همه چیز را در مورد از بین بردن حشرات بدانید

خداحافظی با حشرات خانگی با ترفندهایی ساده

با وجود خوبی ها و تفریحاتی که فصل تابستان به دنبال دارد، مواردی دیگری نیز وجود دارند که از جمله خصوصیات جانبی این فصل سال هستند مانند رطوبت بالا، هوای شرجی، آفتاب سوختگی و در نهایت کمترین محبوب همه ما؛ هجوم حشرات خانگی. در ادامه شما را به روش های از بین بردن چند نوع حشره آشنا می کنیم.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۷۷

به گزارش جام جم آنلاینبه نقل از  شبکه خبری تهران نیوز ، با اطمینان می توانم بگویم که اکثر ما آمدن فصل تابستان را دوست داریم. روزهای طولانی، هوایی گرم، پیاده روی خارج از منزل، محصولات باغی تازه، ماشین بستنی فروشی و گذراندن روزهایی کنار ساحل اشاره کرد. هر یک از ما چیزی را برای گذران وقت در این موقع از سال در نظر داریم.

 

با وجود تمامی این مواهب و تفریحاتی که این فصل به دنبال دارد، مواردی دیگری نیز وجود دارند که از جمله خصوصیات جانبی این فصل سال هستند مانند رطوبت بالا، هوای شرجی، آفتاب سوختگی و در نهایت کمترین محبوب همه ما؛ هجوم حشرات خانگی.

 

عنکبوت ها، مورچه ها و پشه ها از لانه های چوبی و قبلی خودشان به خاطر غذا و وجود هوایی گرم بیرون می آیند و برخی از آن ها خانه های ما را به عنوان محلی برای استقرار خود انتخاب می کنند. اما در خانه ها از آن ها به خوبی استقبال نمی شود و بدین معنی است که نه تنها باید برای دور کردن این حیوانات خانگی مزاحم وقت صرف کرد، بلکه باید راهی را برای جلوگیری از ورود اولیه آن ها به خانه هایمان در آینده در نظر بگیریم.

 

حشرات ریز سفید رنگ خانگی

مگس‌های سفید یا سفید بالک علاوه بر رفتن در دهان و چشم، آسیب‌های دیگری نیز ممکن است وارد کنند. وجود این مگس های سفید یا سفید بالک در خانه باعث آسیب رساندن به گیاهان می شود. همچنین به دلیل آنکه این حشرات بسیار ریز هستند می‌توانند از طریق مجاری تنفسی وارد دستگاه تنفسی و ریه انسان بشوند و در نتیجه زمینه ساز بروز عفونت و بیماری های تنفسی در شش ها شوند که یک مشکل بسیار جدی خواهد بود. علاوه بر آن مگس ها می توانند ناقل ویروس های بیماری زا باشند بیماری ها را در سطح شهر گسترش دهند.

 

برای از بین بردن حشرات ریز سفید رنگ خانگی، راه حل هایی داریم.

یکی از بهترین روش ها برای نابودی این حشرات موزی استفاده از کفشدوزک ها است

اگر در محیط خانه نمی توانید از کفشدوزک ها استفاده کنید می توانید از طریق سمپاشی آن ها را از بین ببرید.

 

اگر مگس های سفید وارد منزل شده باشند یکی از بهترین راه ها برای کنترل آنها استفاده از صابون های ضد مگس است.

 

می ‌توانید اسپری طبیعی را خودتان با استفاده از یک سیر کامل، یک پیاز و یک قاشق چای خوری فلفل کاین تهیه کنید. کافیست تمام مواد را در مخلوط کن ریخته تا به شکل خمیر در بیاید. سپس با استفاده از صافی آب آن را جدا کرده و با مایع ظرفشویی مخلوط کنید. می توانید از این اسپری برای تمیزی کل سطوح و یا اسپری بر روی گیاهان خانه استفاده کنید.

 

حشرات ریز سیاه در خانه,حشرات خانگی با عکس

از بین بردن حشره بسیار ریز سفید رنگ در خانه

 

از بین بردن حشرات خانگی:

روغن دارچین برای مورچه ها

برای خیلی از ما، مورچه ها بزرگ ترین جانور مزاحم هستند. به محض اینکه هوا گرم می شود، این حشرات کوچک از مخفیگاه های خود بیرون زدن و در فضای زندگی ما پدیدار می شوند. اگر شما یک یا دو عدد از این مورچه ها را در منزل خود دیده و آن ها را بکشید، می دانید که وقتی در جایی یک مورچه را ببینید، قطعاً تعداد بسیار بیشتری هم وجود دارند.

 

یک متخصص باغچه کاری حیات خلوت پیشنهاد می کند که استفاده عصاره اصلی روغن دارچین راه حلی ساده، امن و غیر سمی برای خلاص شدن از این موضع است. وی پیشنهاد می کند که مخلوطی از چهار یا پنج قطره از روغن دارچین را با ۲۴۰ میلی لیتر آب را در ظرفی مخلوط کرده و آن را در مناطقی از خانه تان که مورچه های در آن دیده شده اند، اسپری کنید.

 

عصاره اصلی روغن دارچین به خوبی برای این منظور کار می کند، چرا که باعث تداخل در سیستم عصبی مورچه ها شده و آن ها نمی توانند با استفاده از فرومون ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. فرومون ها تنها راه اصلی ارتباط بین مورچه ها با هم است و به وسیله آن محل های وجود غذا، خطر و… را به یکدیگر منتقل کرده و اطلاع می دهند. وی در ادامه این چنین شرح می دهد که وقتی یکبار این اتفاق برای مورچه بیفتند، این مورچه با سراسیمگی گریخته و محل جدیدی را برای پیدا کردن غذا در نظر می گیرد.

 

ترفندهایی برای خداحافظی با حشرات,از بین بردن حشرات موذی

عصاره اصلی روغن دارچین باعث تداخل در سیستم عصبی مورچه ها می شود

 

خداحافظی با حشرات ریز خانگی

ساخت سم مورچه ها

راه دیگری که با آن می توانید از مورچه های خانه تان خلاص شوید، ساختن مخلوطی ساده توسط خود شماست که محتویات آن در هر خانه ای پیدا می شوند.

 

برای ساخت این محلول می توانید مقداری آب با شکر و اسید بوریک را مخلوط و داخل مایکروویو گرم کرده، سپس به خوبی تکان داده تا کاملاً حل شوند. بعد از آن مقداری گلوله پنبه ای را داخل آن فرو کرده و آ نها را در روی کاغذی در محل هایی که مورچه ها را دیده اید بگذارید. چند روزی طول می کشد تا تمامی کلونی مورچه ها مسموم شوند. هر مورچه ای که مسموم شود دیگر در خانه شما دیده نخواهد شد. نقشی که شکر در این محلول دارد این است که باعث جذب مورچه ها برای خوردن سم می شود.

 

خداحافظی با حشرات خانگی با ترفندهایی ساده,خداحافظی با حشرات خانگی

شما می توانید با مخلوطی ساده سمی برای مورچه ها درست کنید

 

از بین بردن حشرات ریز خانگی : سرکه سفید برای مورچه ها

از کمتر عطرها و بوهای محبوب می توان به سرکه اشاره کرد، اما قطعاً نمی شود جایگاه و اهمیت وجود آن را در خانه منکر شد. سرکه سفید تمیز کننده ای عالی برای قوری چای، لکه های به جای مانده از روغن، مایکروویو و ماشین ظرفشویی بوده و باعث تمیزی حمام و دوش می شود، اما بویی قوی و غیر قابل انکار دارد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده مورچه ها هم بوی این ماده را دوست ندارند.

 

محلولی با نسبت های مساوی از آب و سرکه سفید را در محل هایی که مورچه ها و سایر حشرات را دیده اید، اسپری کنید. حتی می توانید با آن کف و زیر و روی کانتر آشپزخانه را پاک کنید. با این تمیزکاری هم درخشندگی بیشتری به وسایل خود داده اید و آن ها را پاکیزه کرده اید و هم از شر حشرات خانگی خلاص شده اید.

 

راههای از بین بردن مورچه ها, نحوه ساخت سم مورچه

محلولی از آب و سرکه سفید را در محل هایی که مورچه ها و سایر حشرات را دیده اید، اسپری کنید

 

خداحافظی با حشرات خانگی : تفاله های قهوه برای مورچه ها

شخصاً تفاله های قهوه را برای درست کردن کمپوست ساده ای برای رشد گیاهان استفاده می کنم، اما وقتی که در مورد دفع حشرات خانگی صحبت می کنیم، دلیل دیگری که برای نگهداری آن ها بعد از قهوه ای که در صبح دم کرده و نوش جان کرده اید، وجود دارد.

 

تحقیقات نشان داده است که قهوه می تواند رد بویی که مورچه ها بر روی زمین برای پیدا کردن مسیر به جای می گذارند را از بین برده و در نهایت راهی جای دیگری غیر از مسیرهای دراری قهوه می شوند. می توانید سالی یکبار این عمل را انجام داده و آنها را در محل ترددشان بگذارید تا در نهایت تمامی راه های نفوذ آن ها را به داخل منزل تان ببندید.

 

دلایل پیدایش حشرات در خانه,حشرات ریز خانگی

قهوه می تواند رد بویی که مورچه ها بر روی زمین بر جای می گذارند را از بین ببرد

 

از بین بردن حشرات ریز سیاه در خانه

این حشرات بیشتر در محیطی که مرطوب باشد به وجود می آیند مانند اطراف گل و گیاهان و در سرویس های بهداشتی.

استفاده از چسب زرد آن ها را در نقاط متفاوت نصب کنید تا پشه ها به آن ها بچسبند.

 

استفاده از حشره کش ها باعث کشتن این حشرات می شود دقت کنید حشره کش را زمان خروج از خانه بزنید.

 

حشره ریز سیاه,انواع حشرات خانگی

از بین بردن حشره ریز سیاه

 

روشهای از بین بردن پشه ریز گلدان

روی دستمال کاغذی پیف پاف بزنید و دستمال را روی خاک گلدان بگذارید. به مدت دو هفته هر روز دستمال را پیف پاف بزنید.

 

به مدت چند روز آب به گلدان ها را ندید و روزی یکی دو بار خاک گلدان ها را جابجا کنید تا هوا بکشد. چون طول عمر و تولید پشه های گلدان ۵ روز است.

 

ریختن رنده پوست لیمو بر روی خاک گلدان.

 

آبیاری زیاد باعث می شود گلدان ها پشه بزند! فواصل آبیاری را بیشتر کنید. رطوبت خاک باعث زاد و ولد بیشترشان می شود.

 

حشرات خانگی,حشرات ریز سفید رنگ خانگی

سطل زباله کثیف باعث تحریک مگس ها و جذب آن ها می شود

 

از بین بردن پشه در طب سنتی

برای دور کردن پشه ها می توانید یکی از موارد زیر را دود کنید:

اسفند، اشق، ترمس،سرو، سیاهدانه،صنوبر، مقل، مورد

 

این موارد می تواند حشرات را دور کند.

 

حشره ریز سیاه,انواع حشرات خانگی

سطل زباله کثیف باعث تحریک مگس ها و جذب آن ها می شود

 

خداحافظی با حشرات خانگی : بررسی و نظافت تخت خواب

به چوب ضربه بزنید. یکی از چیزهایی که من خوش شانس بودم که در خانه نداشتم، حشرات تخت خواب بودند. اما می دانم این حشرات می توانند مسئله ای جدی و مشکل خیلی از مردم باشند. متخصصین خانه داری می گویند که این حشرات می توانند با توجه به جایی که در آن زندگی می کنند، بسیار متفاوت باشند بنابراین راه های مختلفی می تواند برای نابود کردنشان وجود داشته باشد اما تا وقتی که می خواهید راه حلی را برای آن ها انتخاب کنید می توانید تخت خواب و هر چیز دیگری را که در معرض حملات این حشرات قرار داشته را به خوبی شسته و آب داغ را روی آن اسپری کنید، چراکه آب داغ باعث از بین رفتن حتی لارو ها و تخم های این حشرات می شوند.

 

وسایل محل خواب خود را که با این حشرات مورد حمله قرار گرفته اند را با استفاده از کیسه هایی به خوبی حبس کرده و برای حداقل یک سال بسته نگه دارید تا مطمئن شوید هیچ حشره ای از آن راه فرار ندارد. البته این کار فقط در صورتی است که می خواهید هر طور شده یک چیز خاص را حفظ کرده و دور نیندازید.

 

از بین بردن حشرات موذی, از بین بردن حشرات خانگی

نظافت تخت خواب خود را بررسی کنید

 

 

خداحافظی با حشرات خانگی : دفع رطوبت

اگر در مناطق جنوبی یا درکل با رطوبت بالا زندگی می کنید، تجربه ناخوشایند گزش پشه ها را دارید. مگس های پنیر و لارو های آن، به رطوبتی حدود ۸۵ درصد برای زنده ماندن نیاز دارند. پس سعی کنید دستگاه رطوبت ساز داخل منزل خود را خاموش کرده و نحوه کار آن را برعکس کنید تا رطوبت اضافی داخل منزل شما را کاهش دهد.

 

می توانید مقداری جوش شیرین با روغن را در محل هایی در خانه گذاشته و بعد از ۱۵ دقیقه آن ها را به همراه مگس هایی که جذب آن شده و مرده اند را کاملاً از سطوح پاک کنید. جوش شیرین رطوبت را جذب کرده و اولین چیزی است که باعث جذب شدن مگس ها به خود می شود. البته که روغن ها هم در تشدید این فرآیند مؤثر هستند.

 

خداحافظی با حشرات خانگی,ترفندهایی برای خداحافظی با حشرات

جوش شیرین رطوبت را جذب کرده و باعث جذب شدن مگس ها به خود می شود

 

خداحافظی با حشرات خانگی : درزگیری در و پنجره

این اطلاعات جدیدی نیست که درزگیر های خانه و عیاق های آن با گذشت زمان دچار ترک شده و خاصیت خود را از دست می دهند. بنابراین این عدم کارکرد و ضعف آن ها باعث می شود تا حشرات و سایر چیزهایی که خارج از خانه هستند و از ورودشان به خانه جلوگیری می شده است، اکنون به داخل خانه راه یابند.

 

متخصصین بهداشت خانه و خانه داری می گویند که در هر اتاق و فضایی که پنجره ای دارد رفته و تمامی درزها و محفوظ کننده های آن ها را بررسی کنید. برای تعمیراتی دم دست می توانید از خمیرهای درزگیر برای محبوس نگه داشتن درزها استفاده کنید که عموماً این خمیرها می توانند باعث حل مشکلاتی اصلی در این رابطه شوند. این کار همچنین باعث هدر رفتن کمتر گرما در فصول سردتر می شود.

 

روش های از بین بردن حشرات خانگی, راههای از بین بردن مورچه ها

درزگیری باعث می شود تا حشرات نتوانند وارد خانه شوند

 

خداحافظی با حشرات خانگی : نظافت بیشتر آشپزخانه

همه ما به خوبی می دانیم که برای داشتن غذایی سالم و سلامت، پخت غذا باید در آشپزخانه ای تمیز و پاک انجام شود. اما آخرین باری که زیر ظرفشویی، کابینت ها و جاهایی که دور از دسترس هستند را تمیز کرده اید، چه موقعی بوده است؟ به نظر من گاهی برای تأمین امنیت بیشتر در منزل، باید این مکان ها را تمیز نگه داشت.

 

اما متخصصین خانه داری تأکید می کنند که تمیز کردن آن محل ها را به عنوان سرگرمی و مشغولیتی دائمی در منزل در نظر بگیرید. ممکن است به خاطر سختی و سنگینی خیلی از این وسایل، نخواهید که زیر و اطرافشان را تمیز کنید؛ اما عدم رعایت بهداشت منزل بدین معنی است که باقی مانده غذاها و خورده هایی که در اطراف وجود دارند می توانند برای ماه ها یا حتی سال ها حشرات را تغذیه کنند.

 

اگر شما با من در این مورد موافق هستید ضمناً در یک منزل استیجاری سکونت دارید، باید این نکته مهم را اضافه کنم که وقتی که وارد منزل جدیدتان می شوید این کار را حتماً انجام دهید، چراکه نمی دانید که مستجر قبلی آیا اصلاً تا به حال این کار را انجام داده است یا خیر.

 

نحوه ساخت سم مورچه,دلایل پیدایش حشرات در خانه

زیر ظرفشویی، کابینت ها و جاهایی که دور از دسترس هستند را تمیز کنید

 

خداحافظی با حشرات خانگی : اهمیت سطل زباله

همه ما می دانیم که مواد داخل سطل زباله به سرعت می تواند فاسد شده و باعث ایجاد آلودگی در فضا شود، اما اکثر ما اغلب صبر می کنیم تا پر شده و شیرابه فاضلاب در آن جاری شود تا آن را برای خالی کردن آماده کنیم.

 

من شخصاً سطل زباله خود را در فواصل زمانی معین و بیرون از منزل با مایعاتی مناسب شستشو داده و با استفاده از آب به خوبی تمیز می کنم که البته به نظر کافی نمی رسد. البته که هیچکدام از ما نمی خواهیم که سطل زباله ای کثیف و جرم گرفته باعث شود تا حشرات برای یافتن غذا و محلی برای تخم گذاری تحریک شوند.

 

با گذشت زمان سطل های زباله جرم گرفته و غذاهای مانده در آن با فاسد شدن باعث تحریک مگس ها و جذب آن ها می شود. سطل زباله خود را دائم با استفاده از مواد پاک کننده تمیز کنید و اجازه ندهید که هیچ چیزی در آن برای مدتی طولانی باقی بماند.

 

چراکه این باقی مانده باعث جذب و محلی مناسب برای حشرات خواهد شد. نکته دیگر اینکه هر سطل زباله مانند هر وسیله دیگری دارای عمر مفیدی برای استفاده است و می توان با استفاده از تمیزکاری آن با آب گرم و بوراکس عمر آن را اندکی بیشتر کرده و البته که سطل زباله ای تمیزتر داشته باشیم.

 

دلایل پیدایش حشرات در خانه,خداحافظی با حشرات خانگی

سطل زباله کثیف باعث تحریک مگس ها و جذب آن ها می شود

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها