نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد

معتادان بیشتر کرونا می‌گیرند

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که احتمال بستری شدن و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹، در افرادی که اعتیاد دارند، بیشتر است.
کد خبر: ۱۲۷۶۱۵۱

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، پژوهشی که با بودجه موسسه ملی سلامت (NIH) آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد که افراد دچار اختلال سوءمصرف مواد (SUD)، بیشتر نسبت به کووید ۱۹ و پیامدهای آن آسیب‌پذیر هستند.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که افراد فعال در حوزه مراقبت از سلامت باید افراد مبتلا به اختلال سوءمصرف مواد را به دقت بررسی کنند و برنامه‌هایی برای کمک به محافظت از آنها در برابر عفونت و پیامدهای شدید آن ارائه دهند.

این گروه پژوهشی با بررسی پرونده الکترونیک میلیون‌ها بیمار در آمریکا دریافتند که احتمال ابتلا به کووید ۱۹ در افراد مبتلا به اختلال سوءمصرف مواد، بیشتر از افرادی است که به این اختلال مبتلا نیستند. این تاثیر، در افرادی که به اختلال مصرف مخدر مبتلا بودند، قوی‌تر بود. این افراد، پیامدهای منفی کووید ۱۹ مانند بستری شدن و مرگ را بیشتر از افراد دیگر تجربه می‌کنند.

دکتر «نورا ولکو»، از پژوهشگران این پروژه گفت: ریه‌ها و سیستم قلب-عروقی، اغلب در افراد مبتلا به اختلال سوءمصرف مواد در معرض خطر هستند و همین می‌تواند آسیب‌پذیری بالای آنها را نسبت به کووید ۱۹ نشان دهد. عامل موثر دیگر، حاشیه‌نشینی افراد معتاد است که دسترسی به خدمات بهداشتی را برای آنها دشوارتر می‌کند. پزشکان باید چالش‌های منحصر به فرد مراقبت از این جمعیت آسیب‌پذیر را دقیقاً مانند سایر گروههای پرخطر برآورده کنند.

۷۳ میلیون بیمار، در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند که بیش از ۷.۵ میلیون نفر از آنها، مبتلا به اختلال سوءمصرف مواد تشخیص داده شدند.

بیش از ۱۲ هزار نفر از بیماران، به کووید ۱۹ مبتلا بودند و حدود ۱۸۸۰ نفر نیز هم به اختلال سوءمصرف مواد و هم به کووید- ۱۹ مبتلا بودند.

موارد اختلال سوءمصرف مواد در این پژوهش، اعتیاد به تنباکو، الکل، مواد افیونی یا «اپیوئید» (opioid)، ماری‌جوآنا و کوکائین را شامل می‌شد.

اثرات پیچیده اختلال سوءمصرف مواد، در افزایش پیامدهای منفی کووید ۱۹ قابل مشاهده بود. میزان بستری شدن و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹، در افراد مبتلا به این اختلال، بیشتر از بقیه افراد بود.

به گفته پژوهشگران، یافته‌های این بررسی، بر لزوم غربالگری و درمان اختلال سوءمصرف مواد، به عنوان بخشی از راهبرد کنترل همه‌گیری کووید ۱۹ تأکید می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها