چرا بعضی عشق ها خیلی زود به پایان می رسد

با انواع عشق آشنا شوید

راه شناختن پیامبر مهربانی (ص) به کودکان

کودکان خود را با وجود با برکت پیامبر (ص) آشنا کنیم

به سوالاتی که فرزندتان می‌پرسد دقت کنید. تاریک و روشن های ذهن او با همین سوال‌ها مشخص می‌شود. پرسش هایش را یا اصلاح کنید و یا به کمک منابع درست پاسخ دهید.
کد خبر: ۱۲۸۴۶۴۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو ، بهترین راه برای یادگیری ‌مفاهیم، داستان‌گویی‌ست. برای مثال به داستان هایی که در قرآن آمده دقت کنید، که چگونه احساسات و عقل شما را درگیر می‌کند تا به نتیجه مد نظر برسد. از همین شیوه استفاده کنید و برای بیان اتفاقات و مفاهیم دینی از آن کمک بگیرید.


بیشتر بخوانید :

پیامک تبریک میلاد پیامبر (ص)



به این باور برسید که قصه‌گویی یک هنر است. قدم به قدم فضا را تصور کنید و با کمک سوالات خود برای کودک صحنه های روایت را ملموس‌تر کنید. می‌توانید این شیوه از آموزش را از همین امروز و از میلاد حضرت محمد (ص) آغاز کنید تا شخصیت مهربان حضرت را به خوبی در چهارچوب ذهن کودکتان نقش بزنید.

کودکان خود را با وجود با برکت پیامبر (ص) آشنا کنیم

 برای شروع از خاطرات کودکی پیامبر (ص) استفاده کنید تا همذات پنداری در وجودش شکل بگیرد. داستان های زیادی درباره کودکی ایشان وجود دارد. متناسب با علایق فرزندتان نقطه شروع داستان را در موقعیتی جذاب قرار دهید تا او به راحتی همراه قصه شود. مثلا اگر به آسمان علاقه دارد بگویید: شبی که آسمان آرام بود شهابی پر نور آن را روشن کرد و مردم به آسمان چشم دوختند تا بفهمند چه اتفاقی در راه است و در ادامه، داستان تولد نوزادی که همراه خود برکت و مهربانی را به زمین آورده، با لحنی ساده و کودکانه توضیح دهید.

به سوالاتی که فرزندتان می‌پرسد دقت کنید. تاریک و روشن های ذهن او با همین سوال‌ها مشخص می‌شود. پرسش هایش را یا اصلاح کنید و یا به کمک منابع درست پاسخ دهید. به کمک خواندن مطالب و عکس هایی درباره شهر پیامبر و حرم ایشان کار تصویر سازی برایتان راحت‌تر خواهد شد.

 فیلم سینمایی محمد (ص) گزینه خوبی برای کمک کردن به شماست. بعد از آماده شدن ذهن کودک به سمت تصاویر پررنگ و متحرک بروید. یعنی قصه‌های هر قسمت از فیلم را با آنچه که قبلا تعریف کرده بودید پیوند بزنید. این روند احتمالا شور و شوق زیادی را برای فرزندان شما به همراه خواهد داشت. چرا که مسیر شناختی متناسب با گروه سنی دلبندتان را طی کرده‌اید و با کمک گرفتن از وجود با برکت حضرت خاتم(ص) خوراک ذهنی هدفمندی را تدارک دیده‌اید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها