سازمان تنظیم داروی چین اعلام کرده است که کاندیداهای واکسن کرونا باید ۵۰ درصد از میزان اثربخشی را داشته باشند و حداقل تا شش ماه پس از دریافت، در برابر کرونا ایمنی ایجاد کنند تا مورد تایید چین قرار گرفته و در دسترس شهروندان قرار بگیرند.
کد خبر: ۱۲۷۳۸۰۷

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، پیش‌نویس سند منتشر شده توسط مرکز ارزیابی داروهای چین (CCDE) که دستورالعمل‌ها را تنظیم می‌کند، تصریح کرده است در حالی که ۵۰ درصد کارایی حداقل میزان اثربخشی مورد نظر است، هدف این است که واکسن‌ کرونا برای ۷۰ درصد از جمعیت موثر باشد.

طبق این سند، استفاده اورژانسی از واکسن‌هایی که به حداقل میزان کارآیی رسیده‌اند اما هنوز مرحله نهایی آزمایشات بالینی خود را طی نکرده‌اند نیز قابل تأیید است. مراحل نهایی این کارآزمایی‌ها ممکن است تا یک سال طول بکشد اما رهبران ایالتی مشتاق هستند که هر چه سریع‌تر یک واکسن موفق را به طور گسترده در دسترس عموم قرار دهند.

میزان کارآیی تشریح شده از دستورالعمل‌های ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) و سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) پیروی می‌کند. مرکز ارزیابی داروهای چین اظهار داشته که پس از نگاهی به توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت و مشاوره با بیش از ۵۰ متخصص و ۳۷ تیم علمی، استانداردهای خود را تعیین کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چهار کاندید واکسن چین در مرحله نهایی آزمایش در امارات متحده عربی، برزیل، عربستان سعودی و اندونزی هستند.

چین در بین چندین کشور از جمله ایالات متحده آمریکا و روسیه پیشرو در تولید اولین واکسن موثر کروناویروس است. طبق پیش‌نویس داده‌های منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر ۲۹ کاندید واکسن در ارزیابی بالینی وجود دارند.

وزارت بهداشت روسیه نیز روز سه‌شنبه نخستین واکسن کرونا را با عنوان «اسپوتنیک-وی» با وجود اینکه هنوز وارد مرحله نهایی آزمایشات بالینی نشده است، تصویب کرد. طبق گفته وزارت بهداشت این کشور، تولید این واکسن کرونا از شنبه آغاز شد.

عملیات Warp Speed، برنامه عمل کاخ سفید برای تولید واکسن مناسب نیز سه کاندید را برای دریافت بودجه فدرال به منظور کارآزمایی‌های نهایی فاز سوم انتخاب کرده است.

دکتر آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا، تأکید کرده است که این کشور تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی یا آغاز سال بعد واکسن ایمنی‌بخش در برابر کرونا را در دسترس خواهد داشت.

فائوچی همچنین بیان کرد که حتی واکسن‌ های کرونا با اثربخشی ۵۰ درصدی نیز به اندازه کافی برای برگرداندن دنیا به حالت عادی طی یک سال مطلوب خواهند بود.

در حالی که برخی از کارشناسان از جمله فائوچی ایمنی و اثربخشی واکسن روسیه را به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کافی در مورد این محصول مورد سوال قرار داده‌اند روسیه اما این نگرانی‌ها را بی‌اساس خوانده و دختر ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری این کشور نیز برای کاهش نگرانی‌ها نسبت به ایمنی و اثربخشی این واکسن، آن را در ملا عام دریافت کرد.

روسیه در نظر دارد تا رسیدن اکتبر واکسیناسیون گسترده کرونا را آغاز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها