سامسونگ به‌تازگی از گوشی گلکسی نوت 20 اولترا رونمایی کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، این هندست مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی است.
کد خبر: ۱۲۷۳۵۵۱

صفحه‌نمایش گلکسی زد فولد 2 نیز ظاهرا دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. این نرخ نوسازی بالا باعث می‌شود تا محتواهای مختلف با روانی هرچه بیشتری روی دستگاه نمایش داده شوند. البته این قابلیت به‌ هیچ‌وجه جدید نیست، اما آنچه که نوت 20 اولترا و زد فولد 2 را از بقیه گوشی‌ها متمایز می‌کند، فناوری اکسید پلی کریستالین کم حرارت (LTPO) نمایشگر آن‌هاست.

به‌گفته Ice Universe و وب‌سایت کره‌ای The Elec، گلکسی نوت 20 اولترا و زد فولد 2 از پنل‌های LTPO استفاده می‌کنند. البته سامسونگ این فناوری را تحت عنوان HOP برندینگ کرده است.

پنل‌های LTPO در مقایسه با پنل‌های LTPS که به‌طور متداول در اسمارت‌فون‌ها و لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانند میزان مصرف انرژی نمایشگرهای OLED را تا ۱۵ الی ۲۰ درصد کاهش دهند. لازم به گفتن نیست که نمایشگر LTPO گلکسی نوت 20 اولترا باعث کاهش مصرف باتری آن نیز خواهد داد.

آیا نمایشگر نوت 20 اولترا بهترین نمایشگری است که ما تاکنون دیده‌ایم؟
نوت 20 اولترا دارای یک نمایشگر ۶.۹ اینچی است و بهره‌گیری آن از فناوری نمایشگر LTPO می‌تواند یکی از نقاط قوت این گوشی باشد. اپل برای اولین بار در سال 2018 از این تکنولوژی روی ساعت هوشمند اپل واچ سری 4 استفاده کرد و ساعت گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ هم از یک پنل LTPO استفاده می‌کند. ظاهرا آیفون‌های سال آینده نیز از این تکنولوژی بهره خواهند برد. آیفون‌های امسال مجهز به نمایشگرهای ۶۰ هرتزی خواهند بود.

نکته دیگر درباره نمایشگرهای گلکسی نوت 20 و زد فولد 2 این است که نرخ نوسازی آن‌ها از نوع داینامیک است و می‌تواند بسته به محتوای پخش‌شده تا ۱ هرتز هم کاهش بیابد. این نرخ، برای بازی‌ها بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز، برای ویدیوها بین ۳۰ تا ۶۰ هرتز و برای تصاویر بین ۱ تا ۱۱ هرتز نگه داشته خواهد شد. ضمنا نمایشگر نوت 20 اولترا توسط پوشش گوریلا گلس Victus محافظت شده است.

گلکسی نوت 20 استاندارد نیز که مجهز به صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی است از یک پنل ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند. نمایشگر خارجی گلکسی زد فولد 2 هم دارای نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است.

منبعphonearena

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها