقل می کند که دوباره به اصل و منشا خود برگشته اید. اگر به داشتن خانه ای طبیعی تر علاقه مند هستید یا به طور کلی به هنر خانه داری علاقه دارید، چیزی بیش از ساختن رنگ های گیاهی توسط خودتان احساس پیشگامی و پیش قدم بودن در شما ایجاد نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۸۹۳۶۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هنر فردی ، با این وجود دلیل واضح دیگری هم وجود دارد که چرا شما باید به فکر ساختن رنگ های خود باشید. رنگ های مصنوعی مدرن ممکن است مواد شیمیایی سالمی نداشته باشند که در نزدیکی و تماس با بدن ما قرار گیرند. مطالعات در مورد خطرات رنگ های شیمیایی ادامه دارد.

ABC News گزارش داد که مطالعه انجام شده توسط دانشگاه راتگرز نشان داد که ماده شیمیایی PCB 11، ماده شیمیایی در رنگ های زرد است که برای هر چیز از حوله های حمام گرفته تا دفترچه یادداشت استفاده می شود، ممکن است برای سلامتی خطرناک باشد. مطالعات قبلی آن را با سرطان، تحریکات، نقایص مادرزادی و مسائل مربوط به رشد مرتبط می دانست.

در سال ۱۹۷۹ استفاده از آن تحت قانون کنترل مواد سمی، ممنوع شد اما یک راه گریز به آن اجازه می دهد تا با غلظت کم تری به محصولات مصرفی راه یابد. بعلاوه بسیاری از رنگبندی هایی که ما استفاده می کنیم مانند زرد # ۵، آبی # ۱ و قرمز # ۴۰ احتمالا با ADHD مرتبط هستند.

 

علائم کودکان پس از قرار گرفتن در رژیم بدون مواد افزودنی مانند رنگ خوراکی، بهبود چشمگیری نشان دادند. مطالعه مربوط به PCB 11 به تحقیقات بیش تری نیاز داشت و افراد زیادی با رنگ های شیمیایی سر و کار دارند و زندگی سالم و مقاومی دارند. اما شاید شما دوست داشته باشید که کمی احتیاط کنید. بعلاوه باید بپذیریم که ساختن رنگ شخصی می تواند سرگرم کننده باشد.

هیچ چیز مانند ساختن رنگ های شخصی از گیاهان به شما احساس اعتماد به نفس و شایستگی فراوان نمی دهد. احتمالا فکر کرده اید که از کجا شروع کنید. انجام این کار آسان تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید. گیاهان معمولی که در اطراف شما رشد کرده اند را می توانید برای تولید رنگ های اساسی قطع کنید. حتی می توانید به دل طبیعت بروید یا باغی را با برخی از این مواد رنگی راه اندازی کنید.

رنگهایی که گیاهان تولید می کنند

در زیر راهنمایی برای رنگی که گیاهان تولید خواهند کرد ارائه شده ‌است. این یک لیست جامع نیست، اما شامل برخی از محبوب ترین و طبیعی ترین موارد طبیعی است.

قهوه ای: خاک. این گیاه نیست، اما اگر طیف کاملی از رنگ را می خواهید باید آن را با انواع رنگ های طبیعی به کار ببرید. خاک برای مخلوط شدن با آب و استفاده به عنوان یک رنگ طبیعی مناسب است. پوست چغندر نیز می تواند به عنوان یک رنگ قهوه ای برای پارچه ها استفاده شود.

بنفش / قرمز / صورتی: در این جا برخی از توت ها به درد شما می خورند. می توانید از توت فرنگی، گیلاس، زغال اخته، توت سیاه، اقطی، مویز سیاه، توت قرمز و تمشک استفاده کنید. هم چنین می توانید از چغندر، گل رز، انار، گل بامیه، سوسن یک روزه و برگ ریحان استفاده کنید.

آبی: این یکی واضح است. می توانید کمی تمشک جنگلی (بلوبری) بیاورید، آب آن ها را با مقداری سرکه مقطر مخلوط کنید. هم چنین می توانید از انگور بنفش، نیل، کلم قرمز و شاه توت استفاده کنید.

خاکستری: برای این یکی می توانید از خاکستر چوب استفاده کنید.

سفید: گچ یا پودر تالک برای سفید به کار می رود.

زرد: پوست پیاز یک گزینه کاملا محبوب برای رنگ زرد است. زردچوبه، گلبرگ آفتابگردان، برگ بو، گل قاصدک، گل همیشه بهار و برگ کرفس نیز موثر است.

سبز: این رنگ احتمالا ساده ترین است. می توانید از کنگر فرنگی، اسفناج، برگ نعناع، گل یاس یا تنها چمن ساده استفاده کنید.

نارنجی: برخی از ایده های رایج پودر چیلی، فلفل قرمز و هویج است. اکنون که متوجه شدید رنگ های طبیعی خود را از کجا می توانید پیدا کنید، روش های مختلفی برای استفاده از آن ها وجود دارد. می توانید رنگ های طبیعی درست کنید، لباس ها را رنگ کنید، خال کوبی موقت کنید و حتی چوب را رنگ کنید.
نحوه ساخت رنگ های طبیعی

برای مواد سخت تر مانند گچ یا ذغال، می توانید مواد را به صورت پودر خوب خرد کنید. سپس آن ها را با مقداری زرده تخم مرغ مخلوط کنید تا یک روش رنگ آمیزی کلاسیک داشته باشید. لازم است زرده تخم مرغ با کمی سرکه و آب ترکیب شود. زرده ها رنگدانه رنگ را به هر سطحی متصل می کنند.

توت ها را می توان له کرده و از صافی رد کنید تا آب میوه درست شود و مانند آبرنگ از آن ها استفاده کنید. مواد خشک مانند پوست پیاز باید در قابلمه بپزند تا زمانی که تغییر رنگ ایجاد شده در آب را مشاهده کنید. سپس آن را از صافی رد کنید و برای رنگ آمیزی استفاده کنید.

بسیاری از رنگ ها نیز به رنگ خاصی در می آیند و وقتی خشک شوند رنگ آن ها تغییر پیدا می کند. شما باید آزمایش کنید، اما این کارها نیمی از سرگرمی مطرح شده است.
نحوه رنگ آمیزی پارچه با گیاهان

این روش به طرز شگفت انگیزی متنوع است. می توانید از آن برای رنگ آمیزی لباس، نخ و پارچه های پایه استفاده کنید. پارچه های طبیعی مانند پنبه، پشم، کتان و ابریشم بهترین عملکرد را دارند. شما یک مجموعه گسترده ای از مواد برای کار خواهید داشت. این پروژه چندید مرحله دارد، اما باید تمام شود که کارتان به پایان برسد و نتیجه را مشاهده کنید.

ابتدا با آماده سازی مواد شروع به رنگ آمیزی کنید. برای آب توت، نمک و برای گیاهان دیگر سرکه می خواهید. از یک فنجان نمک تا هشت فنجان آب سرد و یک قسمت سرکه تا چهار قسمت آب سرد استفاده کنید. پارچه را به مدت یک ساعت درون مخلوط قرار دهید تا خیس بخورد. سپس آن را با آب بشویید.
سپس رنگ را آماده کنید. دو برابر گیاه مصرفی خود آب درون قابلمه بریزید. برای یک تا دو ساعت بجوشانید. بعد از تغییر رنگ و تیره شدن آب، ترکیب را از صافی رد کنید.
سپس پارچه را به آب تغییر رنگ یافته اضافه کنید و به مدت یک ساعت با حرارت ملایم بپزید و گاه گاهی مخلوط کنید.
در نهایت پارچه را در آب سرد بشویید. با این کار رنگ اضافی از پارچه خارج می شود. سپس بگذارید زیر آفتاب و به صورت طبیعی خشک شود.

نحوه رنگ آمیزی چوب و بوم نقاشی با گیاهان

این پروژه ساده تر از موارد قبلی است. شما فقط گیاه انتخابی خود را در مقداری آب جوشانده و از آب برای رنگ آمیزی چوب استفاده می کنید. باید چندین بار چوب را رنگ کنید و اجازه دهید خشک شود تا سایه رنگی دلخواه شما به دست آید. گیاهان محبوب شامل چای، قهوه، پوست گردوی سیاه و توت سیاه است.

اگر چه می توانید گیاهان دیگری را نیز امتحان کنید. برای چای و قهوه، فقط یک مخلوط قوی دم کرده و با برس یا پارچه به چوب بمالید. توت ها را می توان خرد کرد و روی چوب به کار برد. برای گردو، فقط اجازه دهید چند روز خیس بخورد، سپس ترکیب را صاف کرده و به چوب بمالید. هم چنین می توانید گردو را بجوشانید و روی سطحی شیب دار قرار دهید تا رنگ آن آزاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها