متخصص تغذیه گفت: اگر در وعده صبحانه پروتئین کافی دریافت نکنیم ممکن است سوخت و ساز بدنمان کاهش پیدا کند و همچنین کاهش توده عضلانی را در پی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۴۷
صبحانه‌های رژیمی برای کاهش وزن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، محمد آذرفر متخصص تغذیه گفت: صبحانه از وعده‌های اصلی در شبانه روز است و اگر انتخاب‌هایی درست برای وعده صبحانه داشته باشید فواید بیشماری برای شما دارد. اما متاسفانه افراد زیادی هستند که یا صبحانه مصرف نمی‌کنند و یا در وعده صبحانه خود از مواد غذایی ناسالم استفاده می‌کنند که این کار حتی ممکن است باعث ضرر و آسیب آن‌ها شود.

وی با بیان اینکه تخم مرغ یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت پروتئین در وعده غذایی صبحانه است گفت: فرد با مصرف پروتئین در وعده صبحانه مدت بیشتری احساس سیری می‌کند و در نتیجه کمتر از میان وعده‌های ناسالم استفاده خواهد کرد. اگر در وعده صبحانه پروتئین کافی دریافت نکنیم ممکن است سوخت و ساز بدنمان کاهش پیدا کند و همچن کاهش توده عضلانی را در پی داشته باشد. اکثر افراد در نهار و شام پروتئین زیادی مصرف می‌کنند اما در وعده صبحانه پروتئی کافی دریافت نمی‌کنند.

فیبر در صبحانه برای کاهش وزن

متخصص تغذیه گفت: با مصرف مواد غذایی فیبردار برای وعده صبحانه، ناخوداگاه مواد کم ارزش مانند کربوهیدرات که ساده هستند. با مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر روند گوارش کند خواهد شد و در نتیجه مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد. برخی از مواد غذایی سرشار از فیبر عبارتند از نان تست تولید شده از غلات سبوس دار، جو دوسر و میوه‌ها و سبزیجات.

آذرفر ادامه داد: میوه‌ها و سبزیجات سرشار از خاصیت هستند و فواید زیادی دارند اما در وعده صبحانه کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود. در صورتی که میوه و سبزیجات باید حدود نیمی از هر وعده غذایی ما را شامل شوند اما متاسفانه در وعده صبحانه سهم آن‌ها در بسیاری از موارد برای مردم صفر است. یکی از گزینه‌های خوب برای صبحانه املت است که با افزودن کمی اسفناج، فلفل، یا کدو سبز به آن سرشار از خاصیت خواهد شد. می‌توانید از سبزیجاتی که از شب پیش باقی مانده‌اند نیز استفاده کنید. یکی دیگر از روش‌ها هم این است که برای صبحانه یک اسموتی خوشمزه با افزودن سبزیجات تهیه کرده و مصرف کنید.

وی با بیان اینکه علاوه بر پروتئین مصرف چربی‌های سالم نیز مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و روند گوارش را نیز کندتر می‌کند گفت: یکی دیگر از فوایدی که چربی‌های سالم دارد این است که باعث می‌شود تا انرژی آرام‌تر آزاد شود و مدت زمان بیشتری طول بکشد که نتیجه آن سطوح انرژی بالاتر در طول صبح است. از جمله چربی‌های سالم می‌توان به آووکادو، مغزهای خوراکی و دانه کتان یا دانه چیا اشاره کرد. یکی دیگر از رو‌ش‌های گنجاندن چربی سالم در وعده صبحانه پخت و پز با روغن زیتون است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها