دوران کودکی در تشکیل شخصیت فرد اصلی مهم است که با نادیده گرفتن آن بسیاری از خشونت ها و نابسامانی های انسانی حاصل می شود که با راه و روشی درست برای تربیت کودک باید عمل کرد.
کد خبر: ۱۲۸۶۷۷۷

نکاتی مهم برای تربیت کودک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک ،دوران کودکی در تشکیل شخصیت فرد اصلی مهم است که با نادیده گرفتن آن بسیاری از خشونت ها و نابسامانی های انسانی حاصل می شود.
باور اشتباهی که در گذشته وجود داشته است بی توجهی به کودکان واستفاده از تنبیه بدنی به عنوان  تنها راه تربیتی کودک بوده است که امروزه با وجود علم روانشناسی و علوم تربیتی در این زمینه تحولات مثبتی صورت گرفته است.

از چه زمانی تربیت کودک را آغاز کنیم؟
در اسلام بهترین زمان تربیت کودک 7 سال قبل از تولد است و جالب است یدانید دکتر سیلوانوس یکی از برجسته ترین روانشناسان آمریکایی این را با بیان اینکه تربیت کودک سالها پیش از تولد آغاز می شود تایید کرده است.
این صحبت های حکیمانه نشان دهنده ی تاثیر نسل پیشین بر زندگی نسل حاضر است. بهتر است بدانید حالات روحی پدر و مادر در زمان آمیزش و به ویژه حالات مادر در زمان بارداری در شکل گیری حالات روانی جنین موثر است. مادر در این دوران باید به بهداشت جسمی خود اهمیت داده و با دنبال کردن تغذیه صحیح و کافی, استفاده از هوای سالم, پرهیز از فعالیت های شدید و خستگی زیاد در سلامت جسمی و روانی کودک تاثیر گذار باشد.

تربیت کودک

موارد مهمی که باید در مورد تربیت کودک بدانید


بعد از تولد کودک تفاوت های فردی آن را نادیده نگیریم و با توجه به شناخت کودکمان در تربیت آن بکوشیم چرا که اگر راه و روش تربیتی در مورد کودکی نتیجه بخش بود نمی توان به جرات ادعا  کرد که همان روش برای کودکی دیگر هم موثر است پس با توجه به روحیات و طرز فکری کودکمان آن را آگاه ساخته و در مسیر درست قرار دهیم.

 دوران کودکی چند بخش دار؟
در اسلام مراحل رشد تربتی کودک به 3 بخش تقسیم شده است که 7 سال اول دوره سیادت , 7 سال دوم دروه اطاعت و دوره ی سوم را دوره وزارت نامیده اند.
دوران کودکی مهمترین و اصلی ترین بخش تربیتی کودک است که متاسفانه به آن توجه زیادی نمی شود چه بسا مادرانی که کتاب های آشپزی بسیاری را خوانده اند اما در مورد تربیت کودک حتی یک صفحه مطالعه نکرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها