رئیس بانک خون رویان از پیشرفت در درمان بیماران کرونا با استفاده از سلول‌های بنیادی خبر داد و همچنین به این سوال که چه بیمارانی در طرح سلول‌ درمانی کرونا قرار گرفته‌اند، پاسخ داد.
کد خبر: ۱۲۷۷۶۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی ضرابی در گفتگو با فارس از پیشرفت در درمان بیماران کرونا با استفاده از سلول‌ های بنیادی خبر داد و آخرین وضعیت درمان بیماران کرونا با استفاده از سلول‌های بنیادی را تشریح کرد.

وی گفت: همزمان با شیوع کرونا در جهان، درمان بیماری کرونا با استفاده از سلول‌ های بنیادی در دنیا به عنوان یکی از گزینه‌ های موجود مطرح و آغاز شد و ما هم در ایران فعالیت در این باره را آغاز کردیم.

رئیس بانک خون رویان گفت: در ابتدای طرح سلول درمانی بیماران کرونا در کشور با ۲ بیمارستان شریعتی و مسیح دانشوری همکاری را آغاز کردیم و اکنون ۲ بیمارستان امام خمینی (ره) و هاجر هم به این طرح اضافه شده اند.

چه بیمارانی در طرح سلول درمانی کرونا قرار گرفته اند؟

رئیس بانک خون رویان توضیح داد: طرح سلول درمانی بیماری کرونا در بیمارانی که قطعا درگیر بیماری کرونا شده‌اند اجرا می‌شود، به این صورت که تست کرونای این افراد مثبت بوده است، درگیری ریه دارند و سطح اکسیژن خون آنان کاهش پیدا کرده است که این افراد در طرح کرونا قرار گرفته اند و حتما باید این مشخصات را داشته باشند.

ضرابی افزود: برای این افراد در ۲ نوبت سلول بنیادی داخل رگ تزریق می شود؛ قبل و بعد از تزریق سلول‌های بنیادی شرایط بیمار کاملا بررسی می شود تا تاثیر سلول‌های بنیادی روی ریه را متوجه شویم و برای این کار سی تی اسکن انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم که سلول های بنیادی باعث تعدیل سلول ایمنی بدن بیمار درگیر کرونا و ترمیم بافت ریه شود و همچنین از عوارض کرونا روی ریه پیش گیری کند.

رئیس بانک خون رویان تاکید کرد: اگرچه با شواهد و نتایجی که تاکنون به دست آمده است به نظر می رسد استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماران کرونایی می تواند کاملا موثر باشد و جلوی عوارض بلند مدت را بگیرد، اما در مجموع این طرح نیاز به زمان بیشتر دارد که بتوانیم نتایج سلول درمانی را در بیماری کرونا ارزیابی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها