مواد ساده و قابل دسترسی هستند که کاربرد هایی بسیار شگفت انگیز و دور از انتظار دارند و دانستن آن برای هر خانم کدبانویی مانند آچار فرانسه در خانه داری است.
کد خبر: ۱۲۸۲۸۳۵

لیمو
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آخرين خبر، این میوه موارد استعمال زیادی دارد، لکه تخم مرغ را از ظروف نقره ای و فلزات آب نقره داده شده و فولاد، پاک می‌کند. عاج زرد و وسایل ساخته شده از استخوان را سفید رنگ می‌کند و اگر با آب مخلوط شود می‌توان آن را برای پاک کردن کلاه‌های حصیری به رنگ‌های سفید و روشن به کار برد. اگرآن را با آب و نمک مخلوط کنیم در پاک کردن مرمرها اعجاز می‌کند چون ماده مخصوص جلادادن وسایل طلایی و نقره.

پیاز
برای پاک کردن چرم می‌توان از آن استفاده کرد. پیاز را ببرید و چرم را با آن مالش دهید. اگر پیاز کثیف شد یک لایه دیگر از آن را ببرید تا دوباره قابل استفاده باشد، این کار را با دستکش پلاستیکی انجام دهید.


تخم مرغ
سفیده تخم مرغ را به هم بزنید تا تبدیل به کف شود و چند قطره سرکه به آن اضافه کنید تا وسیله خوبی برای پاک کردن اشیای طلاکاری باشد. همچنین اگر آن را با قلم مو روی مبل های چرمی‌بکشیم، زیبایی و طراوت اولیه شان را به آنها بازمی‌گرداند.


 قند
اگر یک حبه قند را خیلی کم خیس کنیم، می‌توانیم لکه‌های سطحی روی لباس حاصله از اطوی داغ را پاک کنیم. همچنین اگر در یک لیتر آب، یک حبه قند حل شود برای آهار دادن روبان‌ها مناسب است.


نمک دریا
اگر نمک دریا را با کمی‌آب شیرین مخلوط کنیم برای پاک کردن طلا و وسایل آب طلا کاری شده خیلی مناسب است و اگر آب کافی اضافه شود مایع خوبی برای شستن و تمیزکردن تنگ‌های بلور خواهدبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها