ظاهرا شرکت MSI با هدف جلوگیری از انتشار یک نظر منفی پیرامون محصولاتش در یوتیوب، به کاربر مذکور پیشنهاد رشوه داده است.
کد خبر: ۱۲۷۲۸۳۰

یک یوتیوبر ادعا می‌کند که MSI با هدف جلوگیری از انتشار نظر و بررسی منفی پیرامون محصولاتش، سعی در پرداخت رشوه به او داشته است. اگر ادعای او صحیح باشد، پیامدهای خوبی برای MSI در رسانه‌ها نخواهد داشت. آن هم شرکتی که اغلب به تولید محصولات باکیفیت شهرت دارد و چنین رفتارهایی از آن، هیچ‌گاه پیش‌بینی نمی‌شود. هنوز نمی‌دانیم که آیا پیشنهاد رشوه جزو استراتژی شرکت بوده یا یک کارمند بخش روابط عمومی بدون اطلاع مدیران خود آن را مطرح کرده است.

بسیاری از کاربران، امروزه برای خرید محصولات الکترونیکی از نظرها و بررسی‌های اینترنتی ایده می‌گیرند و به‌نوعی به آن‌ها اعتماد کامل دارند. متأسفانه ظاهرا برخی شرکت‌ها (یا کارمندان و مدیران روابط‌عمومی) بازخوردهای منفی را نمی‌پسندند. یوتیوبر فناوری، TechteamGB ادعا می‌کند که MSI قصد پرداخت رشوه به او را داشته است او در تویتر نوشت که پیشنهاد رشوه با هدف عدم انتشار بررسی منفی پیرامون لپ ‌‌تاپ MSI Bravo 15 انجام شد.

کاربر یوتیوبی که ادعای پیشنهاد رشوه از MSI دارد می‌گوید که پیش از انتشار بررسی ویدیویی خود، با MSI تماس داشته است تا یافته‌های او را از بررسی، تأیید کنند. او می‌گوید شرکت پس از چند هفته تأخیر در پاسخگویی، از او می‌خواهد که بررسی را منتشر نکند. در متن همین توییت، به عبارت متقاعد کردن اشاره می‌شود.

TechteamGB بررسی ویدیویی خود از لپ‌تاپ Bravo 15 را منتشر کرد که مشکلات عملکردی متعددی را در لپ ‌تاپ MSI نشان می‌دهد. از میان آن‌ها می‌توان به نمایشگر نه‌چندان قوی، سیستم گرمایی ضعیف و کیفیت ساخت پایین ترک‌پد اشاره کرد. همان‌طور که گفته شد او پیش از انتشار ویدئو سعی در مذاکره با MSI و تأیید یافته‌های آزمایشی داشته است که ظاهرا با پیشنهاد پرداخت وجه برای عدم انتشار ویدئو روبه‌رو می‌شود.

پس از آن‌که یوتیوبر مشهور، بررسی ویدیویی خود را منتشر کرد، MSI از او خواست تا عبارت «ناامیدکننده (Disappointing)» را از تیتر ویدئو حذف کند که با پاسخ منفی روبه‌رو شد. تایوانی‌ها حتی از AMD هم برای حذف ویدئو درخواست همکاری کردند، اما ظاهرا AMD از یوتیوبر حمایت می‌کند. لپ‌تاپ جدید MSI با پردزنده‌ AMD Ryzen 4000 عرضه می‌شود. TechteamGB در توییتر نوشت: «خوشبختانه AMD از من حمایت کرد. نماینده‌ی روابط‌عمومی شرکت در پاسخی نوشت که مشکل بررسی به لپ‌تاپ ربط دارد و اقدام یوتیوبر، اشکالی ندارد. او با من تماس گرفت تا از پاسخ شرکت مطلع باشم».

هیچ‌یک از دو شرکت MSI و AMD واکنشی رسمی پیرامون داستان رشوه به یوتیوبر نداشته‌اند. ازطرفی کانال‌های مشهور دیگر متمرکز بر محصولات فناوری، از TechteamGB حمایت کرده‌اند. از کانال‌های مشهور می‌توان به HardwareUnboxed و LinusTech اشاره کرد. آن‌ها در توییت‌های جداگانه از اقدام احتمالی MSI انتقاد کرده و پیشنهاد کمک و همکاری به یوتیوبر مذکور داده‌اند. البته اکثرا تأکید می‌کنند که چنین رفتاری از MSI بعید به‌نظر می‌رسید.

وضعیت کنونی برای شرکت تایوانی که یکی از بهترین تولیدکننده‌های لپ‌تاپ گیمینگ به شمار می‌رود، اصلا جالب نیست. به‌هرحال اگر خود شرکت، پیشنهاد رشوه داده باشد، رخداد ناگواری برای MSI بوده است. اگر هم سرنخ داستان به مدیر یا یک کارمند روابط عمومی برسد، واکنش صحیح مدیران رده‌بالا می‌تواند به بازیابی اعتبار MSI کمک کند.زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها