اپل اپیک را به حذف برنامه‌ها و محرومیت از ابزارهای توسعه iOS و macOS تهدید کرد

چند روز پیش اپیک گیمز با انتشار بروزرسانی برای فورتنایت امکان خرید V-Bucks بدون نیاز به پرداخت ۳۰ درصد کارمزد اپل و گوگل را فراهم کرد که نتیجه‌ای جز حذف آن از اپ استور و گوگل پلی نداشت. حالا اپل اقدامات بیشتری را مدنظر قرار داده است.
کد خبر: ۱۲۷۳۹۹۱

به گزارش جام جم آنلاین ، اپیک گیمز پس از حذف بازی فورتنایت از فروشگاه‌های پلی استور و اپ استور، از این دو غول فناوری آمریکایی شکایت کرد و می‌خواهد بازی دوباره به این فروشگاه‌ها بازگردد یا حداقل اپل فورتنایت را از روی دستگاه‌ها حذف نکند.

بر اساس شکایت اپیک گیمز، اپل دسترسی این کمپانی به ابزارهای موردنیاز توسعه‌دهندگان در سیستم عامل iOS و مک او اس را از تاریخ ۷ شهریور قطع خواهد کرد و این شرکت دیگر عضو «Developer Program» اپل نخواهد بود که ضربه سنگینی به این کمپانی می‌زند. علاوه بر این، اپل تمام حساب‌های توسعه‌دهنده اپیک گیمز را می‌بندد. در شکایت اپیک گیمز نوشته شده:

«اپل به اپیک گیمز اعلام کرده که از تاریخ ۷ شهریور دسترسی آن به تمام ابزارهای موردنیاز جهت ساخت نرم افزار برای پلتفرم‌های اپل شامل موتور آنریل که در اختیار توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار می‌گیرد را قطع خواهد کرد. این کمپانی نه تنها به راحتی بازی فورتنایت را از فروشگاه خود حذف کرده، بلکه به کل کسب و کار اپیک حمله کرده است.»


اپل همچنین نسخه‌های جدید سیستم عامل iOS و macOS را زودتر از انتشار در اختیار این کمپانی قرار نخواهد داد. تصمیم اخیر اپل روی توسعه‌دهندگان نیز تاثیر خواهد داشت و با وجود اینکه آنریل موتور فوق العاده محبوبی برای بازی‌های موبایل محسوب نمی‌شود، چندین بازی مانند «Batman: Arkham Origins» توسط آن توسعه پیدا کرده‌اند.

اپل نسبت به گفته اپیک گیمز از خود واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای اعلام کرده:
«ما می‌خواهیم اپیک به عنوان بخشی از Developer Program باقی بماند و همچنین اپ‌های آن درون اپ استور موجود باشند. مشکلی که اپیک برای خود ایجاد کرده، به راحتی قابل رفع است. این شرکت باید یک بروزرسانی برای فورتنایت منتشر کند و قوانینی که برای تمام توسعه‌دهندگان درنظر گرفته شده‌اند را رعایت کند.»

با توجه به چنین اقداماتی، احتمالا تنش‌ها در روزهای آینده افزایش پیدا می‌کند و در صورت قطع دسترسی اپیک گیمز به ابزارها، این کمپانی با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد.
دیجیاتو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها