داروی ضد ویروس «رِمدِسیویر» از تولیدات شرکت داروسازی آمریکایی «گیلئاد ساینسز» آنطور که پیش‌تر ادعا شده بود تاثیری در بهبود حال بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ندارد.
کد خبر: ۱۲۶۴۷۵۶

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، این مطلب را نشریه فاینانشیال‌تایمز و بر اساس نتایج یکی از نخستین آزمایش‌های بالینی دارو در چین اعلام کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که آزمایش‌های بالینی متعددی برای سنجش تاثیرگذاری داروی رِمدِسیویر و دیگر داروها بر بهبود بیماری کووید ۱۹هم اکنون در گوشه و کنار جهان در حال انجام است.

رِمدِسیویر، یکی از نخستین داروهایی که برای درمان کووید ۱۹ پیشنهاد شده بود در این آزمایش بالینی نتایج امیدبخشی در درمان بیماران نداشته و در عین حال به دلیل عوارض جانبی که در پی داشته است، آزمایشات در مراحل اولیه روی تعدادی از بیماران متوقف شد.

نکته مهمی که متخصصان در نتایج خود به آن اشاره کرده‌اند مشاهده اثرات جانبیِ جدی هنگام استفاده از این دارو است که آنها را مجبور کرده تا استفاده از رمدسیویر برای درمان ۱۸ بیمار شرکت کننده در آزمایش بالینی را متوقف کنند.

به گزارش یورونیوز، گفتنی است که داروی رِمدِسیویر پیش از این برای درمان بیماری ویروسی ابولا و عفونت‌های ویروس ماربورگ ساخته شده بود.

سازمان بهداشت جهانی ابتدا جزئیات این مطالعه کلینیکی که تحت نظارت این سازمان انجام شد را منتشر کرد هرچند بعد آن را حذف کرد و توضیح داد که این گزارش پیش از موعد منتشر شده است. برخی متخصصان نیز معتقدند که به دلیل کم بودن تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمایش ممکن است بررسی‌های بیشتری در آینده روی اثرگذاری آن در درمان کووید ۱۹ انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها