ظاهرا قانون‌گذاران روسی هم درکنار همتایان آمریکایی خود بررسی موشکافانه و فشار بر اپل را برای حل چالش‌های انحصارگرایی در دستور کار خود قرار داده‌اند.
کد خبر: ۱۲۷۳۴۸۵

اپل در ماه‌های اخیر با فشارهای متعددی ازسوی قانون‌گذاران در کشورهای گوناگون روبه‌رو بوده است. چالش‌های جدید، هر روز به چالش‌های قبلی اضافه می‌شوند و شاید حتی اپل را به تغییر مدل کسب‌وکار خود وادار کنند. همان‌طور که گفته شد، سیاست‌مداران آمریکایی تنها افرادی نیستند که به اپل فشار وارد می‌کنند. کوپرتینویی‌ها در روسیه هم با بحران جدیدی روبه‌رو شده‌اند. سرویس فدرال مبارزه با انحصارگرایی روسیه (FAS) در حکمی جدید ادعا کرد که اپل از موقعیت خود در بازار، سوءاستفاده کرده است و باید رویکردهای خلاف تنظیم‌گری خود را اصلاح کند.

بررسی فعالیت‌های اپ استور در روسیه، یک سال پیش شروع و امروز، نتیجه‌ی آن اعلام شد. بررسی‌ها زمانی وارد فاز اجرایی شدند که شرکت روسی کسپرسکی لب، از عدم تأیید اپلیکیشن Safe Kids خود در اپ استور، شکایت کرد. اپل در بیانیه‌ای، دلیل رد شدن اپلیکیشن روسی را نقض ایمنی و حریم خصوصی کاربران مطرح کرده بود. به‌هرحال آژانس روسی اکنون می‌گوید اپل توسعه‌دهنده‌ها را به توسعه و توزیع اپلیکیشن‌ها در اپ استور مجبور کرده و بعد هم به‌صورت ناعادلانه، اپلیکیشن‌‌ها را مسدود می‌کند. سخنگوی اپل در واکنش به حکم مقام‌های روسی گفت که شرکتش درخواست استیناف را به دادگاه ارسال خواهد کرد.

اپل درحال‌حاضر به‌خاطر سیاست‌های خود در مدیریت اپ استور در اروپا و ایالات متحده تحت بازرسی موشکافانه‌ی تنظیم‌گران قانونی قرار دارد. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در پایان ماه گذشته در جلسه‌ای استماعی در کنگره‌ی ایالات متحده حاضر شد تا به اتهام‌ها پیرامون مشکلات قانونی اپ استور پاسخ دهد. پرسش مهم قانون‌گذاران از اپل، پیرامون مسدود کردن برخی از سرویس‌های رقیب در اپ استور بود. تیم کوک همچنین مجبور شد تا دلایل سیاست دریافت کارمزد ۳۰ درصدی در مارکت اپلیکیشن شرکتش را هم شرح دهد. بسیاری از توسعه‌دهنده‌ها می‌گویند سهم ۳۰ درصدی اپل، بسیار زیاد است. کوپرتینویی‌ها در ابتدای ماه جاری هم مجددا به‌خاطر سیاست‌هایشان در قبال سرویس Project xCloud مایکروسافت، به صدر اخبار آمدند. سیاست‌هایی که منجر به توقف توسعه‌ی آزمایشی سرویس برای کاربران iOS شده است.

درنهایت تنها زمان و واکنش‌های مدیران اپل به احکام قانونی، تکلیف سیاست‌های این شرکت را مشخص خواهد کرد. سیاست‌هایی که از سال‌ها پیش تاکنون، درآمد قابل‌توجهی را نه‌تنها برای کمپ کوپرتینو، بلکه برای تمامی غول‌های دنیای فناوری به‌همراه داشته‌اند. زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها