کد خبر: ۱۲۷۴۳۵۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت،چنان‌چه جزو کاربران گوشی‌های سامسونگ هستید و گوشی خود را گم کرده‌اید؛ در این‌صورت مشخصه Find My Mobile به شما کمک می‌کند تا دستگاه مفقود شده خود را پیدا کنید. حتی در صورت فراموش کردن پسورد، پین یا الگوی قفل گوشی خود با استفاده از مشخصه Find My Mobile می‌توانید قفل دستگاه را بازگشایی نمایید. با این‌حال دستگاه مفقود شده بایستی پیش‌تر به حساب‌کاربری سامسونگی شما متصل شده باشد. اما در صورت آفلاین بودن دستگاه مفقود شده وضعیت به چه شکل خواهد بود؟

مکس وینباخ؛ یکی از اعضای انجمن XDA شب گذشته با انتشار توئیتی اعلام کرد که سامسونگ ویژگی جدیدی را به منوی Find My Mobile اضافه نموده است. مشخصه جدید برای کمک به یافتن دستگاه مفقود شده به سایر دارندگان دستگاه‌های گلکسی متکی خواهد بود. با توجه به تصویر اسکرین‌شات به اشتراک گذاشته شده توسط آقای وینباخ، قابلیت ردیابی آفلاین از طریق مراجعه به صفحه Offline finding و روشن کردن گزینه موجود در بخش فوقانی صفحه قابل فعال‌سازی خواهد بود.

به گفته سامسونگ “این قابلیت به کاربران امکان خواهد داد تا حتی در صورت عدم اتصال هندست مفقود شده خود به شبکه نیز با استفاده از دستگاه‌های گلکسی سایر افراد بتوانند گوشی خود را پیدا کنند. همچنین این مشخصه امکان استفاده از گوشی جهت یافتن دستگاه‌های گلکسی مفقود شده در فواصل نزدیک را فراهم می‌کند. همچنین چنان‌چه ساعت‌ها و ایربادها برای آخرین بار به دستگاه شما متصل شده باشند؛ در این‌صورت قادر به یافتن این گجت‌ها خواهید بود.”

به‌عبارت دیگر چنان‌چه گوشی مفقود شده شما آفلاین بوده و در محدوده‌ای نزدیک قرار داشته باشد؛ در این‌صورت کماکان بر روی یک دستگاه گلکسی دیگر قابل رویت خواهد بود. همچنین چنان‌چه شخص دیگری صاحب یک گوشی گلکسی مفقود شده و آفلاین باشد و دستگاه وی در فاصله‌ای نزدیک به هندست شما قرار داشته باشد؛ در این‌صورت گجت مذکور بر روی هندست شما نمایان خواهد شد.


اکنون کاربران حتی در صورت آفلاین بودن گوشی مفقود شده خود می‌توانند آن‌را پیدا کنند

اپل به نوعی سامسونگ را وادار به ارائه چنین قابلیتی نموده است؛ چرا که کاربران آی‌فون در iOS 13 قادر به یافتن گوشی آی‌فون مفقود شده در وضعیت آفلاین هستند. این فرآیند تا زمان روشن بودن هندست امکان‌پذیر خواهد بود. آی‌فون گم شده آفلاین شما با استفاده از اتصال بلوتوث پیدا خواهد شد.

کاربران آی‌فون‌های اپل اکنون می‌توانند هندست مفقود شده خود را حتی در حالت آفلاین نیز ردیابی نمایند

به منظور فعال‌سازی این مشخصه روی گوشی آی‌فون (با سیستم‌عامل iOS 13 و ورژن‌های جدیدتر از آن) به بخش تنظیمات دستگاه خود مراجعه نموده و بر روی نام خود در قسمت فوقانی صفحه ضربه بزنید. سپس به مسیر Find My > Find My iPhone مراجعه کرده و گزینه Find My iPhone را فعال کنید. نهایتا گزینه‌های Enable Offline Finding و Send Last Location را فعال نمایید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها