یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین از مهر ، گوگل آخرین شرکت بزرگ اینترنتی است که تصمیم دارد شیوه برخورد خود با آگهی های سیاسی را تغییر دهد.
این شرکت اعلام کرده برای هدف گیری مخاطبان تبلیغات انتخابات، محدودیت سنی، جنسیتی و مکانی قائل می شود.
به عنوان مثال شرکت های تبلیغاتی آمریکایی از این پس اجازه ندارند براساس تمایلات سیاسی یا سوابق رای دهی عمومی آگهی های خود را منتشر کنند. استراتژی جدید گوگل هفته آینده و پیش از برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس اجرایی می شود. تاریخ اجرای استراتژی مذکور در اتحادیه اروپا ، پایان ۲۰۱۹ و در بقیه کشورها ۶ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی اعلام شده است.
گوگل اعلام کرده دستورالعمل جدید در راستای همخوانی با آگهی هایی است که در تلویزیون رسمی، رادیو و تبلیغات چاپی دیده می شود.
این شرکت همچنین تصمیم دارد درباره محتوای صحیح تبلیغات، موضع محکمتری نسبت به فیس بوک بگیرد. بنابراین گوگل مشغول پاک سازی تمام سیاست های تبلیغاتی خود است تا به طور واضح ویدئوهای «دیپ فیک»، ادعاهای آمار غلط یا هرگونه تبلیغات دیگری که شرکت یا اعتماد مردم به انتخابات و دموکراسی را تحت تاثیر قرار می دهد، ممنوع کند.
همچنین پیش بینی می شود این شرکت تعداد محدودی از تبلیغات را حذف کند و درباره ممنوع کردن آگهی ها با ادعاهای جعلی هیچ چیزی اعلام نکرده اما در کل سیاست شرکت خط مشی واضح تری دارد.
همچنین قوانین شفافیت تبلیغات سیاسی در آمریکا از ۳ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی اجرایی می شود و از سطح فدرال گسترده تر شده و شامل کاندیداهای ایالتی و سیاستمداران و هرگونه ذکری از احزاب سیاسی در هر مقیاسی می شود.
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد