کد خبر: ۱۲۷۹۲۹۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، نیمه اول سال 2020، بازار حسگر تصویر گوشی‌های هوشمند نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد 15 درصدی را نشان می‌دهد. مجموع درآمد حاصل از فروش حسگرهای دوربین گوشی‌های هوشمند در شش ماه اول سال جاری میلادی به رقمی درحدود 6.3 میلیارد دلار می‌رسد.

با وجودی که پاندمی کرونا بر اقتصاد کسب و کارهای مختلف تاثیر منفی گذاشت، ولی بازار برخی صنایع رونق گرفت. سونی توانست 44 درصد سهم بازار را به خود اختصاص دهد و در صدر قرار گرفت.

سامسونگ، بزرگترین رقیب سونی نیز با سهم بازار 32 درصدی در جایگاه دوم و اومنی‌ویژن با سهم بازار 9 ردصدی در جایگاه سوم قرار گرفتند. سایر شرکت‌های تولیدکننده حسگر دوربین نیز سهم بازار 15 درصدی را از آن خود کردند.

 

کاربران به رزولوشن دوربین گوشی‌های هوشمند توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند و تولیدکنندگان نیز به نیاز کاربران واکنش مثبت می‌دهند. با توجه به اینکه تقاضای گوشی‌های هوشمند با حسگرهایی با رزولوشن بالا همچون 64 و 108 مگاپیکسل افزایش پیدا کرده است، طبیعی است که بازار چنین حسگرهایی رونق پیدا کند.

یکی دیگر از دلایل رونق بازار فروش حسگر دوربین، افزایش تعداد دوربین‌های گوشی‌های هوشمند است. دستگاه‌هایی که این روزها به بازار عرضه می‌شوند بیش از یک دوربین دارند، در نتیجه، بازار فروش حسگرهای با رزولوشن بالا رونق پیدا کرده و البته همین شرایط در مورد حسگرهای 8 و 2 مگاپیکسلی نیز صادق است.

استراتژی آنالتیکس معتقد است که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند مجهز به حسگرهای با رزولوشن بالا و افزایش تعداد دوربین در دستگاه‌های جدید باعث رونق بازار فروش حسگر در نیمه اول سال جاری میلادی شده و انتظار می‌رود همین روند در مورد نیمه دوم سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

باید ببینیم آیا سونی می‌تواند در نیمه دوم 2020 هم در صدر فروشندگان حسگر دوربین قرار گیرد یا معادلات بازار تغییر خواهد کرد. سامسونگ طی چند سال اخیر سهم خود را افزایش داده و ممکن است با در نظر گرفتن تمهیداتی بیشترین فروش بازار حسگر دوربین موبایل را از آن خود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها