شربت های سحرآمیز و شفابخش با گیاه ورون

خواص باورنکردنی گیاه ورون

گیاه ورون یکی از گیاهان دارویی است که برای درمان درد معده ، اسهال، درد سینه و … استفاده می شود. همچنین برای درمان بیماری های اعصاب این گیاه فواید زیادی دارد.
گیاه ورون یکی از گیاهان دارویی است که برای درمان درد معده ، اسهال، درد سینه و … استفاده می شود. همچنین برای درمان بیماری های اعصاب این گیاه فواید زیادی دارد.
کد خبر: ۱۲۸۴۸۳۸

خواص باورنکردنی گیاه ورون

معرفی گیاه ورون

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دلگرم گیاه ورون یکی از گیاهان دارویی است که برای درمان درد معده ، اسهال، درد سینه و … استفاده می شود. همچنین برای درمان بیماری های اعصاب این گیاه فواید زیادی دارد. گیاه ورون ، شامل یک گلوکوزید تلخ و همچنین یک ساپوتین، انورتین،امولسین، وربالین و املاح معدنی مختلف است. ورون، تقویت کننده، هضم کننده و ضد نورالژی (درد اعصاب) است.

 

 

خواص گیاه ورون

 

شما گیاه ورون را برای درمان برونشیت، سلولیت، اسهال، درد معده، تب،میگرن و درد اعصاب مصرف خواهید کرد. همچنین این گیاه دارویی ، درد سینه و دل درد و رگهای سخت و خستگی مفرط و رماتیسم را معالجه و درمان می کند.

 

ورون (Vervaine) یا گل ماهور گیاهی از تیره «میمون Scrophulariacrca» است که نام علمی آن «Verbascum» میباشد که آن را با نام «شاه پسند طبی» نیز میشناسند. ورون علاوه بر خواص زیر نارسایی کبد، یرقان و امراض گلو و چشم را نیز درمان می نماید.

 

«ورون» یا «شاسترن» ، انواع مختلفی دارد اما نوع معطر آن که عطر لیمویی دارد و به همین جهت نیز به آن «به لیمو» هم می گویند، ورون معطر به چای عربی نیز معروف است. این گیاه در قدیم «ونوس» نامیده می شده است. زیرا معتقد بودند که این گیاه دارای خاصیت تقویت کنندگی و محرک بوده و موجب توالد و تناسل است. خواص گیاه جوشانده ورون، اشتها آور و درمان کننده سوء هضم، نفخ معده، دل درد، دل پیچه، اسهال و دیگر اختلالات گوارشی است. جوشانده ورون، سرفه، سینه درد، برونشیت و سرما خوردگی را درمان مینماید و اختلالات مجاری تنفسی را برطرف میسازد. جوشانده ریشه ورون، سیاه سرفه و برونشیت را درمان میکند. جوشانده یا دم کرده ورون، مقوی اعصاب و تسکین دهنده دردهای عصبی، سردرد و میگرن است.

 

شربت های سحرآمیز و شفابخش با گیاه ورون

این گیاه را به علت کمک به خروج سنگ از مثانه «ورون» نامیده اند. علاوه بر آن، ورون را علف مقدس یا علف جادوگر نیز نامگذاری کرده اند. زیرا که جادوگران با آن، روغن ها و شربت های سحرآمیز و شفابخش می ساختند. اصل ورون متعلق به آمریکای جنوبی است و از آنجا به جنوب فرانسه و آفریقا آورده شده است.

کاربردهای درمانی گیاه ورون

گیاه ورون برای برونشیت

پنجاه گرم گیاه خشک را در یک لیتر آب سرد بریزید و بگذارید یک یا دو ساعت بخیسد، بعد ظرف محتوای آن را روی آتش بگذارید تا به جوش آید و چند دقیقه بجوشد بعد آن را از روی آتش بردارید و دوازده دقیقه دم کنید. سپس آن را صاف کنید و با عسل شیرین سازید و هر روز سه بار و هر بار یک فنجان از آن را بنوشید .جوشاندهٔ ورون که به این ترتیب تهیه شود و شما بنوشید برونشیت شما را معالجه می کند، اگر در اثر برونشیت تب داشته باشید تب شما را پایین خواهد آورد.

گیاه ورون برای سلولیت

سلولیت عارضه ای است که بیشتر از مردان، خانمها گرفتار آن می شوند و آن جمع شدن چربی در جاهای مخصوص از بدن است که منظرهٔ زشتی دارد و مثل آن است که آن قسمت از بدن در زیر پوست ورم کرده است. برای معالجهٔ سلولیت باید هر روز سه بار و هر بار یک فنجان جوشاندهٔ گیاه را میل کنید. طرز تهیهٔ جوشاندهٔ گیاه این است که پنجاه گرم گیاه خشک را در یک لیتر آب سرد دو ساعت بخیسانید، بعد ظرف آن را روی آتش بگذارید تا چند دقیقه بجوشد، سپس آن را از روی آتش بردارید و دوازده دقیقه آن را به حال خودش بگذارید تا دم بکشد. بعد آن را صاف کرده و با عسل شیرین کنید و هر روز سه فنجان از آن را بنوشید.

درمان اسهال با چای ورون

جوشاندهٔ این گیاه دارویی قولنج و انواع اسهال را درمان می کند. طرز تهیه و مقدار مصرف آن به ترتیب زیر است: پنجاه گرم گیاه خشک را در یک لیتر آب سرد دو ساعت بخیسانید و بعد ظرف محتوای آن را روی آتش بگذارید و چند دقیقه بجوشد بعد دوازده دقیقه دم کرده و صاف کنید و با عسل شیرین سازید و هر روز سه بار و هر بار یک فنجان از آن بنوشید. دل درد جوشاندهٔ آن برای عمل هضم بسیار مفید است و شما وقتی مبتلا به سوء هضم شدید و یا معدهٔ شما تنبل شد و یا نفخ کردید، جوشاندهٔ ورون داروی مؤثر و مفیدی است و اطمینان به شما می دهیم که اگر آن را مصرف کنید از این عوارض مزاحم خلاص خواهید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها